{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Dækimporten og bytteret {{forumTopicSubject}}

Ind af vores nok tidligere kunder har meget aktiv på forummet idag. men en advarsel om at handle hos os.

Vi har fuldt med i dabatten og har denne kommentar til byttéret.

Hej gutter
Det har været spændende at følge med i diskutionen her
Men der ser ud til at være noget som de fleste har fået helt galt fat i.
Køb i en butik og køb på internettet er 2 vidt forskellige ting hvad an går bytteret.

Her er 2 citater fra forbrygerstyrelsens hjemmeside vedr køb i butik.

1. Fakta: Du kan ikke altid forlange at få pengene tilbage. Når du handler i en butik, er der som hovedregel ingen fortrydelsesret. En del butikker tilbyder dog som service, at du kan få få varen byttet eller pengene tilbage.

2.Mellem jul og nytår er butikkerne fyldt med mennesker, der vil bytte julegaver. Det er en udbredt misforståelse, at man altid har ret til at returnere en vare, hvis man ikke vil have den. Et butikskøb er en bindende aftale, og der er ingen fortrydelsesret.

Yderligere vil jeg sige følgene
Vi har extremt mange kunder i vores butik. Mange tilfredse , men også et par enkelte der føler sig dårlig behandlet. Sådan vil det nok altid være.
Vi i butikken føler os nogen gange meget urimeligt bahndlet hvor kunden forlanger det umulige af os. Men vi går ikke til yderlighederne og hænger folk ud på dette forum, selv om vi kan finde dem her.

Men jeg syntes det er forkasteligt at hænge os op i en sag der kører og ydermere kan man selv finde svarene på sagen hvis man sætter sig lidt ind i tingene .Svaret findes på forbrugerstyrelsens egen hjemmeside.

http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/bytte/

http://www.forbrug.dk/aktuelt/koebelov/

I er nogen gange lidt for hurtige til at dømme folk/ firmarer herinde. Lad være med at ride med på bølgen og sæt jer lidt ind i sagerne før i farer i blækhuset.

mvh.
Martin
Dækimporten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækimporten og bytteret
  • #1   29. dec 2005 Så lad vær med at lov at jeg kan få den retur, og lad vær med at sig det til min far, nå han ringer og spørg? hold hvad i lover evt.

  • #2   29. dec 2005 Morten!!! det er mig, hvis du skulle være i tvil.

  • #3   29. dec 2005 Hej Martin, det er gået lidt stærkt med at få skrevet kan jeg se. jeg er en tilfreds kunde og har bestemt tænkt mig at handle hos jer igen. Så uanset hvad andre folk må tænke tror jeg altid der vil være en der er utilfreds... tag det ikke så tungt.

  • #4   29. dec 2005 Vi kan jo hurtigt ende den diskution, jeg kommer ned med forstærken og får mine penge tilbage, så er sagen jo færdig?

  • #5   29. dec 2005 Nu til og snak om noget helt andet hvad tager i for 4 vinter dæk med fælge til en nissan primera ??

  • #6   29. dec 2005 Steffen. han har lovet det til mig og min..plus da min far ringet dernede sagde han vi også godt kunne. så det må han jo holde.?

  • #7   29. dec 2005 "og min ven".*

  • #8   29. dec 2005 Håber stadig på at martin holder og der snart må komme 1 ende? så vi kan slippe for forbrugerklagenævnet og advokat. og alt der tid halløj.. du kan kontakt mig på Affelotte@hotmail.com hvis du har noget at sige, eller 1 løsning, for efter nytår går det videre til forbrugerklagenævnet, da jeg føler mig røvrendt af dit fusk, nå du har lovet noget, burde du holde noget.
    den endelige afgørsle bliver skrevet herinde, nå vi kommer så kort-langt.


  • #9   29. dec 2005 en 6 kanals forstærker. skul have brugt den til mine 6 højtalere. men den måde han vil montere den, fraråder alle jeg har snakket med, bortset fra ham.

  • #11   29. dec 2005 Hmmm
    John F du står meget dårligt stillet i din sag, læste i den anden tråd du havde læst på auto hifi hjemmeside at der var fortrydelsret, ja men det er et online salg ikke et kontakt salg som i en butik, hvor der ikke er fortrydelsesret, det er kunn en service. Og hvorfor hænge manden og firmaet ud herinde ??? Og hvis han har lovet dig at du kunne få pengene tilbage ja det er så påstand mod påstand, men du taber, hvis det kommer så vidt du vil gå i retten da du ikke har det skriftligt på bonen.
    Vil ikke blande mig mellem jer to men ved bare hvordan reglerne er.

    Morten F.


  • #12   29. dec 2005 John F hvis du ikke har handlet over nettet eller har noget på papir om returret eller lignede så hænger sin "sag" i en tynd tråd... Intet kan bevises på han lovede at han sagde at hun gjorde... Det skal altså være på skrift.. Det er der så er nogle sælgere der er fleksible og siger god for noget uden videre skal vi købere kun være glade for. Hvis det var mig der var sælger ville jeg hellere ikke modtage en vare som i ikke ville have alligevel.. Det koster en masse tid og penge at tilbagetage varer som kunden ikke ønsker alligevel.'

    Husk dog den lovpligtige 14dages fortrydelsesret ved internet-handel!! Der er altid 14dage ligemeget hvad, medmindre du har bestilt telefonisk/post og det bare bliver sendt som en pakke uden faktura. Altså mer eller mindre privathandel.


  • #13   29. dec 2005 vi var 2 nede efter den. plus min far har haft ringet derned. så vi er 3 der er blevet lovet det. ser selv frem til 1 ordenlig løsning. men han svare jo ikke på nå århus retshjælp skriver..?

  • #15   29. dec 2005 Men har i det på papir ?
    Står der nogen steder på bonen at de yder kontant returret ? Eller at de har returret eller bytteret ?


  • #16   29. dec 2005 han henvist til hjemmesiden.. og har også i min e-mail at jeg kan få pengene tilbage, hvis jeg ikke er tilfreds, og det er jeg ikke.

  • #17   29. dec 2005 Jesper L håber jeg da også.. nu må vi se.

  • #18   29. dec 2005 Hmm så kommer der nogle andre insistenser i brug da du har det på "skrift" Hvad er det du ikke er tilfreds med? Er det forid du ikke kan bruge den ud for de oplysninger du gav ham eller bare fordi du ikke have den alligevel ?

  • #19   29. dec 2005 fordi jeg skal have 1 iso stik som han anbefalder. og alle jeg har snakket med fraråder da det ikke hjælper at montere den igemmen højtaler udgangen.. er ikke hel 100% men bliver frarådet det af alle - ham der skul montere den.

  • #20   29. dec 2005 Kender jeg godt den der med "alle" er selv i en butik. Er det fagfolk du har snakket med eller bare folk. Det jeg mener er bare at når han siger det plejer det som regel at passe, han er jo trodsalt en fagmand inde for området. Men ud for det du skriver vil det sige du ikke tror på ham og derfor vil du have pengene igen ?

  • #21   29. dec 2005 jeg har snakket med suzuki.. og ham der har garati rep for næsten alles bilka radio og tv halløj. plus 1 specilst fra bosch siger alle sammen nej tildet.. vil gerne have mine penge tilbage, da jeg bare har den til at ligge under min seng i dens kasse.

  • #22   29. dec 2005 John F

    Lad nu vær med at fortsætte med a chikanere mig ind på mine profiler igen. Du kommer ikke nærmere en løsning på denne måde. Du har lige skrevet igen på dem inden for de sidste par minutter.

    Sagen kører som du har lagt op til via forbrugerstyrelse og advokat. Det kan vi ikke afslutte her. Sagen kører og du har selv sat det igang.

    Du kan ikke sætte alt det igang med indlæg på forummet og chikanere med hele dagen på mine profiler og så derefter tro af vi "lige" finder en løsning. Du har brændt dine broer nu.


  • #23   29. dec 2005 Tja det lyder som om du har handlet i god tro, men det tror jeg også Daekimporten har. Men tror stadig ikke du kan få dine penge tilbage da der ikke er kontant returret i butikker ved kontaktsalg med mindre det er oplyst på bonnen.

    Morten F


  • #24   29. dec 2005 jeg kan stop det nå jeg vil, hvis der kom 1 løsning. men du gider jo aldrig svarae Martin, så er det meget svært at finde 1 løsning.
    forbrugerklagenævnet starter jo først engang efter nytår.
    vil du have det stoppet? så lad os gøre som aftalen var..


  • #25   29. dec 2005 Att. Martin B
    Skriv til en admin, mener også han behandler dig urretfærdig ved at hænge dig ud på denne måde.

    Morten F


  • #26   29. dec 2005 John F den udtagelse overfor gjorde det bestemt ikke bedre for dig selv. Ip og bruger kan nemt samsættes !

    Morten F


  • #27   29. dec 2005 Morten F- du mener?

  • #28   29. dec 2005 det kan ses som en trudsel det du udtalte og hvis det kommer så vidt at i vil gå i retten, kan der sagtens logges herinde fra det forum. Tænkt lidt over det ?

  • #29   29. dec 2005 jeg har ikke truet nogen? :S

  • #30   29. dec 2005 Citere: jeg kan stop det nå jeg vil, hvis der kom 1 løsning. men du gider jo aldrig svarae Martin, så er det meget svært at finde 1 løsning.
    forbrugerklagenævnet starter jo først engang efter nytår.
    vil du have det stoppet? så lad os gøre som aftalen var..


    Du hænger ham ud i et public forum ! Vil ikke tage nogle side i denne her sag, men mener du behandler ham uretfærdigt ved at du har haft en dårligt oplevelse ved at handle ved ham, men læs lige det jeg citerede igen

    Morten F


  • #31   29. dec 2005 kan desværre stadig ikke se hvad der galt i den sætning.. smiley

  • #32   29. dec 2005 citere: jeg kan stop det nå jeg vil
    Citere: vil du have det stoppet? så lad os gøre som aftalen var

    Det der kan godt opfattes som en indirekte trudsel om at du chikanere ham


  • #33   29. dec 2005 nej. men jeg kan jo ringe til århus retshjælp om at stoppe og sige der er kommet 1 løsning.. så jeg tilfreds og det han vel forhåblig også.

  • #34   29. dec 2005 Nu har været inde og skrive igen på en mine biler.

    Jeg magter dig ikke længere.
    Forstå det nu. Der kommer ikke en løsning.
    Din og min advokat kommer på et tidspunkt til at snakke sammen. Og så kommer der et eller andet ud af det.

    Slut herfra

    Martin
    Dækimporten


  • #35   29. dec 2005 navn og add på din advokat så?

  • #36   29. dec 2005 hvorfor står der på jeres hjemmeside i tar en vare retur indenfor 14 dage, når det ikke er tilfældet ???

  • #37   29. dec 2005 det er online shop. dog skal de ikke henvise til den.. som er hans medarbejds fejl.. men det må gælde nå han siger det.

  • #38   29. dec 2005 `Tja jeg må sgu sige at jeg ikke vil tage parti her fordi man ikke kender sagen til fulde MEN folk er nok meget hurtige til at skimme regler igennem for bla.a internet salg. De færreste ved f.eks at der altid er 14 dages returret ved handel i en webshop men at der ikke er nogle krav til returret i en fysisk butik. Iøvrigt kan onlinebutikken hvis en varer leveres retur inden de 14 dage kræve op til 30% af varens pris + fragt i omkostninger !!!

    Et godt råd til ALLE der handler på nettet. Læs for H butikkens handelsbestemmelser igennem og ret jer efter det eller handel et andet sted! Det er ikke så svært at bruge 5 minutter på at læse et stykke tekst. Eller bedre endnu så tag et godt langt kig på forbrugerstyrelsens hjemmeside.

    Dette er ikke noget til den konkrete sag men blot en generel observation. Har selv haft lidt bøvl med den slags men har lært min lektie og læser ALTID tingene igennem nu..


  • #39   30. dec 2005 ruben - jeg spurgte hans medarbejder, og han henvidste bare til hjemmesiden, hvori der står 14 dages fuldreturret.

Kommentér på:
Dækimporten og bytteret

Annonce