{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Opel 1,7 TD Isuzu motor ? Intercooler? {{forumTopicSubject}}

Hejsa mennesker

Nogle der ved hvad den motor har af navn mere end 1700 TD ? mener ligesom C20XE osv..

Og så er spørgsmålet om en intercooler ville gøre nogen mærkbar forskel ?

En helt anden ting..
Den ryster utrolig meget i tomgang.. den ryster hele karossen sådan set.. men når man kører er der ingenting ? hvad skyldes det ?

Og forvarmeren, er det noget der er noget af ? der er intet på bilen nemlig.. dvs.. ingen forvarmer lampe der lyser eller lign, så ville lige finde ud af om det er gået i stykker, eller noget de måske ikke har taget med over..

Det er en motor der er lagt i en Vectra A.. org 2.0i der er bygget om til 1.7 TD.. så ville godt lige ha styr på de sidste ting da personen der har bygget dem om nok ikke lige har haft 100% styr på tingene desværre

Håber MEGET i kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel 1,7 TD Isuzu motor ? Intercooler?
  • #1   18. feb 2011 Mon ikke den ryster fordi der er gået nogle motorophæng

  • #2   18. feb 2011 Den gør det ikke når man kører ? der er ikke noget og mærke overhovedet ?

  • #3   18. feb 2011 er det ikke fordi den går får lavt i tomgang, at den ryster..
    Hvad med at tjekke bilmodel.dk og slå den bil op hvor motor kommer fra


  • #4   18. feb 2011 Jesper : Det er den samme som ligger i Astra TD bl.a.. det var nu mere hvad "model" motoren var (:
    20XE
    C20XE
    C20LET
    X20XEV
    osv (nu var det lige dem jeg kunne, hehe)


  • #5   18. feb 2011 Ja ja jeg er med. Der står måske ikke sådan noget der inde? jeg har aldrig prøvet at tjekke motor koder

  • #6   18. feb 2011 Intercooler vil give lidt flere hk.. men tror det er begrænset om du kan mærke det.
    Jeg har givet min grønne patrol en intercooler, men mest fordi den trækker trailer, for at få den til at yde max. så har den fået en smule mere ladetryk. Så den går med 0,8 bar ( standart 0,5 bar)


  • #7   20. feb 2011 Jesper H : hvordan ændrer man trykket på dem ? Ville godt gi den ganske lidt mere nemlig smiley Bare lige hæve den 0.3 eller lign.. det burde sådan en diesel maskine nok kunne holde til.. og så en IC, så burde jeg godt kunne ramme 100HK.. den har 83hk nu ca..

    Så en lille guide til hvordan det fungere ville være super godt..

    Mvh


  • #8   20. feb 2011 Feks. en patrol går standart somsagt 0,5 bar og mange har skruet deres patrol op på 1,2 bar. Det holder krumtappen ikke til. E
    fter at have talt med nissan sagde han at 0,8 bar kan de holde til.
    SÅ først ville jeg sige til dig, at du skulle forhøre dig, hvad max bar tryk den kan holde til.
    Har du turbo ur så du selv kan følge med??

    Hvis det er samme type turbo som på patrol "altså med udvendig wastgate"
    Tror den hedder wastgate. der sidder en lille rund beholder "agtig" membran med en pind/gevinstang på siden af turboen, der regulere trykket. Den skal skrues helt ud, altså så den bliver længere!


Kommentér på:
Opel 1,7 TD Isuzu motor ? Intercooler?

Annonce