{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.226 visninger | Oprettet:

Billig lakering? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Jeg er ved at få min gamle Alfa istandsat - herunder nye pladedele, udbedring af alt rust o.s.v.. Dertil hører naturligvis en afsluttende lakering. Nu kommer så problemet. Økonomiske årsager tvinger mig ud i alternative løsninger som feks.: selv prøve med kompressor o.s.v., rulle rustbeskyttelses emalje på den (50$ paintjob. Søg på youtube), spraydåse som i seneste vmax o.s.v.. Alle har jo deres fordele og ulemper, men ingen kan diskutere at resultatet altid vil være ringere end en rigtig lakering.

Jeg foretrækker altså stadig en korrekt lakering. Bilen er sort og skal fortsætte med at være sort. Hvor billigt vil det være muligt at gøre vil i tro? Nogle steder i kan anbefale? Er der evt. en der er i lære som vil have en projekt bil? Det er en gammel bil og selvf. skal det se ordentligt ud, men det behøver ikke være en showbil.

Jeg er åben for alternative løsninger.

God weekend

Vh Andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig lakering?
  • #1   19. feb 2011 Vent til du får råd indtil da kan du smøre svejsningerne med zink spray f eks så det forhindre rusten. Eller andre produkter. Da selv løsninger med spartel og maling ender aldrig godt hvis man selv skal. Der er en grund til at man står i lære 4 år. Mit råd er simpelthen vent til økonomien er til det. Eller ta en tur i polen med den f eks. Eller vælger du at gøre det selv så kompresser med stort spray i diameter og godt afstand og så simpelthen lave store bevægelser og ens. Øv evt lige på et styk træplade eller lign. Men male det et sted med stuevarme vidst og du skal endelig ikke give klarlak før maling er ordenlig tør. Men ingen du fortryder det bare senere fordi det blir aldrig godt og forresten sørg for din kompresser kan yde nok da det evt kan spytte fra pistolen og der får du pletter på lakken. Mit råd mvh

• #2   19. feb 2011 Hvor er du fra?
    Og når du siger billigt, hva regner du så selv med?

• #3   19. feb 2011 et par liter auto maling med klarlak kommer nemt op på 500 kr .. Det er halvdyrt. Ved ikke hvor mange liter du skal bruge men det gør ikke noget at ha noget i reserve.

• ELSNER .
    ELSNER . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 11 Følgere: 9 Svar: 60
    #4   19. feb 2011 få den pakket ind i folie smiley

• #5   19. feb 2011 Skulle lige til at sige, du for ikke maling ig klarlak fir 600 kr, det er helt sikkert, jeg er selv i lærer som autolakerer og sådan nogle materialer er dyrer end man tror .

• #6   19. feb 2011 regn med en 15-20000kr, for en normal lakering, og jeg havde også ventet, indtil du havde penge til det

Kommentér på:
Billig lakering?

Annonce