{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.166 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 - Central lås {{forumTopicSubject}}

Hey!
Har fjernbetjent central lås på min bil, og her i dag, hvor jeg så vil til og låse den, så gider den ikke og låse med fjernbetjeningen, den vil godt låse op og har lige skiftet batterierne i den.
Problemet er nemlig at Nøglehullet i føresiden ikke virker da det sidder fast, men sådan har det været hele tiden, også dengang fjenbetjeningen virkede. Nogle der ved hvad der kan være sket?
Har først skiftet batteriet efter det hele for og se om det var det der var galt.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 - Central lås
  • #1   19. feb 2011 Har du prøvat at kode fjernbetjeningen? Fra brugervejledningen på min 206'er:

- Slå tændingen fra.
    - Slå tændingen til igen.
    - Tryk på knap A.
    - Slå tændingen fra, og tag tændingsnøglen med fjernbetjening ud af ratlåsen.

"Knap A" er den store knap, du bruger til at låse med.

Du kan også prøve at fjerne stelforbindelsen fra batteriet i motorrummet, og lade bilen være uden strøm i 10 minutter - så nulstiller elektronikken til fabriksindstillinger, og det kan også hjælpe.

• #2   19. feb 2011 Den sidder ikke i nøglen, men i sådan en fesen nøglering smiley

Men løber lige ud og prøver det der

• #3   19. feb 2011 Det med stel forbindelse bliver lige imorgen, der er sgu lidt mørkt lige nu.
    Men det førstnævnte virkede desværre ikke.

• #4   19. feb 2011 Nu skal du ikke grine af det her for det virkede altså på min 206'er da fjernbetjeningen til den org. C-lås ikke virkede.

Løft lidt ud i viskeren på bagruden og bank den med normal kraft et par gange ind i bagruden.

Så virkede min org. C-lås igen.

• #5   19. feb 2011 Det var en af de ansatte på færgen mellem lolland og langeland der lige bankede min bagvisker ind i bagruden 3 gange hurtigt efter hinanden og så virkede fjernbetjeningen igen. Han havde set problemet mange gange før og kunne ikke forklare hvad der var galt. Men den med viskeren virkede hver gang.

Og det virkede også på min. C-låsen på min virkede fint da jeg købte bilen. Men da vi kom til færgen efter 30km og kom om bord virkede fjernbetjeningen ikke. Virkede fint når man låste med nøglen. Men når man lige gjorde det der med viskeren så virkede fjernbetjeningen igen.

• #6   19. feb 2011 Hehe, det vil jeg da prøve imorgen selvom det lyder mærkeligt.
    Men prøver at købe noget smørelse også give alle låsene en ordenlig omgang, så må vi se om det hjælper. Ellers må man jo til at skille tingene af smiley

• #7   19. feb 2011 Virker C-låsen ikke hvis du bruger nøglehullet i passagerdøren. Min C-lås virker i begge nøglehuller.

Men prøv den med viskeren det ser latterligt ud og vi brugte lang tid på at grine af det bagefter. Men det virkede jo så man kan kun stå tilbage og tænke over hvem der dog har fundet ud af den løsning i tidernes morgen. Hehe.

• #8   19. feb 2011 Desværre ikke. Den låse kun den dør. Hehe, kan godt nok heller ikke lige komme i tanke om hvad der skulle være i bagruden som kan hjælpe på det smiley

• #9   19. feb 2011 låser*

• #10   19. feb 2011 Iøvrigt, er vores Peugeoter næsten ens, min har bare en anden farve udvendig smiley Men motor, årgang osv er det samme. smiley
    Så kan godt ske det hjælper det du siger.
    Skal man bare lige tage fat og lad den smække ind på vinduet? Eller skal man vippe den ud så den står vinkelret? smiley

• #11   19. feb 2011 Bare lige tag fat i den og løft den lidt ud. Og så bank den 2-3 gange ind i ruden efter hinanden. Sådan gjorde vi på min bil og med det samme virkede fjernbetjeningen igen.

• #12   19. feb 2011 Okay, vil jeg da kigge på imorgen. smiley

• #13   19. feb 2011 Okay. Meld lige tilbage om det virker.

• #14   19. feb 2011 ja det kan godt være relæ i bagklappen der er skyld i det, på peugeot.. har før set det.. prøv at kig ved visker motor´eren så tror jeg du finder fejlen

• #15   19. feb 2011 Hvor kan sådan et købes bandit? smiley

• #16   19. feb 2011 På min 206'er er det lige meget, om jeg låser bilen i førerdøren eller passagerdøren - alle låse er forbundet, så de reagerer som i et netværk.

Hvis der er en af låsene, der går dårligt, og dermed er "svær" at låse (mangler smørelse), eller hvis der sidder noget i vejen, så vil bilen ikke låse (eller også låser den og låser op igen med det samme).

Nu nævner du ikke årgang på din 206'er, men hvis du siger, at fjernbetjeningen sidder i en nøglering, og ikke er del af nøglen, som den bør være, så kunne det tyde på, at C-låsen er uoriginal / eftermonteret, og så kan der være 500 andre grunde til, at det ikke virker.

• #17   19. feb 2011 Kan godt ske den er eftermonteret? Ved ikke noget om det, købte bilen sidste forår.
    Den er 1999.

• #18   19. feb 2011 Men lukker dørsidderne op imorgen, og smører dem godt op, så må jeg se om det hjælper. Og ellers tjekker jeg det i bagklappen, og hjælper det ikke, så får den sgu en tur til mekanikeren igen. Den har ellers lige været på et "ferie ophold" til små 10 tusind dernede.

• #19   19. feb 2011 Er der et peugeot-logo på fjernbetjeningen? Hvis ikke, så er det en uoriginal c-lås.

• #20   19. feb 2011 Den er sgu uoriginal så. Der er kun et lille klistermærke med et nummer på.

• #21   19. feb 2011 Hvis du piller dørsiderne af i morgen, så skulle det være let at se, om den er uoriginal. De originale C-låse er en komplet mekanisme med lås og motor, hvorimod de uoriginale er sådan nogle stempler - som feks. dette system:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2577&n=10

Hvis der ikke er løve på din fjernbetjening, så tror jeg ikke, at den er original. Hvis den er uoriginal, så er fordelen, at det er billigere at reparere - men desværre noget mere besværligt at fejlsøge..

• #22   19. feb 2011 Ah ha.. Kan jeg godt se.. Men må se på det imorgne, så skriver jeg lige her igen. Så må vi se om jeg er blevet klogere.
    tak for hjælpen indtil nu smiley Og husk topgear på 3+

• Benn H
    Benn H Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #23   22. feb 2015 Globus biler Silkeborg farvel efter 8-10 år som kunde Sagde ja til en volvo V50 og klokken var 15 minutter over lukketid og sage jeg kom ind og skrev under dagen efter og havde det med der skulle bruges, en ældre sælger Hans Peter Thomsen der stod i nærheden overfaldt mig verbalt sagde at det tog kun ti minutter at skrive under og jeg for øvrigt spildte deres tid og han blev ved jeg sagde stille og roligt jeg havde været kunde i 8-10 år og aldrig var talt sådan til Jeg har snakket med værksted chefen fra globus biler et par gange han lovet at ringe da han også mente det ikke var rimeligt men han ringede aldrig så nu forstår jeg de rygter der går om dem beklageligt at man skal opleve dette Så nu glad for min Peugeut og der er lige sindede God Uge til jer
    Det glæder mig at der er personer der give normale indput har lige købt en 206 og bliver mere og mere glad for den har problemer med bagsmæklåsen men glæder mig til at prøve forslagene
    Hilsen Benn

Kommentér på:
Peugeot 206 - Central lås

Annonce