{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

lorte frost! tapper batteri! {{forumTopicSubject}}

vi kender det nok allesammen... at komme udenfor en kold vintermorgen, for at starte bilen lidt før man skal afsted, så den er lun til turen... men så når man prøver at starte skidtet, så baah.. så har frosten taget strømmen.. PIS LORTE FROST tænker man bare..

Er der noget man kan gøre for at det ikke skal ske ? udover at tage batteriet ind om natten og lade det op, eller have laderen på døgnet rundt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lorte frost! tapper batteri!
  • #1   21. feb 2011 Hvis dit batteri var ordentligt, havde du ikke haft problemet, Så det du kan gøre, er at købe et ordentligt batteri.

  • #3   21. feb 2011 Jeps, du kan købe et nyt for det du har nu lyder til at være færdigt. Det kan dog også skyldes at du har en forbruger der står og tapper bilen for strøm, evt din cd afspiller.

  • #4   21. feb 2011 Jeg har ikke haft problemer endnu?

    mit batteri er fra 1997 smiley


  • #5   21. feb 2011 har kun haft problemer når tempraturen er -10grader eller mere(altså hårdere frost).. ellers ingen problemer.. nu er det også en diesel, den skal bruge noget mere strøm smiley det er et scan-brit der sidder i nu.. 60A.. det burde være nok til en bil uden, forstærker osv i..??
    min afspiller har altid pillet fronten af når jeg ikke kører i den, så den skulle ikke tage noget strøm.. og ledningerne sidder som de skal omme bagpå, der er ikke byttet om på konstant strøm og tændingsstrøm.. smiley

    Men hvad er et ordenligt batteri? Har ikke rigtigt råd til at give 2-2500kr for et batteri, som de nye GEL batteri'er koster smiley


  • #6   21. feb 2011 Det Varta batteri der sidder i min kassevogn er fra 2002 - det sparker stadig godt fra sig, og det er jo ikke dyrt..

  • #7   21. feb 2011 Det har jeg ALDRIG oplevet, og har trodsalt haft bil i over 5 år med ganske almindelige batterier. Så tror den er gal med dit batteri..

  • #8   21. feb 2011 dit batteri er dårlig

  • #9   21. feb 2011 ja det lyder bare underligt... da jeg fik bilen 1. januar i år, var der lige kommet nyt batteri på... scan-brit.. og så vidt jeg ved, er det også dem at diverse værksteder smider på bilerne, så burde det jo i realiteten ikke være noget lort, så at sige..

  • #10   21. feb 2011 Du behøver heller ikke at købe et moderne gel batteri. Et ganske almindeligt bosch eller varta. Specielt varta er jeg enorm begejstret for. Dem har jeg haft i næsten alle mine biler, og de har altid kunne starte også efter en uges stilstand med hård frost. Kør evt ud til en hugger, der kan du ofte få et næsten nyt afprøvet batteri til 250-300kr.

  • #11   21. feb 2011 Scanbritt er så vidt jeg husker noget man kan købe i harald nyborg...

  • #12   21. feb 2011 tak skal du ha for svaret smiley det vil jeg da lige prøve så smiley der ligger en hugger ikke langt herfra, og han er da til at snakke med... kan da være de så har et godt billigt et smiley

  • #13   21. feb 2011 stop lige en halv....et batteris kapacitet bliver drastisk nedsat når kulden kommer og bliver det rigtig koldt bliver cellerne inaktive... det behøves IKKE skyldes dårlig batt men de billigere batt er selvklart ikke så gode som de dyre...

    et gammelt kendt husråd er at tænde lyset på bilen 20 sek inden man starter bilen...derved vækkes cellerne i blyakkumulatoren til live inden du forsøger at hive 300A startstrøm via starteren

    periodisk vedligholdelsladning er ALTID en god ting hvis det er rigtig koldt.

    det er IKKE frosten som tapper dit bat, det er noget i bilen men kulden sløver det å det ikke kan levere varen

    /A


  • #14   21. feb 2011 nu ved jeg ikke hvad du har for en bil, men 60a til en diesel lydder ikke af meget.

    køb banner batterier de er billige og virker godt.


  • #15   21. feb 2011 scanbrit er et godt batteri,men om den har de korrekte ampære ved jeg ikke

  • #16   21. feb 2011 Nej det kender jeg ikke til? det kaldes almindeligt vedligehold af bil. smiley
    nyt batteri og du er kørende igen..


  • #17   21. feb 2011 "Vi kender det nok allesammen"
    Næ ikke mig. Batteriet i nubiraen er fra 2005 og det i starlet'en er fra 2001. De har begge startet fint om morgenen uanset temperatur. Hvis din bil står stille mange dage og kun kører korte ture drænes det hurtigt.


  • #18   21. feb 2011 Skiftede batteriet på min inden vinteren kom, så det helt frisk. smiley

  • #19   21. feb 2011 min har nu er i træk holdt stille fra søndag aften til freddag eftermiddag og hun hopper bare lige i gang...

  • #20   21. feb 2011 jeg har sat nyt batteri på min corsa a 1,5d købte et batteri på 100a (sidder på sprinter, vito m.fl) og den starter bare perfect værd dag og det går hurtigt

  • #21   21. feb 2011 det er en golf 2 gtd... std er vidst 54 eller 56A efter hvad jeg fik at vide den anden dag... har nemlig en kammerat der kører rundt med et 100A batteri, og det er det samme for ham...
    mit batteri er kun halvanden måned gammelt... og har nu været pillet af og ladet op med lader, to gange..

    det eneste i bilen der tager strøm, er uret i speedo.. og dne giver 500og noget i startstrøm vidst nok.. Da jeg satte laderen til i morges, ladede den med 3A.. måleren går fra 0-10... og den skulle sidde på i over 2 timer, før jeg kunne starte bilen...


  • #22   21. feb 2011 enten køre du rigtigt rigtig mange små ture, eller også tror jeg ikke din generator lader nok så ville jeg få den tjekket.

    er det hvad du tror der bruger strøm i bilen? eller har du målt for utilsigtet afladning?


  • #23   21. feb 2011 Få optima batteri på, det duer bare

    http://www.scanbrit.dk/varekatalog.asp?ID=89&MenuID=3


  • #25   21. feb 2011 dex - den lader som den skal, blev målt for 3 uger siden ca, hvor den også lavede nummeret... nej har jeg ikke, men det er vel noget der tager laaaaang tid at måle?? den kan NEMT stå i 3 dage uden problemer, så længe der bare ikke er mere end -10grader.. småture ser jeg som ture, hvor bilen ikke får lov at blive ordenlig varm, og under 10km... den står altid og bliver små-lun inden jeg køre, og så når den er varm, er den varm i mindst 5 minutter, og slukker den ikke, bare for at gå ind og købe en sodavand og så ud igen.. kun hvis jeg tror det tager længere tid.. så det er ikke fordi at den ikke får lov at lade det den skal, for at holde strøm.. har oplevet det mange gange... min gamle astra gjorde det en enkelt gang sidste vinter... så ladede jeg batteri'et op med lader, og så stoppede det... og det er sjovt, at det er først når temp kommer under -10grader i flere timer..

  • #26   21. feb 2011 JS - hvad koster de? og det store på 75A(som jeg helst ikke vil under), kan ikke være der, pga batteri'et har den gammeldags låsemekanisme.. ikke den med bøjlen hel over.. men hvor den bliver skruet fast med et lille beslag ved bunden..

Kommentér på:
lorte frost! tapper batteri!

Annonce