{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Valg er citybug. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg overvejer at skaffe mig en citybug benziner. Jeg kører mellem Esbjerg og København 2 gange i ugen. Så valget er indtil videre faldet på en bug.

Er bilerne andvendelige til motorvej? (motorstøj, komfort mm.)

Er der nogen der ved hvor mange omdr. sådan en kører med ved 130 km/t. Man kunne jo godt forestille sig at sådan en lille motor kørte med mange omdr. og bruger væsentlig mere brændstof?
Ville det være en fordel at vælge en diesel model?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg er citybug.
  • #1   21. feb 2011 en what?!

• #2   21. feb 2011 Citybug er en fællesbetegnelse for de nye microbiler, så som Aygo, C1 osv.

• #3   21. feb 2011 har hørt at de ikke skulle være ret gode til at køre motorvej, at de skulle larme en del og ikke være behagelige, så bedste ville være at købe en som er et nummer større ala 207'er

• #4   21. feb 2011 jeg ville aldrig anbefale dig en af trilingerne til motorvejskørsel
    det er de simpelthen ikke bygget til
    der er alt for meget støj ved motorvejskørsel i de små biler
    der er en go grund til de hedder CITYbug smiley

men hvis det skulle værre en af dem så ville jeg tage peugeot'en
    Det er den billigste af de tre (C1, 107, Aygo) og alt i de 3 biler er toyota alligevel uanset hvilken man vælger

• #5   21. feb 2011 det er slang for toyota aygo, citroen c1 og peugeot 107.

Jeg ville personligt aldrig vælge så lille en bil til langturkørsel. De er bygget til bykørsel. På motorvejen er de rigtig træls og selv en overhaling af en lastbil skal planlægges i god tid. De har simpelthen for lidt motorkraft til motorvejskørsel. Og så er de ikke specielt retningsstabile så du skal konstant korrigere på rattet, hvilket bliver trættende i længden.
    Derudover sidder man ca lige så komfortabelt på en parkbænk som i en citybug. Og så er brændstoføkonomien ikke specielt god medmindre man virkelig kører morfarkørsel.
    Jeg havde en aygo engang i 14 dage som lånebil da min egen var på værksted. Og værkstedet har lært nu at de aldrig skal låne den ud til mig igen.

• #6   21. feb 2011 hvis jeg skulle køre så langt hver dag gad jeg ikke bruge min tid i så lille en bil

• #7   21. feb 2011 Og ja du skal helt klart op i en 207 i diesel
    den køre omkring 20 km/l og er 100 gange mere behagelig at køre langt i
    det er da også røv at skulle køre fra Esbjerg til KBH uden fartpilot

• #8   21. feb 2011 Jeg siger mange tak for jeres svar smiley

• #9   21. feb 2011 Min bedstemor ville gerne have haft en, men jeg fandt en Fiat Panda i stedet til hende. Den kører upåklageligt og den er FIN på motorvejen.
    Desuden var den billigere og kun 4 år gammel.

De der små skrammelkasser er ikke bygget til at blive brugt andet en frem og tilbage til naboen i et par år, så går de i stykker. Der er en grund til at de er så billige, de slipper jo ikke for afgiften.

Mit råd: Køb en dieselvogn og tril stille og roligt derudaf. De der cityfucks er ikke det papir værd reg.attesten er lavet af.

• #10   21. feb 2011 køb en smart for two. så sparer du en masse kr når du skal over broen +den kører ok langt på literen

• #11   21. feb 2011 Læg de få ekstra kr. og køb en Swift, den er det større og føles meget mere som en større bil gør!

Kommentér på:
Valg er citybug.

Annonce