{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  boliglån+skattefradrag
  • #1   24. feb 2011 Det skal være noget af et hus, I køber, hvis fradraget bliver større end hendes SU. Med mindre jeres renteudgifter overstiger 120.000, har det ingen betydning, hvem der får fradraget.

• #2   24. feb 2011 Hov, min hovedregning skød lige lidt ved siden af. Men pointen er den samme smiley

• #3   24. feb 2011 jamen lad oz sige sådan hvis jeg vil ha fradraget da det evt bliver mig der tager det meste slæb, så ville jeg vel kunne få hele fradraget istedetfor at det 14 dags fradrag skal deles i to ligestore dele...?

og hvis der på mine bankpapirer står f eks 24000,- i første års fradrag så kan man vel bare dividere det med 12 også er det den reele månedlig fradrag@2000?

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

Emner: 74 Svar: 188
    #4   24. feb 2011 Skat splitter fradraget imellem jer.

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#5   24. feb 2011 Med mindre, du står for mere end 50% af lånet

• #6   24. feb 2011 kan det overhovedet lade sig gøre for jer at låne sammen? - min dame er også på SU og efter at have lagt budgetter, syntes banken at jeg havde råd til mere hvis hun ikke skulle låne med..(rådighedsbeløb osv)

• #7   24. feb 2011 Du får jo kun ligningsmæssigt fradrag for renteudgiften - ikke for den månedlige ydelse. Hvis du betaler et lån på 24000 af på et år er det vel max 2400 kr der er renter og der får du fradrag svarende til ca 800 kr der er renterne

• #8   24. feb 2011 det bliver delt 50-50... DAMN... synes banken snakkede om at jeg kunne få det hele da det ville gavne mig mest..... hmm

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#9   24. feb 2011 Du kan vel bare tage den del mindre af slæbet, som fradraget svarer til

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#10   24. feb 2011 Hvis i låner 1 mio til 5%, så vil hendes del af renterne blive ca. 2100 kr. pr. måned. Det vil give 700 kr mere udbetalt.

• #11   24. feb 2011 hun har en del udgifter når hun er på SU og huset vi kikker på koster ikke en skid, er selv murer så kan oz lave lidt, huset koster 260.000 og det er fatisk til at flytte ind i, kun et nyt køkken, dog er det faktisk hende der trækker det hele ned ( mht rådighedsbeløb og sådan) så ville måske være bedst at låne selv, men det er mere fordi vi havde aftalt at gøre det sammen og at hun følte at hun oz var "med" i det og ikke kun boede til leje....

• #13   24. feb 2011 SKAL sku ikk giftes!

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#14   24. feb 2011 Hvis det kun drejer sig om 260.000, så er det nok lidt ligegyldigt.
    Med et F1-lån på de 80% og 20% i f.eks. Nordeas prioritetskonto, så giver det hende under 100 kr. ekstra udbetalt.

Selv om vi er gift, så bliver renterne stadig delt 50-50.

• #15   24. feb 2011 det er ren banklån til at starte med og kan sige at de årlige første års fradrag er på 23330, og har regnet ud at hvis det er det beløb så gier det mig ca 1000 kroner mere udbetalt hver 14 dag

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#16   24. feb 2011 Lyder som om, at du skal finde en anden bank. Du skal da ikke betale 9% i rente, når de får sikkerhed i et hus.

• #17   24. feb 2011 du kan sagtens låne det hele selv og så efterfølgende lave en bindende kontrakt på at hun køber 50% af huset. hun afdrager så månedligt med XX kr
    Sørg for at den bliver notariseret så den er juridisk bindende..

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#18   24. feb 2011 Det er endda højt, hvis det kun er på de yderste 20% af værdien. Bør være imellem 5 og 8%.

• #19   24. feb 2011 jamen ja kan låne selv, men hun ville gerne være med i det.... men ja hvordan mener det købe det hele selv og derefter lave noget kontrakt på at hun køber 50% selv bagefter... hvad forskel gør det?

renterne er 8.5.... smiley

• #20   24. feb 2011 forskellen er at hun så ikke "bor til leje", men at hun rent faktisk får noget for sine penge - skulle i en dag gå fra hinanden, så er hendes penge ikke spildt..

fy for den en høj rente, i øvrigt.. snak med banken eller find en ny!

• #21   24. feb 2011 Det har slet intet at sige, hvem der får fradraget. Netto giver det samme beløb. Det er kun et spørgsmål om, hvem der får dem udbetalt.

• #22   24. feb 2011 hvorfor låner du ikke 20% i banken til de 8½%,og resten i kreditforeningen til 4-5% med fast rente og afdrag

• #23   24. feb 2011 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men jeg har købt hus sidste år med kæresten 50/50 og vi kan selv bestemme hvem der får fradrag og hvor meget .
    vi har delt fradraget 50/50, men jeg havde hele fradraget i starten, så det er ikke noget problem overhovedet

• #24   24. feb 2011 jamen hvorfor ikke a bre låne pengene sammen?

bay: det er self rigtigt, men får hun mere SU udbetalt så hvis det bliver delt lige over eller ? og man kan ikke sige at jeg skal ha det hele?

• #25   24. feb 2011 og vi er ikke gift.

• #26   24. feb 2011 for så får du ikke fradraget...

• #27   24. feb 2011 grunden til at ikke låner 20% i banken og resten ved kreditforening er fordi at man ikke kan hvis huset ikke er vuderet til over 500.000... derfor bliver det købt og lavet lidt i stand også omvuderet, og hvis det kommer over 500.000 så bliver det lån lagt om...

• #29   24. feb 2011 så er jeg med,ok

• #30   24. feb 2011 det er ikke aktuelt lige pt... gier sku ikke så godt i akkord lige for tiden smiley

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#31   24. feb 2011 Renterne giver ikke fradrag i topskatten

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#32   24. feb 2011 Nordea tilbyder en rente på 2,6% som banklån, når det er indenfor 80%. Og omkring 5%, for de sidste 20%.

• #33   24. feb 2011 men i bund og grund ville det vel være det nemmeste bare at låne sammen fra starten?

• #34   24. feb 2011 tag og lån selv,hvis i skulle flytte fra hinanden engang så er huset dit,så kan hun jo betale indkøb mm

• #35   24. feb 2011 vi har diskuteret frem og tilbage mange gange med hvad vi skal... men ved ikke, vi er altid kommet frem til at låne sammen og hvis jeg så bringer det på banen igen igen med at låne selv tror jeg det går helt galt..

• #36   24. feb 2011 hmm,så ender det jo nok med at hun får sin vilje ::))jeg tænkte bare i worst case

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#37   24. feb 2011 Få kigget på de rente udgifter i stedet for, det vil ændre meget mere, end hvem der skal have det fradrag.

• #38   24. feb 2011 ja vi skal oz snakke med andre banker imorgen...

men worst case: det ike går og vi ahr købt sammen, SKAL det deles lige op for hvis så er det vel fair hvis jeg bare overtager hendes gæld og udbetaler de penge hun har smidt i huset ( hvis det self ikek er mange år) hvis hun er indforstået med det eller skal man ha en ejendomsmægler ud og vudere huset også skla hun ha halvdelen af det hvad han vuderer det til?

kan man lave en kontrakt ( "hjemmelavet") hvor vi begge skriver under og får en hver?

• #39   24. feb 2011 Topskat har i hvert fald intet at sige.

Men ja, du har to muligheder: lån fælles og få fælles fradrag eller lån selv og tag hele fradraget.

Kreditforeningen er ikke et emne grundet den lave værdi.

• #40   24. feb 2011 men hvad og hvordan gør man hvis det nu skulle gå fra hinanden og jeg i den tid har betalt det ekstra, som det ser ud nu koster hele huset med forrentning varme og alt hvad der bimler og bamle 4500...

da betaler jeg så 3000 og hun 1500... hvis det skulle gå galt så har vi snakket om at hun bare skulle ha hendes 1500X mdr tilbage ( hvor der så ville sige hun havde boet fratis) også skal jeg betale hende ud med at overtage hendes lån... men "kan" man bare overtage hendes lån eller SKAL det sælges for at det er mest rimeligt... hvis vi begge bliver enige om at hun nu får de 1500x de måneder hun har smidt penge i plus måske 10% oveni fordi huset er steget i værdi elelr hvordan gør man det....?

kunne forstille mig at det var svært at få skrevet sådan noget inden da hvad hun betaler jo måske skifter og jeg ved hun får lidt arv som hun vil stoppe i en garage, også skal det jo ændres på den tidspunkt igen igen....

selve betalingen af hvad jeg betaler og hun betaler vil blive skrevet ind i excel ark for hver måned i hver år også vil den altid lave sådan at den viser differencen for neden hvor man kan tilfølge hvis jeg f eks betaler køkkenet, så skal jeg selv har det ekstra hvis det ikke skulle gå...

• #41   24. feb 2011 260000 . Så havde jeg sgu købt lortet selv.. Så kunne hun komme ind i "handlen" den dag hun begyndte at tjene penge..

Købte selv sidste år til 500000, og der er rigeligt penge til tant og fjas og renovering..

Er selv tømrer, så det er vel noget af det samme..

• #42   24. feb 2011 hun ville bare helst med fra starten og vi har oz haft den mulighed at hvis hun kom med arvet den gang så kunne hun komme ind med det koster jo oz at få hende skrevet over når det sker... hmm whåt tå då?

jo altså huset med alt koster 4333,- og det er med ALT vand,varme,el,afbetaling osv

• #43   24. feb 2011 Det var dyre for et hus til 260000 ? Jeg bor for 3500 med et lån på 500000 i totalkredit.. Og det er med varme, vand, el, forsikringer, ejendomsskat osv osv..

• #44   24. feb 2011 og jeg kan ikke få realkredit smiley kommer jo helt an på hvilket lån det er smiley

• #45   24. feb 2011 Ja, jeg købte huset , og fik det vurderet efter en måned , hvor jeg så lavede lån efter det.. Ellers havde jeg siddet i samme situation som dig..

Banken "lagde ud" da jeg købte, og fik det vurderet efter meget få ændringer.. Et hus skal jo være meget dårligt hvis det ikke hiver 500000 hjem..

• #46   24. feb 2011 det er oz meningen at det skal laves lidt ved det så det bliver mere aktraktivt så det kan komme op over 500.000 så lånet kan blive lavet om.... smiley

men må se om det falder i god jord og snakke med hende IGEN IGEN om at jeg køber det selv om hun ikke har noget sikkkerhed på at jeg ikk smider hende ud...

hvad kan det koste at få hende skrevet ind i lånet når hun engang har nogle krunker

• #47   24. feb 2011 Det koster ikke alverden.. Mener det var en 6000 det kostede at lave skødet om..

• #48   24. feb 2011 det jo oz penge hvis hun allerede kommet med ldit af sit arv til garage om 1 år evt.. smiley men self oz godt hvis det ikke går smiley

så kan hun jo i teorien betale det samme somhvis du lånte sig ind og hvis det ikke gik hunne hun få de penge igen og slut prut finale smiley

Kommentér på:
boliglån+skattefradrag

Annonce