{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fragt pris
  • #1   26. feb 2011 Mener der var en der sagde 10-15k .

  • #2   26. feb 2011 du flyver der over også køre du den hjem eller så køre i der over nogen stykker også køre hjem i 2 biler. er ikke særlig dyrt. tror ik det løber op i de 10-15 som der er skrevet.

  • #3   26. feb 2011 Rasmus; det var hvis man ikke selv hentede mener jeg =)

  • #5   26. feb 2011 Jeg havde sgu også valgt turen derover, dels for at tjekke at bilen nu virkeligt er som beskrevet af sælger, dels for at få en oplevelse ud af det og samtidig spare lidt kroner.

  • #6   26. feb 2011 Jeg havde sgu også valgt turen derover, dels for at tjekke at bilen nu virkeligt er som beskrevet af sælger, dels for at få en oplevelse ud af det og samtidig spare lidt kroner.

  • #7   26. feb 2011 har også før hørt det 10 15 kg det lyder bare syndsygt smiley

    okay så må jeg vist tage 2 venner med der over smiley

    hvordan klare man det ligge med forsikringen ???


  • #8   26. feb 2011 Er bilen på plader derover kan du køre på dem indtil du kommer på færgen, lige så snart du skal fra færgen skal du have danske prøveskilte på.

  • #9   26. feb 2011 Og så skulle forsikringen (ansvar) være i orden =)

    Er lidt nysgerrig, hvilken bil er du faldet over ?


  • #10   26. feb 2011 kingz okay så kan jeg os bedre forstå prisen.

    kasper d jeg har hørt man kan få prøve plader der gælder i hele eu men er ik 100% sikker på det passer men sku være noget med dk ik vil udlevere dem smiley


  • #11   26. feb 2011 okay. den er på plader smiley

    det er 1 silvia s14 fra 95

    så den burde ikke være så dyr i afgift smiley


  • #12   26. feb 2011 rene p jeg har ellers læst en artikel om at man ikke måt køre på eng plader selv om man gør det i england var noget med måden de har forsikringer på der over.

  • #14   26. feb 2011 Rasmus K.

    Skulle ikke kunne se et problem i det, da der jo er engelsk afgift på bilen (altså indregistreret i UK) og man er officiel ejer af bilen..

    Men kan godt ske at du har ret. men skulle da ikke være svært at undersøge =)


  • #15   26. feb 2011 er vist noget med at det ik er bilen forsikringen er på men selve personen som føre bilen der er forsikring på men er kun noget jeg har læst og hørt. mener det var i et vmax blad jeg læste noget om det en gang.

  • #16   26. feb 2011 rasmus k det kan godt passe mener også jeg har læst det i vmax

    måske skulle man prøve at få sælger til at køre den til færgen smiley


  • #17   26. feb 2011 ja eller undersøge det med eu prøve plader smiley

  • #18   26. feb 2011 NEJ NEJ NEJ

    Det blir meget dyrere hvis du blir stoppet af the police.. i England er bilen ikke forsinkret som i DK, Men personen der ejer den.. så nej du må ikke køre i den derovre.. evt få sælger til at ta turen til Harwich(færgebyen) eller må i afsted med en trailer.. selvfølgelig kan du ta chancen, men tror bøden er høj, samt at du heller ikk må køre videre hvis du blir stoppet


  • #19   26. feb 2011 hvor kan man ligge låne nogle eu prøve plader smiley

    kan kun låne danske prøve plader


  • #20   26. feb 2011 ved ik om dk har indvilligt i at udlevere dem sku være på samme måde som dem man får nu hvor det bare er et klister mærke.

  • #21   13. mar 2011 I England kan du købe forsikring pr dag. Det er føren som forsikres IKKE bilen - så låner du f. eks. min engelsk indregistreret bil i England, så skal DU forsikres. Det koster ca. 200kr pr. dag. Dog kan jeg ikke huske om du skal have Engelsk adresse for, at du kan købe forsikring som fører.

    Lad for guds skyld være med at tage cahncen uden forsikring eller at køre i en bil uden syn eller vejskat. Din bil bliver beslaglagt på stedet og bøden er uhåndterbar - I værste tilfælde bliver den sendt DIREKTE til skrot! Desuden aflæser deres trafik fotosystemer (som er overalt) nummerpladen, så politiet hurtigt kan fange dig! og det gør de som oftest. Du kan dog "snyde" ved, at bestille en tid til syn (MOT) på et værksted tæt på færgen. Selvfølgelig kører du tilfældigvis forkeret og direkte ombord på færgen - men du bør ringe til værkstedet og afmelde synet; mest af almindelig hørlighed. Bilen skal køres til syn samme dag som det er bestilt!

    Du kan typisk få en bil transporteret for 1£ pr. mile - så kan du lave en aftale med sælger om levering er det tit det billigste.

    Hvis du sejler med færgerne fra Harwich (Til DK) eller fra Hull (Holland) SKAL bilen selv kunne køre ombord på eller af færgen.

    Hvis du tager bilen med som flyttegods, så må du køre i bilen i 24 timer inden den skal omreg. Ellers SKAL du have prøveskilte til bilen.

    Vær sikker på at du får V5 (reg. attest) med. Sælger beholder den ene del, den anden del sendes ind til det engelske motorkontor, mens du får det tredie - midlertidige bevis. Men hvis du kører bilen direkte ud af landet, så er jeg ikke sikker på hvordan det håndteres. Ring evt til et engelsk motorkontor.

    Det var mit input om sagen. Jeg har boet i England i et år og tog en Saab 900 Aero med hjem som flyttegods - husk at højre styrede biler får 20% lavere afgift, fordi de regnes for at være sværer at sælge i Danevang.

    PS. Jeg har selvfundet en dejlig lille fransk 70´er sportsvogn derovre, men dan kan ikke køre selv smiley - så hvis transport for flere biler kan arrangeres...

    /// Jacob



  • #22   13. mar 2011 Glemte at tilføje min omkostninger ved at køre en bil hjem fra England.

    Boede i Manchester og tog færgen fra Hull. Den sejler til "Hook of Holland) - bestil i god tid og du kommer billigt over. Mener dog billet + bil koster ca. 1500-2000dkr. 2½ tank benzin fra "Hook of Holland" til Århus - så ca. 3000-3500dkr. er prisen.

    Færgen er væsentlig dyrerefra Harwich til Esbjerg. Da benzin priserne var mere menneskelige kunne det ikke betale sig, at køre de 300mil fra Manchester til Harwich og tage færgen til Esbjerg. Det er også hurtigere at køre fra Holland til Danmark end at tage færgen.

    Tog er DYRT i England. Men enkelte firmaer er billige! Virgin (Som musik butikken, teleselskabet og flyselskabet). Ellers skal du bestille i pokkers god tid. Det er meget billigere at tage rutebilen i England, men der er oftest ventetid på stationerne. Ofte kan sælger overtales til at hente dig på stationen.

    Til sidst vil jeg advare dig. Englænderne har et andet syn på biler og hvad en pæn/god bil er! De fokusere meget på overfladen og lidt om det som ligger under skallden. Er det en perlegrus mekaniker, så forvent "billige" eller "alternative løsninger" til service og reperationer - specielt svejsninger skal du passe på! Min Saab 900 Aero smed lidt olie fra ventildækslet - det viste sig, at lægen som ejede bilen før mig, havde brugt badeværelses silikone som tætner istedet for paknings smørre omkring ventildækselpakningen !!! .

    Held og lykke med bilkøbet.

    /// Jacob


Kommentér på:
fragt pris

Annonce