1.866 visninger
|
Oprettet:
Byttehandel. {{forumTopicSubject}}
Jeg har byttet min bil med anden, og skylle give nogen penge oveni. De skulle overføres via bank en søndag, og pengene ville gå ind på hans konto tirsdag, hvor han så ville sende registeringsatesten. Nu har han modtaget pengene, men han vil ikke sende atesten da gerneratoren er gået. Så skal jeg betale halv skade inden han gider og sende. Har jeg så ikke gjort endnu.
Jeg ved godt det var dumt ikke og få atesten med, men stolede p ham, og sket er sket.
Hvad skal jeg gøre. !?
OG er det min bil uden reg.atest. ?
apr 2005
Følger: 87 Følgere: 84 Biler: 15 Emner: 35 Svar: 795
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 400 Svar: 2.723
feb 2011
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 214
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.240
Og forstår ikke hvorfor du ikke fik reg. attesten med, med det samme og bare betalte ham kontant ???
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.635
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.129
Men du må bare hente en generator (brugt) og køre op og aflevereden og få din regattest.
Sjove at du ikke har beholdt din regattest inden handlen er afsluttet.
Men ja man bliver klog af skade....
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.240
Ham han har byttet med må bare tage sig sammen og få afleveret den reg. attest
jan 2009
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 6 Emner: 119 Svar: 562
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 403
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Du kan ikke trække pengene retur,
aug 2008
Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 128 Svar: 159
jan 2009
dec 2006
Nej, det kan man ikke,
Har du lavet en bankoverførsel så kan den IKKE trækkes retur.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Der er ikke andet for, end at forsøge at ringe til politiet. Det er jo din bil i henhold til slutsedlen.
I øvrigt henviser jeg til mine svar i din anden tråd om præcist det samme.
jan 2009
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
dec 2006
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
Heller ikke selvom man bliver kaldt ukvemsord, i mangel på argumenter.
maj 2006
dec 2006
nov 2008
Jo reg. attesten bestemmer ejerskabet. sådan er det bare...
Du kan ikke længere bare skrotte en bil uden et EJEREN der står på reg. attesten underskeiver, og skat er ligeglad med en slutseddel...
Har prøvet at få 3 bilr skrottet og det kan ikke lade sig gøre med skrotningspræmie trods jeg både har slutsedler fra private eller forhandlere.
Beskeden var at ejer skal underskrive, ellers ingen skrotningsprømie...
Og der er rigtig mange skrothandlere lige pt. der står med håret i postkassen, da de har taget imod sådanne biler solgt at tredjemand og de rigtige dataer ikke er påført skrotningsblanketter, og skrothandlerne har udbetalt skrotningspræmien på forhånd til sælgerne...
Så du må lieg opdatere en smule....
Til dem der ikke forstor hvad jeg skrev med at købe en brugt generator, er at det er det billigste for spørgeren og den nemmeste måde at få reg. attesten på, da der ikke er så meget at gøre, for han kan jo ikke blive ved med at køre i en bil uden omregistreing, og det var den letteste , billigste og nemmeste måde jeg kom med, og kan ikke ikke lide det,,, så fred da være med det.....;-))
maj 2006
Registreringsattest har ikke som sådan noget med juridiske ejer at gøre.
aug 2008
Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 128 Svar: 159
Tak for hjælpen
feb 2011
Mvh.
nov 2008
Jeg prøver lige igen... Den du kommer med der holder IKKE overfor skat når du skal skrotte en bil....
Jeg har 4 biler jeg ikke kan få skrotpræmie for selv om jeg har slutsedler, de forlanger at det er ejeren på reg. attest der skal udfylde og underskrive skrot erklæringen, har både spurgt skat og flere skrothandlere...
maj 2006
feb 2011
Mvh.
nov 2008
Læser du også imellem linjerne som andre....?
Offentlig myndighed = Skat = Staten = Lovgiverne.....
Hmmm, Ja så er den ikke længere.... korrekt....
Og skat accepterer ikke en slutseddel skriver jeg jo...da jeg har 4 stk. biler jeg ikke kan få skrottet, så i mine øjne avvepterer den offentlige myndigher IKKE en slutseddel bla. fra en forhandler til mig, da forhandleren IKKE er ejer af bilen i henhold til reg. attest.
At andre accepterer dette er en anden ting...
Hvis du ejer en bil på en reg. attest og som ikke er registreret nogen steder og laver en slutseddel til mig på bilen som står uden plader, så mener du at det er nok for mig med en simpel slutseddel at få en ny reg. attest...bla. en af dem FDM anbefaler man bruger mellem private foreksempel...
http://www.fdm.dk/filer/Bil_Slutseddel_privat_bilhandel_skriv.pdf
Godt så fint....;-))
Skat forlanger bla. adresse på registrerede ejer i form afdiveres oplysninger osv. bla. (adresse, navn og cpr nummer)
Det sidste som er CPR nummer men dette anbefaler og skriver FDM ikke noget om i deres slutseddel og er du ikke i stand til at udfylde oplysningerne og underskrive i form af registrerede ejer så er det desværre ikke noget at gøre, uanset om bilen står på plader eller ej..., derfor er en registreringsattest et ret vigtigt dokument at have, med de oplysninger der skal til.
Se her...
http://skat.dk/getFile.aspx?Id=71584
OG det var fordi du skrev at følgende at jeg kommeterede hvad du skrev som IKKE er korrekt i henhold til offentlige myndighedder..:
>>>>Hvis der er lavet papir på den handel, det er ikke reg.attesten der bestemmer ejerskabet<<<<
nen hvad folk går og tror er en anden sag, men at en kontrakt sætter en reg. attest ud af kraft er ikke rigtigt...
Så nej den var "ikke" længere...... ;-)))
maj 2006
Jeg tror faktisk også, du misforstår lidt, hvad vi skriver. Det lyder i hvert fald sådan.
En registreringsattest er ikke et dokument, der gør dig til juridisk ejer af bilen. Man bliver juridisk ejer af bilen, når en handel indgås mellem to parter.
Det er pga. formaliteter, du ikke kan få udleveret en registreringsattest. Det er ikke fordi du ikke er ejer af bilen.
nov 2008
Nu var det fordi spørgsmålet ang. gik skat og manglende reg. attest og ikke det juridiske, og det har jeg jo heller ikke kommenteret på, kun på hans udtalelse...(elvis)
Men skats regler gælder jo ikke kun skrotnings reglerne, men også udstedelse af ny reg. attest.
Samtidig står der jo netop idag at man IKKE skal opbevare begge parter af regattesten i bilen Ikk...???
Der er jo en grund til dette...
Skat har ikke nogen indflydelse på et ejerskab indgået på en slutseddel.. de kan gøre udlæg osv. og det kræver også en rettrgang, ligeledes at det juridiske går gennem fogedretten, advokater, civilretten, byretten osv...
Men spørgsmålet angik manglende reg. attest... ikke spørgsmål om gæld osv, da det er en helt anden procedure, du kan sagtens indregistrere en bil du har købt med gæld ved skat selv om ejeren ikke har betalt, det er rettens ord eller fogedretten der afgør disse ting, og ikke skat som varetager regattester for færdselsstyrelsen...
Men har man ikke dokumenter i orden eller reg. ejers navn og adresse samt underskrift så kan man ikke få en ny attest (sammenholdt med at man heller ikke skal have sin attest liggende i bilen) og det var en reg. attest der blev spurgt til og ikke ejerskabet, for det er SKAT ligeglad med hvis underskrift og CPR nummer ikke er der... (tjek gerne selv igen)
http://skat.dk/getFile.aspx?Id=71584
Derfor spurgte jeg også "elvis" om han læste mellem linjerne....;-)
maj 2006
nov 2008
Byttehandel.