{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

Jeres mening Giulietta {{forumTopicSubject}}

Har brug for en vurdering med andres øjne end mine ejne.

Har kørt Alfa 147 sidste 4 år, og er faldet for Alfa. smiley
Har altid kørt i brugte biler i 150.000 kr klassen da jeg købte.

Bilen er nu solgt og står over for et skift. Har 2 valgmuligheder.
1) købe bil igen i 150.000 klassen, stadig skrue bil et par gange om året, og kan komme ud for dyre regninger. Værditab på bilen, + den er et helvede at komme af med igen.. tager altid 1000 år. Men bilen er min egen og jeg kan gøre hvad jeg vil.

2) Har været ude og prøve Giulietta multi air, og nøj den går godt. Her for jeg en NY bil, 18" alu, sænket, læder, bose sound toned ruder. Ingen bil skruening i weekenderne, ingen uventede regninger, dog hedder det +2500 ekstra til budgettet per mdr. 2500 ekstra ødelægger ikke min økonomi, men tænkt hvis det går det opsparing i stedet.

Har aldrig prøvet ny bil, så syntes det er på tide + jeg slipper for selv at ligge og skifte sliddele hver 3 mdr.

Hvad havde i gjort? er sku i tvivl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening Giulietta
  • #1   5. mar 2011 Jeg havde til hver en tid hellere fundet en brugt bil, de første 25k er jo væk bare du kører ud over kantstenen ved forhandleren..

  • #2   5. mar 2011 Ved ikke hvad jeg havde gjort, men det er sgu absolut en af de flotteste biler til salg for dødelige i øjeblikket

  • #4   5. mar 2011 Leasing Anders = intet værdi tab

  • #6   5. mar 2011 Havde ikke tænkt mig at lægge 400K til ny bil uanset hvad.. skal jeg have ny bil, er det leasing.. derfor det svære valg..
    Jeg kender mine kørsels behov de næste 5 år.


  • #7   5. mar 2011 Jeg havde købt brugt. Værditabet på en alfa er jo uhyggeligt stort.
    Når den er 2 år gammel er der 100.000 væk af prisen.


  • #8   5. mar 2011 Hvor mange KM kører du om året?

  • #9   5. mar 2011 Jeg havde ikke gjort det. Men lige så meget fordi jeg ikke bryder mig om leasing.

    Synes det federe at eje noget. - Men hvor vigtigt er det for dig, at det skal være så nyt? Du kan da finde en ældre model som ikke har gået særlig langt? Men ja værditabet er der stadig.


  • #10   5. mar 2011 Køre 28.000 årligt, derfor det store værdi tab på biler jeg har haft..

    Men med leasing er der mulighed for ny bil, til aktraktive priser



  • #11   5. mar 2011 Giulietta en af de smukkeste biler for tiden. Jeg ville enormt gerne eje eller lease sådan en... Jeg havde gjort det hvis muligheden var der.

  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #12   5. mar 2011 Jamen, taber man ikke alle de pange man gi'r i en leasing aftale?
    De er jo også ca. 25.000kr om året + udbetaling..


  • #13   5. mar 2011 jeg kan høre at du jo godt kender til alfas uheldige sider alfa er jo typisk en utrolig fot designet bil og typisk har de nogle forrygende køre egen skaber men så syntes jeg også at det er sagt alt det positive er sagt,
    da du vælger en alfa så er det jo sikkert fordi at du gerne vil have noget sporty hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge en ny afa af samme grund som de andre siger forstor værditab,
    hvis det er noget sporty du vil have så ville jeg vælge en brugt honda civic R 2 dørs eller en lignende model i rolla colt nissan da værdi tabet er minimalt og japaner biler, det køre bare
    alternativet er at køre med stil og luksus og verdens stærkeste bil en mercer
    men husk at vælge en 2 dørs cupe uanset hvad du vælger de holder prisen max og er altid federe end den 4 dørs model
    medmindre du selvfølgelig har brug for 4 døre af nød
    jeg køre selv med stjerne til dagligt og nsx for sjov :O)


  • #14   5. mar 2011 uanset om du køber kontant leaser eller afbedrag så taber bilerne sku det samme folk der siger andet ved ikke hvad de snakker om
    og hvis de mener det vil jeg da gerne høre hvordan det er muligt :O)
    det vigtiste er hvad du køber,i hvad stand prisen og alder


  • #16   5. mar 2011 og hvordan er det så muligt

  • #18   5. mar 2011 Selvfølgelig er det billigere at lease i forhold til banklån. Det ved alle.
    En bil er en dårlig invistering lige meget hvordan man vender og drejer der..

    Jeg står bare i et dilema, vil jeg have 2500 ekstra til mig selv/mdr, og stadig køre i brugt bil, med mulighed for tandrem skift osv..

    eller vil jeg gi de 2500 ekstra hver mdr. og få en sprit ny vogn. Men har har jeg ikke friheden, til at gøre hvad jeg vil med den, grundet leasing.


  • #19   5. mar 2011 Det kommer an på om du kan affinde dig med at leje/lease med de begrænsninger der nu er, eller om du godt kan lide at style, tune eller på anden måde sætte dit præg på din Alfa. Personligt kan jeg bedst lide at eje, og gøre med min bil (Alfa) hvad jeg har lyst til. Uanset hvad, så taber du jo penge, uanset om du ejer eller leaser.

    Men hvis det bare skal være et lækkert transportmiddel som du gerne vil have til rådighed uden at skulle gøre noget ydeligere, så vælg at lease en Giulietta. Så kan du køre de næste par år med et smil på læben uden at tænke på andet end den månedlige ydelse smiley Der er iøvrigt ingen andre biler i samme prisklasse, som når Giulietta'en til fælgkanterne. Den bil er bare gennemført lækker...


  • #21   5. mar 2011 det billigste vil altid være kontant betaling
    medmindre man skal låne til det så er der en rente udgift oven i
    det nemmeste er leasing



  • #22   5. mar 2011 Altså så dyrt er et tandremsskift da heller ikke smiley
    Med dit kørselsbehov skal du vel skifte hver 2-3 år ?

    Lad os bare sige hvert 3 år. så har du "sparet" 75.000 og dem kan der sku laves meget bil for smiley Jeg ville købe en nyere brugt igen...


  • #23   5. mar 2011 og hvad tror du leasing selskabet lever af ? æde værditab :O)
    det bliver de næppe fede af :O)


  • #25   5. mar 2011 hmm.. mange delte meninger smiley

    Men hælder mest til ny leaset bil.. man lever kun jo kun en gang..
    men 5 min efter sider man os og tænker arg.. 2500 ekstra per mdr. ville også være dejligt.

    Grundet jeg snakker 2500 er:
    ny brugt bil: der skal et banklån til: 2500/mdr.
    Ny leaset bil: 5000/ mdr.
    og til info, hvis jeg skal have banklån til ny bil i prisklassen 400.000 snaker vi 6000 per mdr. + service


  • #26   5. mar 2011 hvis du leaser kommer du helt sikkert til at æde alle udgifter incl fortjeneste til leasingselskab der er ikke nogen der leaser ud billigere end at købe kontant

    hvis du køber kontant så får du et afslag på bilen når du køber den=besparelse
    hvis du køre pænt mindre vedligeholdelse=besparelse
    hvis du rustbeskytter den højere salgspris=fortjeneste ved salg og når d sælger bilen får du prisen på bilens værdi
    du vil selvfølgelig have besværret ved at sælge bilen eller give den i bytte for en ny


  • #29   5. mar 2011 det er selvfølgelig nemmere med en leasing aftale det er jo nærmest at sætte sig ind i bilen og køre og når man har haft den i Xår så får man bare en ny og man ved også hvad det koster i den sidste ende
    men hvis man er så naiv at tro at det er billigere :O)
    leasing selskaberne tager sig selvfølgelig godt betalt for denne ydelse


  • #31   5. mar 2011 Peter L.
    Nej - multi air 170hk i hvid med Bose sound system og sportive 2 pakken.(+ skørter ,sænket 18", læder sæder, toned ruder) Den er suuper nice med den pakke.
    det er mine 28.000 km årligt der trækker prisen op.


  • #33   5. mar 2011 Sorry for lidt OT, men prøvede en QV'er den anden dag - her en måned efter jeg fik min MultiAir, og forskellen er sgu minimal på de 2 motorere i praksis. Dog er QV'eren bedre gearet og undervognen er lidt strammere. Men udover det, er jeg fandme glad for at jeg valgte MultiAir'en og lidt mere udstyr. Desuden er den betydelig billigere at leve med til hverdag.

  • #34   5. mar 2011 Martin, har du købt eller leaset?
    os MA 170 hk jeg har været ude og se på


  • #35   5. mar 2011 hovsa peter der var da noget du ikke fik læst der :O)

    - Kan man få rabat ved køb, eller kan man betale bilen kontant, så man sparer renteudgifterne, ser regnestykket naturligvis anderledes ud, understreger chefanalytiker Niels Grøftehauge fra bilvurderingstjenesten Bilpriser.dk.





  • #36   5. mar 2011 den kom fra den site du referede til men du læser vel artiklerne som fanden læser biblen :O)

    fornuftig tænkning leasing selvskaber tjener selvfølgelig på de handler de laver ligesom banker og alle andre firmaer og som en finger regel alle udgifter betaler kunden
    det er ikke atom fysik bare sund fornuft :O)


  • #37   5. mar 2011 hvis du skal tjene penge på en leasing så skal du have et firma betale en høj leasingpris når den er betalt ned så køber du bilen privat for hvad bilen er skrevet ned til og enten beholder den eller sælger den og tjener profitten så er det skattefar der betaler din fortjeneste ikke helt lovligt men næsten umuligt at bevise :O)

  • #38   6. mar 2011 Jeg må altså give Dan R ret her, i glemmer at tage en ting med, tror i virkelig Leasing firmaerne gør det for deres blå øjnes skyld? De gør en forretning ud af det, de tjener også penge på bilen, ligesom der selvfølgelig gøres ved at afbetale på et løn.

    Hvis man bare vil have en bil at køre i og have bilen som den er det sikkert fint at Lease den, personligt ville jeg aldrig gøre det.. men det er vel en holdningssag.


  • #39   6. mar 2011 Det der gør leasing billigere er at de køber flere biler -> til en lavere pris. Men med 28tkm/år tror jeg det er billigere at købe, da de fleste aftaler hedder 3 år / 45tkm. Ekstra km har en pris på 1,43 kr/km (1,4 TB 120) og så tror jeg det er billigere at købe... Jeg ved godt det ikke er den model du kigger på, men den skriver de om i Bilmagasinet i denne måned:-)



  • #40   6. mar 2011 jan:

    Man kan lease 1-5 år, og med km op til 60.000 per år. Så der er masser af muligheder for Leasing.

    Og lad mig slå en ting fast hvorfor det er billigere at lease i forhold til banklån.
    Når man leaser en bil, betaler du kun afgift på bilen i den periode du leaser.
    Køber du bilen, betaler du den fulde afgift!!!

    (korrekt et er billigere at smide pengene kontant, men hvor mange har 400K uden brug af banklån)


  • #41   8. mar 2011 alfa 147

    jeg kunne godt tænke mig at slå fast at det bliver ikke nødvendighvis billigere af at lease
    hvis du går ind i din bank og beder om et billån og din kreditværdighed ikke er ret stor og du ikke undersøger hvem der har den billigste lån,
    hvis du ikke tager til en/flere forhandler og ser om du kan forhandle prisen ned (husk hver gang du forhandler prisen ned 3000 så koster det reelt firmaet kun 1000 kr )og i de tider vi har nu er de sultne
    og så videre
    så vil det helt klart være billigere

    jeg har selv købt nye biler et par gange og hver gang har jeg fortrudt at jeg købte dem når jeg begynte at regne på det og så hvordan prisen raslede ned og hvor meget jeg tabte på dem selv om jeg købte dem kontant
    jeg har også leaset en bil og kunne sku ikke se den store forskel i tab på bilen
    jeg har også købt et hav af brugte biler
    og min erfaring har lært mig

    køb det rigtige mærke
    køb den rigtige model
    køb ikke en ny bil
    køb en bil med den rigtige km stand og alder
    det er den bedste måde at købe den bedste og billigste bil
    jeg vil for eksempel hellere købe den rigtige bil brugt til eks 150,000,-kr
    end købe en ny bil til 150,000-.kr

    men det var jo meget intr at vide hvad dine behov og ønsker er til en bil ?



  • #42   8. mar 2011 Sjovt nok, er jeg i mellemtiden også selv blevet mere og mere i tvivl ang. leasing.

    Det er Giulietta som jeg har forelsket mig i, og faktisk også grunden til jeg solgte min gamle bil.

    Men at smide 5500 efter en leaset bil, syntes jeg er alt alt for meget.
    Min udfordring er jeg køre 28.000 km årligt, derfor de leasede biler bliver så dyre for mig.
    har set flere giulietaér til salg, som har kørt 3-6000 km, med samme ekstra udstyr, her er Giuliettan 90.000 billigere!!
    Så hvis man smider de 100.000 kontant, og banklån for resten, er det ved at kunne gøres for omkring 3K per mdr.


  • #43   8. mar 2011 hvis du kan smide 100k kontant så køb en mercedes til 100k gerne en coupe så har du bil med fed luksus og prestige og verdens stærkeste bil
    og så tag ud og rejs rundt i verden for alle de penge du spare på dyre bank lån mm blandt andet stor værditab på en alfa
    og så er det sku federe at køre merc end alfa
    en alfa er sku en flot bil men det er sku en for ringe kvalitet husk du var træt af at skrue i en alfa jeg har en gammel merc som har rundet 700k og den køre sku bare der ud af og jeg skruer sku aldrig i den


Kommentér på:
Jeres mening Giulietta

Annonce