{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.954 visninger | Oprettet:

køre til italien i gammel golf gtd {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal til italien til sommer og jeg og min makker kan køre derned meget billigere end at flyve, men jeg er lidt nervøs ved at tage min gamle golf så langt i den varme.
Den er fra 91 og har gået 370.000 til den tid, men går dog skide godt og har ikke haft problemer med den.

Hvad bør jeg være obs på og hvordan vuderer jeg om jeg tør tage den derned? Der er ca. 4000 km tur/retur.

mvh. Christian.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køre til italien i gammel golf gtd
  • Cordes -
    Cordes - Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 2 Svar: 17
    #2   6. mar 2011 Hej Christian,

Hvis du bare har autohjælp på den, så kan det ikke gå helt galt.
    Det længste træk er jo ned igennem Tyskland, og der føler golfen sig jo helt hjemme. Der er ihvertfald ikke langt til noget førstehjælp.

Det er bare at kaste sig ud i det - god tur.

• #3   6. mar 2011 check alle væsker. hvis du køre 50/50 glycol/vand /pga den hårde vinter) så prøv om du ik kan få noget mere vand på da det køler bedre end glycol .

• #4   6. mar 2011 yea og så skift oliefilter olie osv. nyt luftfilter.. så ved du den spinder som en mis!

• #5   6. mar 2011 Jeg har dansk autohjælp, men det dækker vel kun dk?
    Eller kunne jeg måske tilkøbe noget bare lige i den periode jeg skal afsted.

jeg har kørt fra viborg til kbh som det længste og der var ingen problemer, så hvis man bare tager den med ro og holder nogle køle-ned pauser går det nok smiley

• #6   6. mar 2011 det kan du sagtens min far har været der ned syd på i sin golf 2 og den har kørt 400 t den gang ,det var ingen problemer den kørte ba

• #7   6. mar 2011 køre du bare vi trækker campingvogn der ned med en gamle mondeo 1,8 fra 97 der har gået over 300000 km. ingen problemer. det er de nye biler der holder inde i siden.

• #8   6. mar 2011 I sommers var jeg i Croatien i Min 20 år gamle Honda .det tog 17 timer ful pedal og nogle stop smiley
    Alder er Ingen problemer hvis bilen er iorden.
    Har samme plan med min Veteran Fiat når den bliver klar .En tur til Fabriken i Torino .og Til balkan bagefter smiley

• #9   6. mar 2011 Det betyder sgu ikke en skid.. Det bare at komme afsted..
    Har selv kørt til Venedig i en gammel golf 3 uden probs.
    Husk dog kun at bruge motorbrems hvis i skal køre i bjerge, ellers får du problemer med dine bremser smiley

• #10   6. mar 2011 Det lyder bare godt!

• #11   6. mar 2011 det kommer fuldstændig an på om bilen er i god stand og selvom den kører som en drøm så kan den jo gå i stykker..
    så det er helt op til dig selv..
    ja andre har kørt så og så langt i gamle biler men du kan jo være uheldig

• #12   6. mar 2011 men husk lige at golf II gtd er = intet partikelfilter så der jo noget med at du ikke kan komme ind i større byer i tyskland ved ikke hva reglerne siger i italien

• #13   6. mar 2011 For få år siden kørte min far + kone + 2 unger + camplet til sydfrankrig i en gammel sur Citroen BX 1.6RS. Så kan en Golf sq også smiley

• #14   6. mar 2011 skal satmer være nogle top nice flysæder i få fat på hvis det kan betale sig at køre selv

• #15   6. mar 2011 jeg har taget turen til østrig i min GTD fra 90
    den har 320 på tælleren smiley

den har aktid haft lidt problemer med at holde sig kold, men det blev lavet inden, jeg var dog lidt nervøs for det.

men jeg tog værktøjskassen med, og en 15 liters med vand .)
    men der var ingen probs, jo der var en ledning til anhænger stikket der faldt af oppe i baglygten smiley

så hvis den er ok så gør det. men få lavet så du har udenlands dækning på dit vejhjælp

• #16   6. mar 2011 jeg skal afsted i min bmw her den 16 april den har 450.xxxkm på tælleren smiley

kan den køre 4000km rundt omkring i dk så kan den også køre den lange tur

• #17   6. mar 2011 men når nu du skal ned i varmen og den måske har lidt problemer ved hård belastning, så blæs da lige din køler igennem med noget trykluft smiley

og hvis der er vinterplade på (sidder i front grillen) så tag den af når i når ned i tyskland, eller bare herhjemme fra, gør sku ingen forskel men den får lidt mere luft smiley

• #18   6. mar 2011 Jeg vil følge jeres råd og så tror jeg sgu jeg giver den gamle golf en tur til hjemlandet. Jeg kan udvide min Dansk autohjælp for omkring 800 kr om året. Ved nogle om man kan udvidde den i bare en måned f.eks?

Og til jer som mener, det kan gøres billigere i fly, vil jeg da gerne have et link til de biletter. smiley

• #19   7. mar 2011 gør det smiley

betal de 800 så er du sku sikret, det har betalt sig ind 100 gange hvis den dør halvvejs

Kommentér på:
køre til italien i gammel golf gtd

Annonce