{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.794 visninger | Oprettet:

UTUNE-tuning af Seat´en, SKØNT! {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg min tuningsfil tilbage fra Landberg idag, så jeg måtte bare installere den med det samme, for jeg har været spændt på resultatet.... Men må sgu sige at det virkelig er noget der kan mærkes, den kører fanme super godt nu, virkelig en kæmpe fornøjelse!!!
Jeg kan da absolut kun anbefale andre at investere i en UTUNE, og servicen har bare været i top fra Landberg´s side smiley

Hilsen fra "en glad mand" smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UTUNE-tuning af Seat´en, SKØNT!
  • #1   14. mar 2011 Fedt, hvad var forøgelsen? =)

• #2   14. mar 2011 Jeg har ikke fået den målt endnu, men den har godt nok fået et kæmpe moment ud af det, og går ret godt, af en dieselhakker at være smiley
    Den havde 183,1hk. og 357,5nm. som standard.

• #3   14. mar 2011 Ja du kan helt sikkert mærke det !:)

• #4   14. mar 2011 Jeps! Det er en helt anden bil at køre i... Savnede noget power, nu når jeg ikke har mine dejlige Audi´er mere, så der skulle ske noget med den nye... Jeg skal nok blive glad for den, nu når den har fået lidt mere krudt smiley

• #5   14. mar 2011 Ja det tror jeg bestemt du bliver smiley

- Ja det kan næsten betale sig at smide en chip i en N/A øse, bare pågrund af bedre speederrespons, og bedre "kurve" smiley

• #6   14. mar 2011 Lyder lækkert! Os noget jeg virkelig overvejer.. Er bare ikke det store teknologi geni, ved ikke om jeg kan finde ud af det selv?

• #7   14. mar 2011 Jesper J: Det er jeg heller ikke, men det så nemt at der ingen ben var i det:-)=

• #8   14. mar 2011 ja det er virkelig dejligt med forbedret speeder respons, bilen kører ligesom mere smooth hehe og flere kræfter er jo altid fedt.

Jeg spurgte også Landberg om UTUNE men han anbefalede sgu en OBD tuning.

• #9   14. mar 2011 Jesper J: Det er jeg heller ikke, men det er faktisk meget simpelt, og der er en rigtig god videopræsentation af det på hans hjemmeside, så det er bare igang smiley Han har tilbud på UTUNE i øjeblikket, så det er temmelig billigt smiley

• #10   14. mar 2011 Ja meget billigt! Der er flere måder at gøre det på. Man kan køre over til ham, men da jeg har en halv dags rejse, valgte jeg at bestille den over nettet. Så udlæste jeg den originale fil i motorstyringen, og sendte den over til ham, og så lavede han en tuningsfil som jeg fik tilbage. Derefter skulle jeg bare koble UTUNE til diagnosestikket og overføre den tuningsfil, og så er man kørende.
    Han har også samarbejdspartnere her på sjælland, som kan gøre det for dig, og nogle af dem kan komme hjem til dig selv og klare det. Ligemeget hvad du vælger, så er det Landberg selv der laver tuningsfilen.

• #11   14. mar 2011 Det bliver du glad for! Du kan faktisk klare det for kun 3.995kr. og så kan du skifte imellem tuning og standard, lige så tosset du vil.

• #12   14. mar 2011 Jamen så er det vel bare at prøve selv hvis i os kan smiley Og jeg bor i vejle, her er heldigvis os en samarbejdspartner smiley

• #13   14. mar 2011 Jesper J: Jamen så er det jo dejligt nemt for dig smiley
    Kør evt. ud forbi samarbejdspartneren og få en snak med ham, hvis du er i tvivl om fremgangsmåden smiley

• #14   14. mar 2011 Utune det dur sku bare. Har det os på min, og ka se jeg har præcis samme maskine som dig smiley

• #15   14. mar 2011 Må indrømme jeg os er lidt i tvivl om motoren kan holde til det i længden? Syntes man læser forskellige ting overalt smiley

• #16   14. mar 2011 Men ja, men burde nok lige svinge forbi en dag smiley

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #17   14. mar 2011 hvad er forskellen på at bruge utune og så "almindelig" chiptuning?

• #18   14. mar 2011 Forskellen er - strengt taget - at du med UTUNE selv kan skifte imellem standard bil eller tunet bil, så hvis din bil skal til service eller syn, så kan du lægge standard motorstyringen ind, og når bilen så kommer hjem igen, så kan du lægge tuningsprogrammet ind igen. Du kan læse det hele på Landberg´s hjemmeside.

• #19   14. mar 2011 men OBD og chiptuning er altså bedre ... Hvis du spørger Landberg vil han anbefale OBD. Jeg var nemlig fristet af UTUNE og vil ha det på min mercedes.

Men han sagde bare at sådan en bil der skal OBD tunes.

• #20   14. mar 2011 Tomas J: Det er jo det samme. Utune er obd tuning. Forskellen er at du ved en obd tuning får bilen målt og tilpasset på rullefelt hos Landberg. Det koster 1000kr ekstra i forhold til det nuværende tilbud på utune til 4000kr. Herved får du også papir på effekten.
    Det smarte ved utune er som sagt at man kan skifte mellem standardfil og tuningsfil hvilket er smart i forhold til service osv. Endvidere kan man med utune læse og slette fejlkoder.

• #21   14. mar 2011 nå okay så det bedste må være og få lavet filen til sin UTUNE mens bilen er på rullefelt ... men så bliver det dyrt

• claus l
    claus l Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Svar: 1
    #22   9. jun 2011 Nu river jeg lige lidt i det her gamle topic, men det er relevant i forhold til det jeg vil spørge om smiley

Jeg er super nærig, og vil derfor hører om i har set, om det er muligt at få en "pirat" fil til ens bil? Altså noget stadig der passer til Utune / powergate (som det vist rigtig hedder), men bare er en "standard" fil for en specifik bil type? (gerne gratis)

Og nu når vi er ved det, virker det stadig som det skal Jesper R?

• #23   10. jun 2011 Hej Claus.

Ja det virker stadig som det skal, den kører super godt.
    Hvis du er glad for din bil, så brug pengene til at få tunet din bil ordentligt eller lad helt være med at røre den... Hvis du får et eller andet kopi-produkt, er der stor sandsynlighed for at du står med en ødelagt motor lige pludselig, og så bliver det for alvor en dyr affære....

Jeg siger ikke at Landberg er det eneste der virker, men det er altså godt.... Bare du vælger et af de større velrenommeret firmaer, som ved hvad de laver, så er du godt kørende og det holder... UTUNE er faktisk meget rimelig i pris, er nemt at ha´ med at gøre, og du kan jo skifte tilbage til standard i forbindelse med at skulle til service, og så chippe den igen når du kommer fra service.

Kommentér på:
UTUNE-tuning af Seat´en, SKØNT!

Annonce