{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.592 visninger | Oprettet:

Trailer spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål som der nok kommer 500 svar på. Min bil må trække en trailer uden bremser med en totalvægt på 580kg.
hvis nu jeg så køber noget som står på en trailer uden bremser og denne trailer har en totalvægt på 750kg,
Og jeg ved at det på traileren vejer ca 350kg ca, og den lille trailer ( bådtrailer ) ikke kan veje ret meget.

Jeg har kort til trailer til bil og trailer til lastbil, men når man nu har trailer kortet, vil der så ikke blive vuderet ud fra den faktiske totalvægt, da jeg ved denne ikke kommer over 580kg som bilen må trække.

Altså vil selv mene jeg godt må trække den trailer da den faktiske vægt ikke kommer over de 580 som bilen må trække, men havde jeg ikke haft trailer kort så vil der blive gået efter den teoretiske vægt.

Er jeg helt forkert på den her?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer spørgsmål
  • #1   17. mar 2011 Nope, du er ikke forkert på den smiley

• #2   17. mar 2011 dejligt at høre, men der skal nok komme en masse forskellige svar kunne jeg forestille mig smiley

• #3   17. mar 2011 Det må du gerne. Du må altid køre med en tilladt TEORETISK totalvægt på 3500 kg så længe vogntoget overholder vægtene.
    Men i og med at trailer er max 750, og reglerne er kringlede for vejer bilen 3500 så må du spænde 750 på uden trailerkort = 4250 totalvægt.

Men da du kun må køre med 580 ifølge reg-attesten, så er det denne faktiske vægt du kun må køre med efter bilen.
    Og da vægten er så lav, så går jeg ud fra at det er en meget lille bil du kobler traileren bagefter - og så har du en TEORETISK totalvægt et godt stykke under de 3500 kg.

• #4   17. mar 2011 Det er helt korrekt det du skriver. så længe man har kortet.

• #5   17. mar 2011 Nej du er helt rigtig på den!! du må godt trække den!! og bliver der problemer med ordensmagten så sig til dem at de ikke kan deres ting!! ting 350kg trailer vægt 125=475 så er der 275kg til øl eller kage!!

• #6   17. mar 2011 Jeg har selv troet at jeg gerne måtte smide en 2tons trailer efter min egen og nøjes med at laste den til total på 1400 for at køre med mit alm kort, men har fået lært at det mås jeg ikke, da min tilladte totalvægt kommer op på 3875 kg smiley så jeg skal have trailerkort i nærmeste fremtid - er biilligere end en bøde på 5000 for at køre uden gyldigt kørekort...

• #7   17. mar 2011 http://www.fdm.dk/trailer-og-campingvogn/saa-meget-maa-du-koere-med.

Ifølge registreringsattesten
    Det fremgår af bilens registreringsattest, hvor meget den må trække. Dette står under punktet: "påhængskøretøjets største tilladte totalvægt m/bremser” eller ”påhængskøretøjets største tilladte totalvægt u/bremser”. Rent fysisk må man ikke læsse mere i traileren eller campingvognen, end op til den vægt bilen er godkendt til at trække.

Hvis du fx låner en campingvogn eller trailer, der ifølge registreringsattesten har en totalvægt over den vægt din bil må trække, kan du alligevel godt bruge den. Det kræver blot, at du kun fylder traileren eller campingvognen op til størst tilladte totalvægt, der fremgår af bilens registreringsattest.

Eksempel: Du låner en trailer med en egenvægt (det vil sige trailer uden læs) på 800 kg og en tilladt totalvægt ifølge papirerne (fuldt lastet) på 1100 kg. Ifølge din bils registreringsattest, må din bil kun trække 1000 kg. Du må derfor kun fylde traileren op til 1000 kg, selv om traileren er beregnet til 1100 kg. Det er nemlig bilens evne, der er afgørende og ikke trailerens. Samme princip gælder for alle påhængskøretøjer: Campingvogn, trailere, teltvogne mv.

• #8   17. mar 2011 helt korrekt at når reg att siger en max vægt uden bremser så skal den overholdes, og ja få det kort det er sku rart at have, jeg fik så mit automatisk da jeg tog hænger til lastbil

• #9   17. mar 2011 ja min fejl jeg fik lige læst for hurtigt det jeg mente var at der var 105kg tilbage til andet gods, som F.eks øl eller kage.

• #10   17. mar 2011 Super så kan jeg jo rolig trække det hjem :d bare træls at man skal køre langt med en trailer efter en personbil, det føles som om det tager 100 år men en lastbil så er det ikk så slemt det skuunderlig

• #11   17. mar 2011 faktisk total vægt når du har BE kort.. bare det ikke overstige den angivnet tillate total vægt din bil må trække. uden bremser. evt med bremser. min bil må fx trække 1450kg med bremser, og jeg må gerne køre med en tilladt total vægt trailer på3500kg.. så længe den ikke overstiger 1450kg, i faktisk vægt.. vis det her gir nogen mening.?

• #12   17. mar 2011 jep det er det samme vi mener smiley

• #13   17. mar 2011 men prøv ikke at hit ud af at køre trailer uden BE kort... det satme ikke let at hitte ud af.. det noget med bilens TTvægt. +50 og noget med noget... som de ikke engang selv kan finde ud af.......

• #14   17. mar 2011 ja så længe leve for man har kortet

Kommentér på:
Trailer spørgsmål

Annonce