Ang. indstillig efter kn filter? {{forumTopicSubject}}
Jeg sad og læste i nogle gammel indlæg omkring det med at monter et åbentluftfilter osv..
Da jeg fik specielt lavet mit luftfilter i Sverige der fortalte han mig at når jeg kom hjem skulle jeg starte med at tage alt strømen fra bilen og så monter mit filter ordenlig osv. Når det var gjort (15 min ca) så skulle jsg ætte strøm til igen og lade den stå i 10 min slukke den og tænde den igen og køre en lille tur og efter 1 dag skulle den have indstilled sig selv ang. luft..
Fint nok. jeg sat det bare på for har aldrig hørt om det pjat før..
Prøved at køre som normalt for at se om det gav bedre benzin forbrug, men næææ så lidt skuffed blev jeg.
Jeg tænkte nu prøver jeg sku det han sagde til mig..
Da det var gjort kørte jeg igen dagene efter normalt på job og tilbage igen. Målte så denne gang min benzin forbrug og havde vundet ca. 1 km/l og det er tested flere gange og ja det er rigtigt..
Så det kan godt betale sig at indstalle sin åben luftfilter.
Der også tested på min sigma og det samme resultat 1 km/l ved normal kørsel.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
har ikke ku se forskel...
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Køre du normalt?? altså ikke race ha ha..
Det kommer måske an på hvilke filter man har på ved det ikke, men mine 2 sidste bil hjalp det på og på min brors Peugeot 406 ts6
Det skal siges jeg kun har tested det på v6 motor og der virker det stadig..
Min sigma kunne lige køre 11 km/l ved 110 km/t med fartpilot i 130 km i et hug på motorvejen. Efter mit filter målte jeg 3 tank op fyldninger 11.9 og 12. 12.2 det har sikket nohget med overhaling at gøre osv og vind, men uanset så kunne jeg se det hjalp..
apr 2006
Jeg troede så heller ikke på det, men jeg har siden fået konsateret 3 gange at det har hjulpet.
Det kræver så der er mulighed for at få en god luft tilførelse til dit luft filter som høre med i din installinering af dit filet.. Nogen føre luft rør osv op til det åbne filt filter for at få den kolde luft.
apr 2006
feb 2008
apr 2006
Da jeg kørte i byen blev det også dyre, men det blev kun dyre fordi jeg syntes det lyder vildt godt og må gie den noget gass for at den snakker lidt ha ha
Derfor det blev dyre, men køre man normalt så skulle man vinde noget med det. Jeg har kun tested det på motorvejs strækninger i alle 3 tilfælde, men der hjalp det da.
feb 2008
sjælland til jylland (DHB 10)
sjælland til gedser og rundt omkring på lolland/falster og hjem igen... (ferie)
da jeg var på gik den 13.7 og der kørte jeg meget som det passede mig... og vekslene hastighed hele tiden grundet jeg skulle jo nå frem på et eller andet tidspunkt...
Ang. indstillig efter kn filter?