Honda aflader {{forumTopicSubject}}
Min Honda civic 1,5 vtec fra 96 aflader. Købte nyt batteri i lørdags og satte på. Kørte i bilen så sent dom igår aftes. Imorges var batteriet tomt.
Inden jeg købte nyt batteri regnede jeg med det andet var klappet sammen fordi, hvis batteriet var helt dødt, og jeg brugte booster til at starte bilen, så efter f.eks en 20 minutters køretur var der igen lige nok strøm til at bilen ku starte af sig selv uden brug af booster. Formodede derfor at generatoren intet fejler.
Men som sagt laver den samme trick nu med et to dage gammelt batteri! Og der sku være 80% strøm på fra ny. Så det hurtigt det blev tappet..
Hvad kan være årsagen ?
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 178
jan 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 178
jun 2010
Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 222
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 747
MEN - Jeg fandt så ud af at den fejl den fik fra remoten var pga min afspiller som jeg monterede igår. Dvs at hvis det er årsagen, kan det ikke have været årsagen da den drillede med det gamle batteri, da der ikke var problemer med remoten på daværende tidspunkt. Jeg tænker så om jeg er så heldig at det gamle batteri var dødt?
Nu kørte jeg lige 15 km i bilen for at lade det nye batteri op, fordi det var helt dødt, og jeg kunne starte og slukke bilen 5 gange uden den løb tør for størm. Nu lader jeg den stå til iaften og prøver at starte den igen. Hvis der så ikke er batteri på den iaften må det vel være generatoren der aflader - Fordi den aflader ikke på batteriet efter jeg fik rettet fejlen på remoten - der skrev den 0,00 - 0,01 mA.
Lyder det fornuftigt?
Honda aflader