{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.930 visninger | Oprettet:

Automatgear og autotrailer {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har en vw sharan 1,9tdi triptronic.

Jeg skulle forleden dag køre med en autotrailer,med en bil på, selvfølgelig.

Men fik at vide at det var en dårlig ide, da det kunne ødelægge gearkassen.

Men det forstår jeg ikke, så ville høre om det var nogen der vidste om de kan gå i stykke af det?

Mvh Nikolaj

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automatgear og autotrailer
  • #1   21. mar 2011 Ikke hvis traileren ikke er speciel tung. Jeg har da kørt med trailer flere gange i mine forældres 2.0 Mondeo med aut.

Men hvis du skal trække en halv færge, så er aut. gear nok ikke det smarteste smiley

• #2   21. mar 2011 Man plejer og sige at hvis man køre fx meget med campingvogn, så skal man ikke vælge automatgear smiley

• #3   21. mar 2011 så forklar mig hvorfor mange campingforhandlere kører rundt i biler hvor der er automatgear når de skal flytte rundt på vognene på deres pladser?
    netop fordi det er 100 gange nemmere og du ikke skal stå og file på en kobling.
    Mht at køre med læs på, så havde de nok ikke lavet en bil med anhængertræk og automatgear hvis ikke det måtte bruges....
    kan godt være det slider lidt mere, men hvor tit kører folk lige i deres biler ALTID med trailer bagefter? jeg gør ikke.

• #4   21. mar 2011 nikolaj b > nu husker du lige at du skal have BE-kort for at trækkke bil bagefter sådan en sharan da man går efter den samlede TILLADTE totalvægt.... har jeg fundet ud af så nu er jeg færdig med at køre autotrailer efter min indtil jeg har fået kortet...

• #5   21. mar 2011 det er noget vrøvl, kør du bare med dit automatgear

• #6   21. mar 2011 den kan blive varm i kassen, men de fleste biler i dag, har jo oliekøler på gearkassen, og ja.. det er nemmere med autogear, når man trækker/sætter igang med trailer, men typisk for autogear er, at den må trække mindre på krogen, især sharan, de må trække 3-400kg mindre, end hvis den er med man. gear. samme med transporter t4.

• #7   21. mar 2011 du skal bare lås den i et gear for ellers gå den op og ned i gear. :=)

Kommentér på:
Automatgear og autotrailer

Annonce