{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

1,8t VS 1,9 tdi passat {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften nok siger så kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om hvilken en der er bedst.

nu tænker jeg på de skal chiptunes og evt. en større turbo på og sådan lidt, men hvad er folks erfaringer, specielt med 1,9 tdi, kan man hive lige så mange "lette" heste som i 1,8t eller hvad? Og hvordan kører den.

På forhånd tak

- Mark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1,8t VS 1,9 tdi passat
  • #1   23. mar 2011 Jeg har 1,9 TDI 115 hk.. Den vil en chip kunne trække op på 140-150 hk.. momentet har du jo klart mest af i dieselmotoren, men jeg vil skyde på at 1,8T'eren er en lille smule hurtigere end TDI'eren.

  • #2   23. mar 2011 Ellers kører TDI'eren jo kanont, og er super billig i brændstof.. jeg kører i gennemsnit på en tankfuld imellem 17 og 18 km/l ved blandet kørsel.. og så siges det jo at chippen forbedrer brændstoføkonomien en smule smiley

  • #3   23. mar 2011 Jeg har 1.8t modellen 150 hk. Med chip har den små 200 hk og sætter man upgrade turbo og større dysser i lægger den 225. Herefter skal indmaden forstærkes med andre stempler og plejlstænger, men så kan man også bare skruge op til omkring 300 hk.
    Bilen trækker rigtig fint specielt ved overhalinger hvor den tager røven på de fleste smiley
    Eneste ulempe er den kun kører 9-11 km/literen men er også en tung bil og noget billigere end TDI modellen


  • #4   23. mar 2011 Jg ville klart vælge tdi'eren. jeg stod i samme situation bare med en golf 4 tdi eller gti turbo. jeg valgte tdi'n og har bestmt ikke fortrudt, den kører længere literen og som jesper skriver er momentet noget større i tdi'en og det mærker du virkeligt i hverdagen

    P.S min er en tdi 150 nu med 181 hk og 403 nm


  • #5   23. mar 2011 man mangler så ikke moment med 1.8t modellen i hverdagen vil jeg lige påpege smiley

  • #6   23. mar 2011 jeg har prøvet en 220 hk 1,8t og derfor prøvede jeg tdi'en;-)

  • #7   23. mar 2011 Momentet og benzinøkonomien trækker også lidt, men som Peder også siger så er den også noget dyre.

    Men måske jeg skulle prøve en tdi også, nu hvor fok snakker så godt om den.

    Men tak for jeres hurtige og meget brugbare svar smiley

    Kom endeligt med flere fordele/ulemper hvis i skulle ligge inde med det


  • #8   23. mar 2011 jeg syntes ikke mangler moment med mindre man kører med campingvogn smiley ( hvis man gør den slags altså)

  • #9   23. mar 2011 husk at har bilen gået over 200.000 km så går turboen på dem og hvis du ikke selv kan skifte den så koster det omkring 15 kilo. turboen koster 9 kilo. og vælger du 1.8t modellen så lyt efter om den tikker fra ventilerne for så er den variable ventilstyring ( som på en btec motor) gået og den koster 4-5 kilo af få skiftet.. ellers er der kun de foreste hjulophæng som altid går i stykker så lyt efter knagelyde.. et nyt komplet sæt koster omkring 10.000 at få skiftet.. ellers så kører de passater sku bare. er super glad for min smiley

  • #10   23. mar 2011 Peder M, Det er skam ikke lige mig smiley

    men jeg har kun prøvet en 1,8t std. og kunne forstille mig den chip giver noget


  • #11   23. mar 2011 Peder M, Gælder det også for dem fra efter 01, for den jeg køber er fra 05 Og den bliver købt hos forhandler så hvis der er noget inden for 6 måneder så er jeg jo dækket, men ellers tak for de gode tips, dem vil jeg huske.

  • #12   23. mar 2011 i hvert fald for turboerne.. de holder jo kun en hvis periode.. hvis det er 3c du kigger på så ved jeg det ikke med 3b og 3bg har i hvert fald problemerne som skrevet ovenfor smiley
    men lad dig ikke skræmme.. super dejlig bil og masser af plads. smiley Men spørg endelig hvis der er noget smiley

    og ja chippen giver 45 hk ekstre ca så der kommer NOGET mere liv i den smiley


  • #13   23. mar 2011 Det også en 3 bg, og turboen er næsten lige skriftet, så det jo fint.

    jo tak smiley


  • #14   23. mar 2011 ja så burde det i hvert fald ikke gå foreløbigt smiley

Kommentér på:
1,8t VS 1,9 tdi passat

Annonce