{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Rust arbejde - tricks? {{forumTopicSubject}}

goddag goddag,

Jeg står og skal til at lave lidt rust i bilen.. men jeg kan ik rigtig finde ud af hvilken måde det er bedst at "sætte" det nye stykke plade?

Jeg har selvfølgelig skåret 4kanten ud der hvor der var rust, men skal jeg så lave en plade der passer 100% i hullet og svejse den plan med døren og spartle - . eller skal jeg lægge den BAGved døren og lave nogen huller i kanten af døren til amerikanske hæftninger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust arbejde - tricks?
  • #1   27. mar 2011 Altså hvis det skal sidde et sted der er synligt så bør du klippe/skære et stykke plade der passer i hullet og så svejse det i, spartle og slibe til overfladen er plan i forhold til resten af fladen.

  • #2   27. mar 2011 Kant til kant er det eneste rigtige.. Alt andet er noget pis.. Jeg er pt. igang med at lave en sierra is. turbo på værkstedet, og der har folk være igang på den måde du beskriver, og det er altså virkelig noget klamp..

  • #3   27. mar 2011 Det kommer helt an på hvilken bil det er, og hvor meget jeg vil gøre ud af det...
    jeg havde svejst med overlap og lagt noget tin ovenpå og derefter oversprøjtet indersiden med tekstyl. Hvis det var en bil der bare skulle gennemsyn og køre de næste 2 år.. Grunden til dette er at hvis du svejser kant mod kant får du en større varmezone og derved stukker du pladen. Så kommer der en del opretning bagefter hvis du ikke er forsigtig, og der kommer NEMT sprællemænd hvis du svejser i en dør..


  • #4   27. mar 2011 kant til kant

  • #5   27. mar 2011 Men den mest "rigtige" måde, og den der tager længst tid er at svejse kant mod kant. Men for at det ikke ruster igen, skal du sikre dig at der er 100% gennembrænding på alle dine svejsninger, ellers ruster det igen..

  • #6   27. mar 2011 Kant mod kant er super. Det tar lift længere tid, men blir meget bedre i længden. På den anden måde, får du et mellemrum i de 2 lag blik, og der kommer kondens osv, hvilket gør at det hurtiger ruster igen. Husk hvis det er en stor synlig flade, så ikke bare mure det hele sammen i et ryk, du risikere at blikket slår sig og kommer til at ligne en krøllet sommerhat.

  • #7   27. mar 2011 Tak for svar folkens smiley det skal nok blive gennembrandt har været et år i lære som smed inden jeg begyndte på mekaniker har bare aldrig rodet direkte med bil plade - Og det er en e30 jeg laver alt rust på så den skal leve mange år efter smiley

  • #8   27. mar 2011 Nicholai P: Det ruster også igen hvis der ikke kommer 100% gennembrændning når du svejser kant mod kant, og ved at undersænke/false rep stykket er der en god kant der kan fyldes op med hulrumskonservering... Men igen, kommer helt an på hvilken bil det er!

  • #9   27. mar 2011 Nu bliver jeg sku lige i tvivl det minus af batteri når man svejser ik?

  • #10   27. mar 2011 Slib godt rent. Mal med rød svejseprimer, og lad det overlappe en smule. Svejs slib ned og en tur til maler

  • #11   27. mar 2011 tror du ikke bare du skulle lade en der kan sit kram gøre det? hvis ikke du ved hvad du skal pille af bilen for at svejse i den er det nok ikke en god ide at begynde at lave så noget. evt køb en brugt dør du kan få sandblæst.

  • #12   27. mar 2011 Pelle - hvor meget lære man af det ? smiley og det var ikke det spørgsmålet gik ud på

  • #13   27. mar 2011 kant mod kant. overlab er råddent igen om 2-3 år. jeg piller både + og - af, når jeg svejser...

  • #14   27. mar 2011 Får det sovs nok rådner det ikke nødvendigvis bare fordi man falser kanten, det er langt nemmere at lave en fals når eksempelvist man skifter skæmkanter.

  • #15   27. mar 2011 det er nemmere at false, enig.. men hvorfor rådner skærmkanter?. der ligger jo altid to lag plade mod hinanden. ligesom i vanger. de er osse næsten altid rådne der hvor der ligger 2-3 lag plade mod hinanden. det vil rådne indefra, før eller siden...

  • #16   27. mar 2011 og husk ikke for meget varme et sted ...heller punktsvejs stykket forskellige steder så slår pladen sig ikke ...

Kommentér på:
Rust arbejde - tricks?

Annonce