{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forum emne slettet?
  • #1   28. mar 2011 det hele handler om skjulte skatte! intet andet.

Det nemmeste er bare at pålægge det på belisterne, samt de stakkels husejere.

intet mindre de er røv ligeglade med miljøet, det handler om kroner/øre

• #2   28. mar 2011 Hvis mærsk ikke eksisterede skulle vi alle betale 45 - 50 % i skat...

• #3   28. mar 2011 Det er rigtig rigtig nemt at sidde bag sin computer og tænke 'hold da kæft nogen klaphatte, det tager da ingen tid at montere sådan et filter' - men desværre er det bare ikke så simpelt i virkeligheden. Skibstrafikken er en kæmpestor og indflydelsesrig branche både politisk og markedsmæssigt, det bør folk lige have i baghovedet før de kommenterer efter min mening smiley

Men ja, teknologien er der til at de kan spare både brændstof og udlede mindre co2.

• #4   28. mar 2011 Ikke desto mindre skulle de stadig påtvinges at montere de filtre, eller betale afgifter for ikke at gøre det.

• #5   28. mar 2011 Jeppe - jeg ved godt det ikke er en operation på en halv time. Min far er skibsmægler og har skam været med ham ombord på dem .. Men ikke desto mindre syntes jeg stadig det er dybt uretfærdigt, og underligt at vende den anden kind til når folk påviseligt bliver så syge af det - foruden miljøet, vi betaler jo for dem i gennem de ting vi giver for at have vores biler.

• #6   28. mar 2011 ørbæk.. enig, men hvis de bliver tvunget til noget der koster penge truer de med at flytte virksomheden til ulandet... Det er set før..

• #7   28. mar 2011 og hvem skal betale denne afgift?

Så bliver deres "produkt" dyre, og meget svært at konkurere med?

Man skal tænke på det er alle lande i verden som er med inden over skibstrafikken, og derved vil mærsk have svært ved at holde konkurance mod korea og lign. For en ting er sikket! korea pålægger ikke filtre eller skatter over dette.

Man kunne derimod pålægge alle skibe som ligger til i dk at have disse filtre. det ville ikke være helt så dumt igen

• #8   28. mar 2011 Hvis der er noget der ikke passer Mærsk koncernen hiver de da bare teltpløkkerne op og finder et andet land at have hovedsæde i. Og derefter bliver de ansvarlige politikere heglet ned for at have jaget så kæmpe stort et firma ud af Danmark.

- men ja, jeg er helt enig! Der er endda opfundet sejl beregnet til fragtskibe hvor de kan spare op til 20% brændstof mener jeg det er. Men det er ligesom om skibsfarten ikke har fået øjnene op for sådan noget 'nymodens pjat' smiley

• #9   28. mar 2011 Mærsk er internationalt, altså det har ikke noget egentlige tilhørsforhold hertil andet en noget nostalgisk.
    De betaler det til staten de vil som da Casper møller gav operahuset til kbh.. Så det er ikke derfor.

• #10   28. mar 2011 Mærsk bliver unægteligt relateret til Danmark, derfor tror jeg politikerne er 'bange' for at tvinge filtre i deres skibe osv. Men det er noget svineri, der findes SÅ mange metoder man kan lave den mere økonomiske osv.

• #11   28. mar 2011 mærsk har dansk momsnr så jo det tilhørsforhold i dk...

• #12   28. mar 2011 Jeg syntes det er utroligt at ingen snakker højt omkring det her. Jeg er ikke selv typen der går vildt meget op i miljøet andet end at jeg lægger mit skrald i bilen - coladåser osv og smider det i en container når jeg ser en.

Men ikke desto mindre syntes jeg det er dybt uretfærdigt det her.

Det kan godt være de er registreret til dk, men prøv du at finde ud af hvad de betaler her i dk. Du bliver overrasket.

Kommentér på:
Forum emne slettet?

Annonce