{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Forsikringsguiden for alle! {{forumTopicSubject}}

Hey, denne tråd laver jeg da, snart sagt dagligt, er én Bg bruger, oftest ung og ny billist, der spørger til hvilket forsikringsselskab der er billigst.
Det korte svar er, at der ikke er et entydigt svar, som dækker alle nye billister.

De forskellige selskaber, har forskellige måder at lave risikovurderinger og de vægter ting som alder, bopælskommune, ancennitet osv. meget forskelligt og ender derfor også ud med meget forskellige tilbud på præmier og selvrisiko.

Her nedenfor er der en liste over de forsikrignsselskaber jeg selv ville kontakte, skulle jeg ud og forsikre en "ny" vogn, jeg vil ud for de forskellige selskaber skrive en smule, skulle der være noget specielt ved dette selskab.

Alka - De har aftaler med mange fagforbund, så der er god chance for rabat og deres præmier er oftest konkurrencedygtige. For nybillister har de specielle kurser, såsom "respekt for fart", som man betaler et engangbeløb for at deltage i og som medfører en lavere præmie.

Gjensidige(tidligere Fair forsikring), var ikke tidligere et selskab der gjorde i specielle vogne og de holdt sig fra at forsikre perrsoner bosat i højrisikoområder.

Tryg, samarbejder med Nordea, giver oftest nogle pæne samlerabatter,

FDM Forsikring - Kræver medlemsskab af FDM og en minimumsalder på 25 år. Selskabet bag er i virkeligheden LB(lærerstandens brandforsikring), der er kendt for lave præmier.

Alm. Brand: Såvel bank som forsikring og er kendt for solide dækningsvilkår.

ETU: Mindre selskab, der dog oftest er særdeles konkurrencedygtige på prisen.

IDL Forsikrings: Ring og hør ad, har ikke noget større kendskab til dem, andet end at de efter hvad jeg ved, har nogle fine dækningsvilkår og priser.

Lærerstandens Brandforsikring: Kræver at man enten er Pædagog, lærer eller universitetsuddannet, eller studerende indernfor et af de tre områder. Lærerstanden består iøvrigt af Runa og Bauta forsikring, der varetager bl.a. FDM forsikring, Forsikringsfuntionærerne og andre forbund.

Codan: En af de største aktører herhjemme.

Topdanmark: Varetager bl.a. Danske banks forsikringer, så har du tegnet gennem danske bank, ja så er det Topdanmark.

GF: Kan være et godt selskab for de lidt ældre billister, da de så vidt jeg er informeret, kigger velvilligt på personer over 30. Der udbetales iøvrigt overskud til forsikringertager hvert år, på netop bilforsikring.
Dvs. jo førre skader, jo større overskud og jo flere penge kan der udbetales.

Udover ovenstående kan nævnes:

Vejle Brand
Trekroner
Lokal Forsikring
If forsikring
Nykredit

Jeg narer ikke mig selv til at tro at jeg kender samtlige forsikringsselskaber, dette er blot en mindre guide og som sagt, var det mig det skulle forsikre en vogn, så ville jeg ringe til dem alle.

Husk ikke blot at tjekke prisen, altså den årlige præmie, Men også selvrisiko, forsikringsvilkår, er ekstra udstyr medforsikret for et bestemt beløb eller skal der betales for det udover, via en højere præmie.
Du har iøvrigt altid 14 dages fortrydelsesret, så når du har betilt forsikringen, ja så kan den frit fortrydes, indenfor 14 dage og pengene skal tilbagebetales til dig.

Husk, at når du skal ned og ind-/omregistrere bilen i dit navn, ja så skal du medbringe forsikringsbevis, dette bestilles ved dit forsikrignsselskab,

Håber at denne lille guide kan bruge og linkes til og at folk rent faktisk vil bruge søgefunktionen for at finde svar på deres spørgsmål!

Skulle der være fejl og mangler, ja så skriv blot i tråden, som nævnt overfor er jeg på ingen måde ufejlbarlig! :0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsguiden for alle!
Kommentér på:
Forsikringsguiden for alle!

Annonce