{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.395 visninger | Oprettet:

hjaelp til svejsning {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har en bil som jeg skal have lidt svejset i. Der er nogle smaa huller mellem kabinen og de bagerste taarne, sa er der ogsaa lidt i hjulkasserne og en ny bagskaerm.

Problemet er at jeg aldrig har svejset foer med en co2 svejser. Jeg har en del erfaring med at svejse med elektroder, men det er saa outdated og ubrugligt at jeg skal bruge en co2 svejse. Derfor vil jeg gerne hoere nogle gode raad om svejsning med co2 osv. og hvordan man laver et svejsesoem og er der saa stor forskel mellem alm elektrode-svejsning og co2 svejsning? og hvad er det for noget at man bore huller og laver et svejsesoem ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjaelp til svejsning
  • #1   29. mar 2011 hvis du kan lave det pænt med elektroder burde du uden problemer kunne benytte dig af et co2. ellers find dig lidt gammelt jern til at øve dig på.
    den med sømmene kan jeg ikke lige hjælpe dig med, lægger det altid kant til kant når jeg laver noget.


  • #2   29. mar 2011 DU skal punkte det fast. Du må ikke bare svejse også køre afsted i et træk. Eller det kan sku næsten ikke lade sig gøre for så brænder du igennem.

  • #3   29. mar 2011 Så kan han bare skrue lidt ned for gas og hvor meget tråd der skal komme. Så kan han sagtens køre i et træk. Bruger Co2 Svejser hver dag.

  • #4   29. mar 2011 problemet med at køre i et træk er at jernet trækker sig. kør 3-4 cm af gangen og hold pause eller svejs længere henne..

  • #5   29. mar 2011 hvis han bare holder pinden i bund brænder den enten hul eller også kommer det til at ligne noget der er løgn.



  • #6   29. mar 2011 jogboy... Det er vist ikke i tynd plade du svejser , hvis du da svejser hver dag for pladen vil slå sig hvis du bare svejser det hele på en gang... Og hvor kommer den fra med at han skal skrue ned for gassen så bliver det squ lidt hullet det han for svejst...

    Så pladerne kant mod kant, hæft det fast nogle steder og svejs så kun et par cm ad gangen, lad det køle eller svejs et andet sted. KAn du svejse med elektrode kan du også med co2...


    Per


  • #7   29. mar 2011 ja nemlig J hvis du tit oplever det så skal du vist lære at justere svejsere.

    punkter det hvis det er synligt. hvis det er i bunden eller lign. så tager jeg det lidt mere afslappet. det er heller ikke nær så store plader.


  • #8   29. mar 2011 johnny du skal ikke lære mig hvordan man svejser det er da helt sikkert, den konkurence ville du tabe meget meget stort.

    hvis du holder håndtaget inde hele tiden brænder du enten igennem eller også får du en meget meget grim svejsning, vi snakker om at svejse i gamle biler som er ruste og som har fået tectyl osv . hvis vi snakket nyt jern ja så kan du holde knappen inde.


  • #9   29. mar 2011 hvem svejser også i rustent jern? jeg plejer gerne at fjerne det rustne stykke og svejse et nyt frisk stykke i. men der er jeg nok forkert på den?

    men bukker mig selfølgelig for bg's utronede svejse mester. og beklager hvis min kommentar stødte dig.


  • #10   29. mar 2011 Jeg Svejser så også i 5. MM jern

  • #11   29. mar 2011 tak for alle svarene. er blevet lidt mere selvsikker på at det vil gå stille og roligt, men min nabo har fortalt mig at når jeg svejser kanten skal der bores huller og så skal laves et svejsesøm i hullerne hvad er det for noget? :S Det første gang jeg har hørt om sådan noget

Kommentér på:
hjaelp til svejsning

Annonce