{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.505 visninger | Oprettet:

Skift af luftfilter {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg har en Opel Vectra fra '89, og den kører sgu godt, men fik at vide af min mekaniker sidst jeg var på værksted, at jeg snart skulle tænke over at skifte luftfilter, er det noget jeg kan gøre selv?

Og hvor stor effekt har det på bilen, hvis luftfilteret er ved at være for slidt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af luftfilter
  • #1   9. jan 2006 Hvis du bare skal skifte det køber du et nyt filer, åbner luftfilterkassen og laver en ombytning. Kræver en skiftenøgle, skruetrækker og 2½ min. arbejde og du kan sgu næsten ik gøre det forkert

Mvh. Anders

PS: Det har en skidt indvirkning på din motors effekt og vedligehold, hvis du kører med et beskidt filter.

• #2   9. jan 2006 hey

ja selvf. er der altid et eller andet man kan gøre selv, det er ikke så svært hvis man ved hvordan det skal gøres,
    og bilen kører ikke 100% optimalt hvis der er skidt i luftfiltret eller lignende..

• #3   9. jan 2006 Ja, du kan sagtens selv skifte det! Effekten afhænger af, om du vil sætte original-filter på igen, eller kn-lign, alt efter hvilket, ville det kunne mærkes lidt, meget lidt, men giver som regel en bedre lyd...

God fornøjelse!

• #4   9. jan 2006 Tak for de hurtige svar.
    Ved i ca. hvad sådan et filter koster, og er der et bestemt mærke man skal gå efter, eller er det bare at købe et standard luftfulter?

Nu har jeg ikke den vilde forstand på biler, men luftfilteret er vel bare det der sidder i den store runde kasse i toppen af motoren ik?

• #5   9. jan 2006 En standard luftfilter koster 20-100 kr. afhængigt af type og når det er standard er det bare at finde et at sætte i. Det skal bare passe til bilen men det kan du slå op i din bils manual/instruktionsbog/specifikation.
    Luftfilteret sidder i en kasse ovenpå motoren standard og typerne varrierer lidt efter bilmodel

Mvh. A

• #6   9. jan 2006 Sådan noget som KN filter, sidder det ikke tit udenpå? Altså, så man kan se det?
    Syntes ik jeg har hørt om at KN filter sidder indeni den platictrumle...

• #7   9. jan 2006 Steffen, man kan jo også få K&N indsatsfiltre til at sætte i den originale luftfilterkasse.. Men ellers har du ret!

• #8   9. jan 2006 Okay, og det der fra thansen skulle være godt nok?? Er der en tommelfingerregel der siger noget om hvor tit man skifter luftfilter? Ligesom man eks. skifter tændrør for hver 10.000 km?

• #9   9. jan 2006 hvorfor må man ikke købe et åbent filter fra thansen???

• #10   17. nov 2019 Hvis man skifter til power filter skal man så skifte dyse?

Kommentér på:
Skift af luftfilter

Annonce