{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustzoner på en bil
  • #1   30. mar 2011 Zone A omfatter:
    • hjulførende dele og tilkoblingsanordninger.
    1. Der må ikke forekomme gennemtæringer eller væsentlig reduktion af godstykkelsen.
    2. Reparation skal foretages ved udskiftning eller efter køretøjsfabrikantens
    anvisninger.
    I sammensatte konstruktioner kan delkomponenter udskiftes, hvis de originale
    samlemetoder (herunder svejsning) og samlesteder anvendes, og der
    benyttes tilsvarende materialer og dimensioner som i den oprindelige konstruktion.

    2.B Zone B omfatter:
    • for- og bagbro,
    • chassisramme og platformramme,
    • områder til fastgørelse af:
    - for- og bagbro
    - hjulførende dele
    - fjedre og støddæmpere
    - styretøjskomponenter
    - tilkoblingsanordning
    - pedalophæng
    - betjeningsanordning for mekanisk parkeringsbremse
    - sikkerhedsseler
    - sæder med integreret sikkerhedssele (eller -lås)
    - kørestolsbeslag
    • fastgørelsespunkter på karrosseri og førerhus monteret på chassisramme eller
    platformramme.
    April 2010
    AFSNIT 8 Vejledning om syn af køretøjer
    8.01 Bærende elementer
    Side 6 Chassis
    Zone B strækker sig fra fastgørelsespunkterne og 0,20 m ud fra disse. Hvis døre,
    klapper, påboltede skærme m.v. (zone D) nås inden en afstand af 0,20 m,
    ophører udstrækningen af zone B her.
    1. Der må ikke forekomme gennemtæring eller væsentlig reduktion af godstykkelsen.
    2. Ved reparation i zone B skal området gengives den oprindelige styrke. Den
    oprindelige styrke kan anses for gengivet,
    - når den oprindelige form og dimension er genskabt, og
    - når uoriginale svejsninger ikke er foretaget nærmere end 20 mm fra
    fastgørelsespunkter eller langs med anden (original eller uoriginal)
    svejsning eller kantbukning.
    Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved isvejsning af ét
    reparationsstykke, og den tærede pladedel skal forinden være fjernet.

    2.C Zone C omfatter:
    • de sammensvejsede dele af karrosseri og førerhus, som ikke er omfattet af
    zone B, samt påboltede vangeprofiler og påboltede traverser.
    1. Dør- og rudestolper og bundkonstruktionens vanger og traverser må ikke
    være gennemtæret.
    Der må i øvrige dele af selvbærende karrosseri kun forekomme enkelte
    gennemtæringer op til 20 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der
    må ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
    Der må i øvrige dele af karrosseri på chassisramme eller platformramme,
    eller førerhus placeret på chassisramme, kun forekomme enkelte gennemtæringer
    op til 100 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der må
    ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
    På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe
    kanter, der kan være til fare for andre trafikanter.
    2. Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper, vanger,
    traverser og profiler opretholdes eller genskabes.
    Reparation foretages normalt ved svejsning, men kan også foretages ved
    limning, nitning eller andre samlemetoder, når det sker efter bilfabrikantens
    anvisninger eller anbefalinger.

    2.D Zone D omfatter:
    • døre
    • klapper
    • påboltede skærme m.v.
    Motorhjelm, døre og påboltede skærme kan på bil registreret første gang før den
    01.10.2003 udskiftes til dele af andet materiale (fx glasfiber). Hvis de originale forskærme
    er svejset på, må man af hensyn til kollisionssikkerheden ikke udskifte disse
    til forskærme af andet materiale.
    1. Komponenter skal være solidt fastgjort til karrosseriet.
    April 2010
    Vejledning om syn af køretøjer AFSNIT 8
    Bærende elementer 8.01
    Chassis Side 7
    Der må kun forekomme gennemtæringer op til 50 mm i diameter eller af tilsvarende
    størrelse, og gennemtæringer må ikke fremstå med skarpe kanter,
    der kan være til fare for andre trafikanter.
    2. Reparation kan foretages som overfladereparation ved anvendelse af svejsning,
    limning, nitning eller andre samlemetoder, eller ved udfyldning med
    forstærket (armeret) plastmateriale.


  • #2   30. mar 2011 Tusind tak

Kommentér på:
Rustzoner på en bil

Annonce