{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

problem med trækaksel, honda crx {{forumTopicSubject}}

jeg har skiftet min gearkasse ud, da den ik lød godt længere, og har nu fået fat i en gearkasse fra en 1.5'er... derfor skulle der andre trækaksler til, da der er 2mm forskel... venstre side/trækaksel er der ingen problemer med, men i højre side sætter akslen sig helt fast når man spænder navet ved hjulet til.... den kan slet ik dreje rundt, men løsner man bolten bare et par mm så kører den fint rundt... nogle som har været ude for dette problem før?? akslerne havde samme længde så det er ikke der problemet ligger...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med trækaksel, honda crx
  • #1   6. apr 2011 De skal jo spændes moment sådan nogen har du gjort det?

• #2   6. apr 2011 ja, det er en mekaniker.ven som klarede opgaven for mig... men jeg var tilstede under hele processen, og lige så snart den store bolt blir spændt på hjulnavet, så sidder akslen fast... venstre side blev spændt på nøjagtig samme måde, med samme slags bolte og på samme type hjullejer, men der er intet problem i venstre side... vi kan virkelig ik fatte hvad problemet er... vi har spændt møtrikken så tæt til som muligt, uden den sætter sig fast, låst den, og givet den en par lodninger for at være på den sikre side... og den kører fint sådan, men der er jo stadig noget som ik er helt som det skal være...

• #3   6. apr 2011 Det lyder som den højre aksel er for lang, og så den blir "presset" hårdt sammen når du spænder møtrikken ude i nav'et.

• #4   6. apr 2011 vis du spender det får hårdt kan hjulet ikke køre rundt det skal jo heller ikke vold spændes det skal bare lige spændes til og så en split i så er det godt har en kammi der havde en crx der var sammen problem ..

• #5   6. apr 2011 det blev spændt med luftværktøj som altid, og på nøjagtig samme mpde som venstre side.... og honda hjullejer er "2-delte" så de skal spændes samme, men self ikke voldspændes... men når man spænder møtrikken blødt til sidder den også fast... løsner man 1/8 del af en omgang så er der ingen problemer... der er jo lidt vandring i knokkelleddet, så akslen kan give sig lidt f.eks når man drejer på hjulet, så jeg tror ikk det er fordi den er for lang eller kort (målte dem også i længde, og der var ingen synlig forskel) men det er mm man skal dreje på møtrikken for at det enten virker eller ik gør...

• #6   6. apr 2011 jeg syntes også akslen slog sig en del når man kørte hjulene rundt oppe på liften, men så snart den er på jorden er der ingen vibrationer eller noget derfra.... jeg har kørt med det et par uger nu, og den køre upåklageligt, men det irritere stadig at tingene ik er helt som de skal være...

Kommentér på:
problem med trækaksel, honda crx

Annonce