{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

gammel dæk hopper.. garanti ? {{forumTopicSubject}}

hey..

har fået monteret nye vinterdæk i november måned hvor de næsten lige siden har hoppet .. så fik jeg konstateret i fredags at i hvertfald en af dækkene hopper og at det er gammelt .. meget gammelt sagde mekanikeren der kiggede på dem.. men fik ikke fat i hvor gammelt det var..

så mit spørgmål er om der er nogen form for garanti på de dæk?
de er købt og monteret hos en mekaniker..

nogen der kunne svare mig på det.. inden jeg går ud og gør mig selv til grin smiley

tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel dæk hopper.. garanti ?
  • #1   10. apr 2011 spørg den mekaniker du købte dem af.. Han er jo den eneste der har svaret

• #2   10. apr 2011 de fleste dæk, kan du se hvornår de er blevet lavet. Men min kæreste´s mormor, købte nogle dæk ved Nellemann Ford, til hendes bil, så var hun til serivce 1 år efter, hvor de tåger, prøvede at sælge hende 4 nye dæk, selvom hun havde købt dem samme sted 1 år forinden, hun køre MAX 7 - 10.000 om året i den. Men de nægtede at gøre noget ved det.

• #3   10. apr 2011 ikke når der er gået så længe... se der fra mekanikerens side... du kan jo sagtens komme og sige nu at de har hoppet hele tiden. du skulle have været der hurtigt efter du havde fået dem monteret... hvis de er gamle kan de have lagt på lager længe og de ældes ikke på samme måde hvis de ikke har været monteret da de er behandlet med sådan noget voks noget... det er først når de hart været ude og køre de sådan rigtigt ældes... men der står på siden af dækket hvor gammelt det er... der står dot og så nogen tal/bogstaver alt efter hvor gammelt dækket er

• #4   10. apr 2011 Netop, du kan jo ikke køre et halvt år og så komme og sige at de har gjort det hele tiden.

Det skal du komme med inden for en uges tid. Ellers kan du jo have ødelagt dem ved et hul i vejen. Det kan du jo ikke bevise.

• #5   10. apr 2011 ja ja.. men det er sku da lidt svært og få tjekket når man ikke har tid til det.. hvor man ikke kan få før fri eller noget fordi ens chef er bare så fandens striks.

men plejer der ikk og være noget form for garanti ??
    men jeg tager op til dem snarest muligt..

• #6   10. apr 2011 og hvor gamle skal dækkene være inden man ka betegne dem som gamle ??

• #7   10. apr 2011 man siger normalt 5 år så duer de ikke mere... men kommer egentlig meget an på hvor meget sol de har fået osv...

• #8   10. apr 2011 Det var sgu ikke rart at have så travlt at man på et halvt år ikke har haft 10min i overskud:O

• #9   10. apr 2011 Mateusz S
    Hvis du har arbejdet så meget det sidste halve år, så burde 4 nye dæk da ikke vælte dit budget smiley
    Du kan jo ikke bruge en vare i et år, også komme og sige.. Hov varen er i stykker..

• #10   10. apr 2011 Theis P

jeg er nærig.. vil sku ikk købe nye vinterdæk hvert år.. !!

og det er så kun et halvt år.

• #11   10. apr 2011 Reklamation skal ske indenfor rimelig tid, ellers mister man retten til at få udbedret fejlen/manglen!
    I dette tilfælde skal du være heldig hvis mekanikeren accepterer din reklamation, da det jo kan skyldes mange ting nu. Hvis den har gjort det fra starten, skulle du have kontaktet ham indenfor 1 måned fra du opdagede fejlen. Rimelig tid er dog et skøn fra situation til situation.

Kommentér på:
gammel dæk hopper.. garanti ?

Annonce