{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Lydsignal til centrallås?? {{forumTopicSubject}}

Hey, skal have monteret ny centrallåsstyring i Toyota`en. Der er org. centrallås i bilen, så dette er blot en ny boks, med to nye remotes. MEn men, "bilen" afgiver ingen lyd eller lign. når man låser op eller i, det gær de fleste nye biler ikek, det ved jeg - Men jeg kunne godt tænke mig at der gjorde, lidt ligesom det signal der kommer når mna har monteret alarm og låser bilen!

Så kort sagt, kan man få en boks e.lign, man kan eftermontere, som kan afgive en eller anden lyd??

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydsignal til centrallås??
  • #1   11. apr 2011 Hvis den signalerer over blinklysene, kan du koble dette signal til hornet, evt. med et relæ, eller købe et sirenehorn og montere til formålet...

• #2   11. apr 2011 Øhh Not.. Så vil det jo også sige noget når man bruger det alm.blinklys.. Medmindre man roder sig ud i en masse med ensrettere osv, noget andet er så, at det ikke er lovligt at en alarm siger noget ved til og frakobling længere, det faktisk en del år siden det blev ulovligt.

• #3   12. apr 2011 Quassimodo .: Ok, fair nok, må ærligt erkende at hvad angår lovgivningen på dette område, så ser jeg lidt stort på det, det skal være en diskret lyd, intet voldsomt(ja det er amoralsk osv. osv. intet et sige der, helt enig!) smiley

Men kan det virkeligt passe at man ikke kan finde en boks, med en lille hæjtaler eller horn, evt. en hvorpå man selv kan lægge en lydfil ind - Så kunne den f.eks. afspille nationalmelodien, bare sådan diskret....ej, i ved jeg mener :0)

• #4   12. apr 2011 Quassimodo: Haha, det kunne ellers være top. Kæft det må være belastende at holde ved siden af én, hvis horn dytter i takt med blinklyset.

Der er mange måder at koble det til på, men det kræver at man lige finder ud af hvordan styreboksen fungerer. Har du forsøgt at måle på den, for at finde ud af hvilke niveauer det er, ved til/frakobling?

• #5   12. apr 2011 Skal man kunne lægge en lyd ind selv? Altså er det ikke nok med det normale bååt-bååt...?

• #6   12. apr 2011 Jeg tror ikke bekræftigelses "chirp" er blevet ulovligt eller bliver det, så ville firmaer som Viper få det meget svært. de fleste alarmer siger lyd ved armering, men kan dog også vælge at slå det fra, jeg tror bare ikke mange med centrallås siger andet end lyden fra dørmotoren

• #7   12. apr 2011 Essal: Jo, det der metalliske chirp(for nu at bruge Thomas ord) er alt rigeligt - Jeg må blankt erkende at jeg ikke pt. har målt på noget, skulle evt. instalelres i forbindelse med den nye centrallåstyring, hvilket ikke er mig selv der skal stå for det!

Kommentér på:
Lydsignal til centrallås??

Annonce