1.737 visninger
|
Oprettet:
BMW 320i E30 fejl? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal kigge på en E30'er her på lørdag.. og hvad skal jeg være særlig opmærksom på?
Selvfølgelig Rust, som på alle andre gamle biler, men hvad ellers?
Jeg har fået at vide af en kammi at den skal 'tikke' lidt i motoren, for ellers er der noget galt..
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
mærk efter om den banker for meget i bøsningerne hvis du slipper og giver gas lidt hurtigt i 2. eller 3. gear.
se om stabilisatorstangen sidder i sine beslag på forbroen
Tjek rust i højre bagerste hjulkasse, tjek i bagagerummet, også selv om det er svært at komme til!
dec 2006
Følger: 94 Følgere: 91 Biler: 15 Emner: 65 Svar: 432
dec 2006
Følger: 94 Følgere: 91 Biler: 15 Emner: 65 Svar: 432
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 381
har set på et par stykker at gasspjældspotientiometeret ofte går på dem og en ny koster vidst nok lidt over 1000kr... det kan måles med et multimeter eller ved fuldgas hvor den begynder at hakke en lille smule...
tjek også alle vacuum slanger i motorrummet... oftest giver det en ustabil tomgang (går op og ned i omdrejninger) der er nogle stykker og husk den der sidder nede under indsugningsmanifoldet.. den kan godt være lidt svær at komme til..
og ja.. en m20 motor tikker fordi den er uden hydrauliske løftere.. så længe det lyder ensartet og ikke for højt så skal man ikke være bange.. ellers er det realtivt nemt at indstille igen..
interiøret skal du kigge grundigt efter.. specielt under ratstammen da det godt kan have tendens til at hænge efter for mange af og påmonteringer..
udover det så tjek lejer, gearkasse og bagtøj for unormal støj og slør osv som kan indikere en hårdt kørt bil..
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.622
Og som dr house siger så kig godt efter i bagagerummet. Evt løft noget af tæppet af hvis det er muligt og sætte fast igen.
Tjek også for regnvand i bagagerummet. Listerne kan godt være utætte.
Det med tikkeriet. Det kan godt lade sig gøre og få motoren til ikke at gøre det men det kræver man har tjek på det. Men ja de e30ere er kendte for og tikke i motoren men bestemt ikke ensbetydende med der er noget galt hvis den ikke tikker.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 126
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
BMW 320i E30 fejl?