{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.722 visninger | Oprettet:

Ny pendlerbil - Hvilken? (Diskution) {{forumTopicSubject}}

Hejsa bilgalleri.

Jeg vil først og fremmest gerne slå fast med 7tommer søm, at jeg KUN ønsker seiøse svar, så alle latterlige kommentare mm. frabedes.
Derudover er det fair nok, at I ønsker og sælge jeres egen bil, men byd nu kun ind, hvis det er en pendlerbil. Ikke store BMW'er, Mercedes mm.

Jeg har et arbejde, som bevirker at jeg kører rigtig mange km. pr. år. rundt regnet snakker vi mellem 70-80.000 km. pr. år.

I den forbindelse er jeg på jagt efter en pendlerbil, som skal overholde følgende betingelse:

- Budget er ABSOLUT 100.000,- (Gerne lavere).
- Kørte km under 200.000 (Gerne lavere).
- Min. 20 km/l (Diesel).
- Driftsikker og stabil.
- Rimelig og reperarer på (Økonomisk og teknisk set).

Jeg ved naturligvis godt, at jeg man ikke kan få det hele til det halve, og på baggrund at det har der været rigtig mange biler og aspekter i mine tanker.
Alt lige fra en golf 2 TD, VW Lupo 3L, Skoda Fabia TDI.
Alle biler har hver deres positive og negative sider.

Vælger jeg en dyr bil, vil jeg opnå god komfort, forhåbentlig stor stabilitet, men til gengæld en hel del afskrivning.
Vælger jeg en billig bil, er der typisk knap så god komfort, men ingen mærkbar afskrivning.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at hører hvad folk har af forslag, og helst med en begrundelse af forslaget.

Rasmus.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny pendlerbil - Hvilken? (Diskution)
  • #1   12. apr 2011 Seat Toledo 1,9 tdi 110hk, kan fåes til fornuftige penge og kilometer.

• #2   12. apr 2011 Enten en golf 2 tdi og skru lidt op for pumpen, så går de en del bedre og kører stadig rigtig langt på literen. der er nok ikke så meget komfort i den men de holder okay hvis du finder en der er passet på.

Ellers en toyota aygo eller yaris. Det er toyota, også er der vidst ikke mere og sige til det smiley

• #3   12. apr 2011 golf 4 tdi,fin og god bil indenfor dit budget

• #5   12. apr 2011 Tænk på at den afskrivning du har ifb med købet af en ny/dyrere bil, løber lige op med udgifter til reparationer til en brug/billigere bil.

Jeg havde valgt en en helt skrabet model Fabia eller Ibiza (fra ny) med den lille dieselmotor fordi reperationsudgifterne de første 150.000 km oftest kun vil være planlagte service.
    De springer måske lidt ud over dine 100.000 kroner, men regner du lidt på det i forhold til at købe en brugt bil så tjener du dem hurtigt hjem igen.

• #6   12. apr 2011 Du var selv inde på den : Skoda Fabia 1,9 TDI Den køre kanont og er oki i veligelholdelse.
    Har anbefalet den til flere venner der er glade for den økonomi den holder.

Golf 2 TD vil du blive trær af. Larmer for meget til at pendle i. Så hellere en Golf3 TDI. Den er billigere end Skodaen, men er efterhånden en gammel bil. Så der skal virkelig ledes for at fine en fornuftig en.

• #7   12. apr 2011 Jeg har købt mig en 206 1.4 HDI, den går snildt 20km/l og den er også inden for dit budget, om du er til franske biler er jo en smagssag, jeg har ikke haft nogle problemer med den endnu smiley Ellers ville jeg nok vælge en Golf 4 1.9 TDI hvis du er mere til tyskere, men om den går 20 km/l lige så nemt ved jeg ikke smiley

• Alany .
    Alany . Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 189
    #8   12. apr 2011 Jeg ville også anbefale en Golf 4 tdi. Det er en fin bil med ok økonomi.

Tjek denne. Jeg mener at denne bil passe dine behov http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-iv/19-tdi-trendline/538758

• #9   12. apr 2011 Mathias A : Enig.

• #10   12. apr 2011 Jeg har selv en Golf 4 TDI 115 Variant. Det er en super pendlervogn. Kommer fra Esbjerg, men er minimum i Århus et par gange om måneden, og den klarer turen helt perfekt. Den ligge på 20,3 km pr. liter på motorvejen, med ca 120...

Skal du tilbringe tiden i bilen til at køre omkring de 75000 km om året, havde jeg sgu nok sekv valgt en med bedre komfort end en golf 2 som du selv foreslår. Golf 4'eren er altså nyere og mere komfortabel!

Søren

• #11   12. apr 2011 stemmer osse på golf 4 tdi, det er sgu en dejlig vogn

eller måske en kia ceed diesel, ved godt den har et stort værditab, men tror alligevel man bliver billigt kørerne

• #13   12. apr 2011 nej,nej ikke kia,så hellere en golf 2

• #14   12. apr 2011 okay har du en grund til at denne bil ikke er i orden, overvejer faktisk at købe sådan en

• #15   12. apr 2011 VW passat 3b- med 1,9 eller 2,0 tdi motoren, det er efterhånden også til billige penge, og forholdsvis stabile smiley

• #16   12. apr 2011 billig blik bil,som går itu,det siger lidt sig selv at man ikke kan lave en god og holdbar bil til den pris

• #17   12. apr 2011 ved godt det ikke er vw kvalitet, men de er så heller ikke så dyrer at reparere på, så mon ikke det går lige op

• #18   12. apr 2011 de er bestemt heller ikke billige,men prøv at køb en

• #19   12. apr 2011 Klaus J, VW golf sælges ©, Jt ! - De nævnte biler, har så absolut også været i mine tanker.
    Typisk vil jeg dog sige, at hvis jeg skal vælge VAG (VW, Audi, skoda, seat mm.) så hælder jeg mest til Skoda eller Seat, pga. at jeg sys at man får mere for pengene.

jonas P - Er det en combi (Stationcar) eller en normal du kører i? Kører du kun landevej eller hvordan, siden du kan få den til at gå 23 km/l. med en 1,9TDI. Hvilken årgang er det?

Mathias A - Det er helt bevist at jeg vælger en brugt, da jeg selv kan foretage alle service mm. og dermed spare en del penge.
    Derudover er jeg ikke meget for de helt små motorer, da jeg ikke mener at de egner sig til motorvejskørsel. FDM mener også at motorene skuffer. De simpelthen FOR økonomiske.

MB . - Samme tanke jeg har mht. golf 2.

Bøddeldværgen Steven ! - Er ikke meget til franske biler, sys somregel de er lidt specielt bygget.

Søren B - Mht. golf 2, så var det bare et forslag, og absolut ikke en endelig beslutning.

Thomas (Rds) A - Kia kunne også være en mulighed. Mht. driftsikkerhed og stabilitet kender jeg ikke rigtig til det?

Alle - Fedt I har så mange svar smiley

Rasmus.

Kommentér på:
Ny pendlerbil - Hvilken? (Diskution)

Annonce