{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Gevindundervogn og syn {{forumTopicSubject}}

Jeg har snakket med en gut der siger at man ikke kan få sin bil synet med gevindundervogn,og han har snakket med nogen syns folk,og de siger det samme...
Men så er det jeg mener når man har sin TUV godkendelse med så skulle der ikke være nogen problemer,er der nogen herinde som fået eller ikke fået synet sin bil p.g.a af det.
Håber at der er nogen der kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gevindundervogn og syn
  • #1   11. jan 2006 hvis det er TUV godkendt skulle der ikke være nogle problemer

  • #2   11. jan 2006 kommer an på hvor mange pils du har med i vognen smiley

  • #3   11. jan 2006 hvis man har TUV og bilen ellers opfylder alle øvrige krav (lygters placering og afstand etc), burde der ikke være nogle probs.

    har til gengæld læst et sted at man skal få det registreret som en konstruktiv ændring bagpå attesten...

    kan ikke huske om synsmandeneller ordensmagten skulle ordne det; men derefter skulle det være fuldt lovligt...



  • #4   11. jan 2006 Jeg ville da bare mene når man står med en type godkendelse,der passer til bilen og man holder sig inde for loven med det hele,så skulle der ikke være noget glat.

  • #5   11. jan 2006 carsten P >>> takker smiley

    men må den være hårdhedsjust. (altså undervognen???)


  • #6   11. jan 2006 Har tænkt på at smide 60/60mm sænkningsfjedre på min polo hmm burde det kunne gå til syn evt.. ?

  • #7   11. jan 2006 Der tager I helt fejl!
    En TUV er INGEN garanti for at bilen kan synes i de danske synshaller!

    Jeg selv og 2 kammerater (vi har alle 3 BMW E36) har selv været møllen igennem, jeg fik forklaret at den korrekte fremgangsmåde idag er at tuv-godkendelsen på gevindundervognen faxes til en central myndighed i bilsynet, som herefter bekræfter om den kan kendes lovlig/ulovlig.

    Og her lægges der stor vægt på ordlyden/formuleringen.

    Feks kunne min kammys IKKE synes da der stod "at køreegenskaberne ændres ikke kritisk", det var en FK og den blev ikke synet!

    Min anden kammys er en KW og er synet nogenlunde problemfrit, og skrevet i reg.attest med konstruktive ændringer!

    Samme er tilfældet med min egen, hvor lovligheden blev tjekket inden montering, synshallen havde tuv godkendelsen i en uge, og i den stod "at der ikke var konstateret ændringer i køreegenskaberne ved montering", og det er en WEITEC.
    Min blev ligeledes skrevet i som en konstruktiv ændring, og det bliver ikke bare skrevet på bagsiden, der fremsendes en spritny reg. attest hvori det står, som i øvrigt er HELT GRATIS, he, he...

    Håber dette kan være til hjælp...


  • #8   11. jan 2006 Og som de kvikke hoveder påpeger skal du selvfølgelig overholde de gældende regler for lygtehøjden...:o)

    M


  • #9   11. jan 2006 Min personlige erfaring - og det er sket inden for den sidste måned..

    Jeg har TUV papir på min - og min synsmand måtte sende papir osv ind, da han skulle være sikker på at det var korrekt.
    JEg fik meldingen at jeg ikke kunne få den synet med den - men tilgengæld var han skide flnik, og valgte at lade synet stå åbent, så jeg ikke skulle betale for omsyn osv.
    Jeg fik skaffet andre papir - og til sidst opgav han, fordi at han mente der ikke var styr på noget som helst, mht. til gewind undervogn - og sagde at jeg bare måtte tage kampen om 2 år, når den skulle synes.

    For i princippet skal en gewind undervogn angives under konstruktive ændringer hvis du får den synet med det.


Kommentér på:
Gevindundervogn og syn

Annonce