{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.604 visninger | Oprettet:

Nedvejning af gulplade bil spar afgift {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvad sker der lige for følgende artikel -> http://www.bt.dk/bil-og-camping/tusinder-at-spare-paa-din-gulpladebil
--------------------------------------------------------
øh så vidt jeg ved, kunne man sidst foretage den fidus i 2008-09 før hullet i systemet blev lukket, dog blev der lavet en ny regl ved at betale x antal % af gulplade bilens registrerings afgift. 'Så den reporter der har skrevet den artikel har da sovet i timen.

Eller tager jeg fejl, hvordan kan den regl lige pludselig igen omgås ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedvejning af gulplade bil spar afgift
  • #1   16. apr 2011 Ja du har sovet for ja det kan den hvis din bil er ældre end 2007

  • #2   16. apr 2011 Det kan man stadig. Hullet ikke blevet lukket, men det er blevet dyere smiley

  • #3   16. apr 2011 nu kan jeg så ikke se hele artiklen, så kan være han har forklaret det rigtig i den.

  • #4   16. apr 2011 Ja hvorfor skulle man ellers gøre det ?

  • #5   17. apr 2011 Kim P det er præcis det jeg mener det som du skriver, jeg havde selv en gulplade bil tilbage i 2007 jeg selv fik nedvejet og fik pengene tilbage, men efter de meldte ud at hullet var lukket, fik jeg ikke afgiften tilbage igen som tidligere det på gældende år efter. Så det med hullet ikke er blevet lukket endnu, tror jeg ikke på. Hvorfor skulle jeg så betale den fulde afgift endnu engang ?

  • #6   17. apr 2011 Jeg fandt dette via nevejning.dk -> Er muligheden for nedvejning et hul i lovgivningen?
    Nej. Det er det ikke. Muligheden for nedvejning af varebiler til en lavere vægtklasse med lavere vægt- og privatanvendelsesafgift er senest slået fast i lov L171 vedtaget den 28. maj 2010. Det er altså fuldt legalt at nedveje sin varebil, indbetale en ny registreringsafgift og dermed spare op til kr. 5.650 om året.

    Tilbage i 2007 opstod der et hul som følge af en lovændring, som gjorde det muligt at ændre til lavere vægtklasse uden at betale ny registreringsafgift. Dette hul blev umiddelbart efter lukket, således at alle nedvejede varebiler fra start af 2008 igen skulle betale den høje vægt- og misundelsesafgift.

    Der er ikke tale om et sådan hul på nuværende tidspunkt, idet der ved nedvejning i dag netop skal betales ny registreringsafgift op til den afgiftssats, som gælder for varebiler under 2.000 kg i totalvægt - nemlig 95%. Og dermed flytter varebilen permanent vægtklasse, og den vil derfor altid blive opkrævet den lave årlige vægt- og tillægsafgift for privat anvendelse.

    Der skal man jo stadigvæk betale ny registrerings afgift af køretøjet for at den nedvejning kan lade sig gøre, og at man kan spare de penge hvert år. Så det kan jo hurtig blive dyrt.


  • #7   17. apr 2011 man kan gøre det hvis bilen er fra mener det er oktober 2008 og så bagud

Kommentér på:
Nedvejning af gulplade bil spar afgift

Annonce