{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.945 visninger | Oprettet:

gult lys {{forumTopicSubject}}

jeg så politi jagt på kanal 5 den anden dag, der var en der fik en bøde på 1000 kr. for at kører over for gult, politi manden sagde gult og rødt lys betød stop og begge gav en bøde, hvis det er rigtig så skal jeg da til at passe på for mange af de gange man skal dreje til venstre i et lyskrys kommer man jo først over når der er gult


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gult lys
  • #1   23. apr 2011 Hvis du kan nå at stoppe for gult, så skal du!

  • #2   23. apr 2011 Ja gult til rødt lys giver det samme som hvis du kører over for rødt. 1000 + klip.

    Hvis du holder ude i vejkrydset og har passeret stoplinien er du jo kørt frem for grønt.


  • #3   23. apr 2011 Hvis du kan nå at stoppe, men køre over for gult, giver det problemer smiley

  • #4   23. apr 2011 jeg synes det er vildt plat.....hvad helved gør man så hvis den skifter til gul 5 meter inde man når til krydset...nød bremser? og håber på ham bag ved ikke ligger for tæt på! den gule burde jo være sådan en mellem ting hvor man har tid til at beslutte kan jeg nå at bremse eller skal jeg for sætte....men sådan er det åbenbart ikke mere...så de kan sku lige så godt pille den gule pære ud...

  • #5   23. apr 2011 men ja ved godt man skal stoppe hvis det kan nås...men lige meget hvad så det svart at bevise bag efter om man kunne nå det eller ej..

  • #6   23. apr 2011 Thomas P: Der jo jo gal på den, hvis den skifter 5 meter før kan du IKKE nå at stoppe + den skifter fra grøn til gul. Det er ikke ide tilfælde der bliver udstedt bøde. Det er når den er skifter fra gul og folk lige skal med over inden den når at skifte til rød. Altså fra gul til rød.

    Og den er der satme mange der laver.



  • #7   23. apr 2011 Thomas P
    Det er rigtigt nok, at det kan være svært at bevise, men der er nogle tilfælde, hvor det er helt tydeligt. F.eks. hvis der holder nogen i en svingbane, og venter på at der bliver frit, så er der altid nogen, der lige smutter med, når lyset er skiftet til gult, selvom de holdt stille..


  • #8   23. apr 2011 ja ja det helt rigtigt....dem der er nede og holde stille og så sætter igang..der det fint nok de gir dem bøde...men har ses i tv de gav en dame bøde for at kører over for gult fordi hun kørte over for gult da den skiftet lige inde hun nået til krydset...det ikke fair synes jeg...og har politiet ikke filmet det kan det jo være umuligt at bevise om det 5 eller 10 meter der tale om

  • #9   23. apr 2011 Thomas P.

    Som de andre siger, hvis den skifter fra grøn til gul, er der ikke de store problemer, kan du dog nå at stoppe, så er det ifølge loven dig som chauffør der har pligt til at stoppe, uden at være til gene for trafikken bagfra, dvs, du må ikke klodse bremsen.,

    Hvis den skifter til gul et stykke før du kommer til krydset "hvor du stadig har mulighed for at stoppe" men så fortsætter over hvor den skifter til rød lige inden du kommer ud i krydset, så er det jo en klar pvertrædelse af færdselsloven, og derfor får du en bøde og et klip.

    Så såfremt man har muligheden for at stoppe når lyset skifter til gult, så skal man altså gøre det. Det er også noget man lærer når man tager sit kørekort... smiley


  • #10   23. apr 2011 Altid tænk, du kan nå det, du kan nå det, du kan nå det, du kan ikke nå det.

  • #11   23. apr 2011 Det skal selvfølgelig være fair.

    Filmet det.. haha... Dem der kører alene fra færdslen filmer det, men for de normale patruljer er det fuldstændig irelevant at filme det, de er jo 2 i bilen.

    Men du kan da prøve at tage den i retten smiley


  • #12   23. apr 2011 Men tror nu det er de færreste betjente der har interesse i at give dig en bøde uberretiget...

  • #13   23. apr 2011 Vores ene mand fik sidste år en bøde på netop 1000 kroner da han kørte over for gult herinde i København (til Copenhagen Classic Grand Prix i øvrigt)...

    Han forsøgte at snakke sig ud af den, men de holdte fast "Du kunne have snildt have nået at bremse". Ærgelige penge!


  • #14   29. apr 2011 Det er nu ikke så svært at tilpasse sin hastighed, sådan at man ikke køre over for gult lys. Man kan bare lige kigge op på fodgængerfeltets-lyssignaler i samme kørselsretning. Det skifter altid til rødt nogle sekunder før at lyset skifter fra grønt til gult i din kørselsretning smiley

    Gult lys giver 1000 kr men IKKE et klip...


Kommentér på:
gult lys

Annonce