{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran afgift
  • #1   29. apr 2011 35 år

• #2   29. apr 2011 Beregning af afgift for veteranbiler.

Registreringsafgiften for importerede køretøjer beregnes ud fra den "afgiftspligtige værdi", som er den værdi køretøjet havde som ny, uden afgift.
    Ved køretøjer over 35 år, beregnes afgiftsgrundlaget med 40 % af den oprindelige afgiftspligtige værdi. - men aldrig mere end køretøjets oprindelige pris som ny.

Eksempel:
    En veteranbil der kostede 25.000,- fra ny, uden afgift.

Afgiftsgrundlag: 40% af bilens nypris 10.000,-

Udfra det nye afgiftsgrundlag kan den endelige afgift nu beregnes med følgende standard tal.
    105 % af 6.200 kr. og 180 % af resten.

Afgift til staten udgør:

Standardafgift:: 105% af 6.200,- 6.510,-
    180% af 3.490,- ( 10.000 - 6.510 ) 6.282,-
    Afgift I Alt: 12.792,-

For køretøjer, der er mindst 35 år og omfattet af 40 %-reglen, vil afgiften dog altid være mindre end basisprisen som nye.

• #3   29. apr 2011 Du må hellere ikke bruge bilen til alm kørsel hvis den er veteran

• #4   29. apr 2011 Steen T -Striben Aalborg .

hvem har dog bildt dig det ind? det er kun hvis man vælger en særlig veteran/klassiker-forsikring.

• #5   29. apr 2011 tak for de gode svar, men hvad så med det der hedder "old timer" jeg mener bare der er noget når den er 25 år gammel??

• #6   29. apr 2011 Fik jeg afvide ved skat da jeg sprugte hvornår det skiftede på min gamle bmw. at det så var samme regler som forsikringerne krævede

• #7   29. apr 2011 25 år så kan den veteran forsikres (Classic)
    35 år veteran forsikres og "Veteran" vægtafgift
    40 år veteran forsikres og "Veteran" vægtafgift og hvis man ønsker 8 års syn

• #8   29. apr 2011 35år skal den først synes når den er 40 år og så hver 8. år. hvis man ønsker det

• #9   29. apr 2011 Jep hvis man ønsker det

• #10   29. apr 2011 cool. tak drenge

• #11   29. apr 2011 Så din Golf har en masse ventetid før den er klar til det smiley

• #12   29. apr 2011 25 år så kan den veteran forsikres (Classic)
    35 år veteran forsikres og "Veteran" vægtafgift
    40 år veteran forsikres og "Veteran" vægtafgift og hvis man ønsker 8 års syn

PRÆCIS!!!!

• #13   29. apr 2011 MIn ascona er lige blevet omreg til veteran. jeg gik på motorkontor og fik lavet en ændring på reg. aftest. Jeg kan køre hele året rundt da jeg har almindelig forsikring på den. jeg skal først til syn om 8 år og alderen på bilen er 35.

grunden til min blevet lavet om var fordi jeg havde min bil på stilstands forsikring og modtog en syns indkaldelse og det kunne jeg ikke forstå, da pladerne ligger låst inde i et skab. jeg ringede til trafikstyrelsen og snakkede med dem og de sagde jeg kunne lave den om til veteran. De slettede syns datoen og jeg kørte på motorkontoren og fik sagen ordnet.

• #14   29. apr 2011
    Syn af veteranregistreret biler

Som tidligere nævnt kan der opnås 8 årige synsperiode, når bilen er 35 år og registreret til veterankørsel.

Men der er en lille detalje som man skal være opmærksom på, det er at først 40 år efter førstegangsregistrering kan der opnås 8 årige synsperiode. Dette gør at hvis bilen bliver synet når den er 35 år skal den til syn igen når den er 40 år.

Kommentér på:
Veteran afgift

Annonce