Hvilken dieselbil er bedst? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp fra de kloge herinde.
Jeg skal til at købe en ny dieselbil, og jeg har bestemt mig for at valgt står imellem bilerne Golf IV 130 hk TDI eller 150 hk TDI GTI og den anden bil BMW E46 320D med 136 hk eller E46 320D med 150 hk.
Det jeg søger er bilen med god chiptunings potentiale, generelle holdbarhed mekanisk og ellers køregladen.
Spørgsmålet er så, hvad skal jeg vælge? i må gerne beggrunde hvorfor og hvis du ikke har noget fornuftig og sige så lad venligst være med det!
Bilen bliver importeret fra tyskland når jeg har besluttet mig for hvad det skal være. Det bliver en bil der har kørt under 200 tusind km og har en god stand.
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 27 Biler: 9 Emner: 448 Svar: 2.293
Men om det lige var dén BMW motor kan jeg ikke huske. Og når det kommer til køreglæden vil jeg da klart fortrække BMW'en - synes for det første det er bedre at køre en sedan frem for en hatcback og så synes jeg bare generelt en E46 er suveræn at køre i.
Men kunne omvendt forstille mig golfen er mere økonomisk..?
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
Er budgettet til det, så tag BMW´en i 150hk. Super lækker bil at køre og med godt overskud. Lader sig nemt tune til 180hk
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
dec 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.099
Jeg har set flere af de BMW dieselmotorer blive chippet og det er ikke ret mange hk de får mere .... en af dem var med 136 hk og den endte på 152 hk ...... og det er lidt synd når nu de motorer fra BMW er så gode og solide som de er..
En Vag tdi der er født med 130 hk kommer let op på 180+ hk når den bliver chippet ordentligt..... og de kan holde til det .... I know
Jeg ved ikke hvor godt godt en BMW holder til chipning.... altså med kobling og gearkasse...... men jeg kunne forestille mig at det ikke er noget problem da en BMW jo generelt er lavet til at kunne klare hård kørsel...
Held og lykke med bilkøbet....
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 47
Må nok siger at jeg er mere for bmw'en, da der nok er mere pluser ved bmw'en. Og derfor betyder det ikke at golfen ikke er god, det er en fremragende bil, men syntes nu nok at bmw'en vil være den der er mest holdbar i længden generelt.
Traders: Jeg er nok meget enige med dig ang. bmw 320D med 150 hk. For min bror har haft en 320D med 136hk og bilens dieselpump kunne ikke holde til mere end et halv års kørsel efter købet, bilen havde kun kørt de små 150 tusinde km, købet fra en ældre mand i tyskland. Det var så en tur i autoriserede bmw værksted på 2000 euro. Har undersøgt lidt på nettet syntes mange andre har også haft det problem på modellen med 136hk. Det var så også det eneste minus ved den bil for ellers har den været en kanon bil.
Kristian S: Den skal ikke tunes ret meget mere end de 180 hk+ og helst ikke skifte noget end en chiptunning. Det skal være en bil som jeg kan holde nogle år
Hvilken dieselbil er bedst?