{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Golf 4 vs Audi A3 8L - TDI`er fra 03 {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg er ved at kigge efter "ny" dieselvogn efter min Altea er blevet stjålet..

Jeg har haft kig på en fin Golf4 samt en A3 8L, begge fra 2003. Begge biler er med 1,9 TDI motoren.

Jeg har ikke haft nogle af disse biler før og kender derfor ikke så meget til deres historie. Er der noget man skal være obs på? nu når man skal ud at kigge på dem. Havde du nogle børnesygdomme?? Den A3 jeg har kig på har nemlig kun gået 39.000km, så den er helt original ud over den lige har fået skiftet tandremmen. Er rust et problem? nu ved jeg at f.eks. at golf 3eren var flittig til at ruste hvis den ikke blev holdt godt.

Håber et par af jer lige gider at skrive et par ord om disse modeller (+/-`er), og gerne hvilken i fortrækker. Men jeg går dog ud fra at de er så godt som ens i motor/undervogn/køreegenskaber og sådan.

Jens Lauridsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 vs Audi A3 8L - TDI`er fra 03
  • #1   9. maj 2011 Nu har jeg selv en G4 TDI fra 03, og er fuldt ud tilfreds med den, er personligt mest til Golfens design, har aldrig brudt mig om den "gamle" A3'er, men det er en smagsag.

Golfen har lidt "Golf syndromet" Hvor den har en tendens til at ire ved håndtaget på bagsmækken, plus min har en meget, meget lille smule rust, ved bagsmækken, og en lille smule ved den ene skærm, tror ikke galvaniseringen har været helt i orden der. Og den fik også nogle knubs de to sidste vintre...

Men taget i betragtning af at bilen har gået over 300.000 står den MEGET flot, der er ikke rigtigt nogen ting som afslører at den har gået så langt... Motoren har så kun gåët ca. 140.000.
    Men hvis du kan finde en 130 eller 150 Hestes diesel, har du en fantastisk landevejs / motorvejs maskine med masser af overskud ... Men det er jo gældende for begge biler smiley Tror ikke der er den vilde forskel.

• #2   9. maj 2011 Tak for input. Jeg må ud og kigge skærmkanter og bagklap igennem så =)

Men jeg vælger en 100hk model. Jeg går efter det økonomiske da jeg har over 100km på landevejen hver dag smiley

• #3   9. maj 2011 Hah ... Jeg kører fra Kolding til Åbenrå hver dag... Ved 120-130 ligger jeg på ca. 16-18 KM/L... Syntes jeg nu er ganske ok. Og min er chippet.

• #4   9. maj 2011 16-18km er ikke nok smiley

Jeg kørte Seat Altea 2,0 TDI før og vil sq godt have noget der går længere denne gang. Den gik ca 17km/l. Jeg kører hver dag fra Århus til Bjerringbro dvs. ud af Viborgvej. Det er så godt som umuligt at overhale på den vej når man kører til og fra arbejde, så om jeg har 130 eller 100heste betyder ikke en disse, så vil jeg hellere have lidt mere økonomi smiley

• #5   9. maj 2011 Tjaeh smiley Tror sgu ikk' det giver det vilde ekstra, men det kommer helt sikkert til at give noget... Plus 100 hestes udgaven også er billigere i alt andet smiley

• #6   9. maj 2011 Jaa den er vel lidt billigere i afgift, men for mig har det ikke noget at sige med forsikring da GF deler biler op i vægtklasser for personbiler til og med 150hk.

Men hvis jeg bare kan hente 2km per liter mere ved at gå lidt heste ned så vil jeg være glad smiley det giver alligevel 4-5.000kr i besparelse om året i min situation.

• #7   9. maj 2011 Tak for dine svar.. det er sengetid for min side nu =)

Kommentér på:
Golf 4 vs Audi A3 8L - TDI`er fra 03

Annonce