Bilforsikring {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Nu er jeg ikke så velbefaren herinde, og hvis dette emne har været oppe 1 million gange, så beklager jeg.
Men jeg er ude efter nogle af JERES erfaringer for gode forsikringsselskaber. Mine data er:
- 25 år, bosiddende i Odense
- Har haft kørekort i 7 år
- Har kørt weekend-taxa i 4 år uden skader
- Har haft bil selv i et år, uden skader.
- Er i Dansk Metal (nogle gange er der bonus til den slags)
- Jeg agter at anskaffe mig en motorcykel i løbet af sommeren. Nogen muligheder for bonus dér?
Så alt i alt er jeg en ganske almindelig, meget bilglad ung mand, som gerne vil have en lettere sportspræget bil (corrado, S16, GTI osv.). Er der nogen der har nogle gode idéer? Den SKAL være i mit eget navn, ikke noget med fars-navn-fusk
På forhånd tak
Skree
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 11 Emner: 235 Svar: 4.891
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 2.144
aug 2004
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 55 Svar: 428
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 199
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.968
penge tilbage hvis man ikke laver skader
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.539
Men jeg ringer til dem nu, så skal jeg skrive hvad de svarede
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.539
GF: "Corrado siger du? Hvordan staves det"
Mig: "C-O-R-R-A-D-O"
GF: "Er det en VR6?"
Mig: "Nej. det er en 1,8"
GF: "Hmm, den er afvist på grund af motorstørrelse! Jamen den hedder jo G60! Er den ligesom de der Polo G40'ere?"
Mig: "Jaeh, det kan man godt sige, men det er jo ikke ligefrem en sportsvogn!"
GF:"Uha-dada, hvad skal du da med sådan en sindssyg bil??"
HAHAHA, de er da fuldstændig vindtørre derinde De vil slet ikke forsikre sådan en bil.
Derefter spurgte jeg hvordan det så ville se ud hvis jeg valgte en Toyota Starlet 1,0 fra 1990. Det ville KUN koste 8200 om året for en F*CKING ansvarsforsikring o.O
Det er jo vanvittigt!! Som 19-årig nybilist forsikrede jeg en 1979 Toyota Starlet 0.9 for 4300 om året...og nu, 5 år senere, skal jeg give det dobbelte...latterligt! Jeg tror jeg vil prøve at ringe rundt til alle selskaberne, og lave en lille analyse ud af det...skal nok oprette en historie når jeg er færdig
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Har også haft problemer med GF's autohjælp-aftale som jo er super billig, de glemmer bare at fortælle at der er max på hvor meget man må bruge den... Havde en 205'er før som hele tiden var i stykker, så har fået bugseret den et par gange, og fik et brev fra GF om at det jeg havde brugt var løbet op i XX antal kr og de jo ikke kunne lave tilbuddet så billigt hvis alle brugte det så meget.....
Hvis jeg var dig ville jeg ringe og hente tilbud hos flere forskellige selskaber, husk de mindre, de er tit billigere end de store, der har mange på lønningslisten.
Hos Dansk Metal må du da kunne få oplyst hvem de samarbejder med omkring forsikringer...
Bilforsikring