{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.707 visninger | Oprettet:

Altea 2,0 TFSI Olie mangel!!! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.


Jeg købte i starten af april min Seat Altea FR 2,0 TFSI fra 2007 og med godt 48.000 km på bagen.
Sælger (Forhandler) Stod for klargøring, dvs normal service, ny tandrem og nye bremser.
De 2 sidstnævnte ting skulle jeg aftale/bestille tid hos en lokal mekaniker. Jeg bestilte tid hos ham og fik skiftet det jeg skulle. d.20.04.2011.
Jeg har idag måtte fylde godt 2,5-3 liter olie på bilen da den kom med en mislyd fra motoren. Det har den ikke gjort før, påfyldte en liter og kørte derefter til min egen mekaniker for at se på problemet.
Til min store overraskelse var der ikke noget olie på pinden da jeg hev den op for at kontrollere oliestanden.

Mit spørgsmål lyder nu på.
Er det muligt at en motor kan spise over 3 l olie på så kort tid. Burde bordcomputeren ikke advare mod lav oliestand?

Banker selvfølgelig ikke bilen af før motoren er godt varm. Har bare i god tro(idioti) ikke tjekket olie da jeg ikke regner med den har brugt så meget allerede.
Bilen har nu kørt 51.xxx km



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea 2,0 TFSI Olie mangel!!!
  • #1   11. maj 2011 Heldighvis er du godt stillet hvis der er tale om motorhaveri eller en "skjult fejl.
    Du skal bare gøre dig selv de ntjeneste at reklamere over det INDEN der er gået 2 måneder, fordi det er her man antager at en reklamation er givet rettidigt med henhold til købs datoen.

    Så husk det !

    Så kan forhandleren nemlig på ingen måde afvise at fejlen ikke har været der ved købet eller at du har reklameret for sent.

    Og man antager at alle fejl og mangler opdaget inden for de første 6 måneder også har været der på købs tidspunktet, med mindre sælger kan bevise det modsatte, men hvordan vil han bevise at den ikek bruge olie før du købte den, den er svær for ikek at sige umulig da man ikke kan få alvet sådan en dokumentation nogen steder, heller ikke engang via et FDM tjek.

    Men det er got nok meget.

    Måske deffekt turbo, ryger den?

    Ellers så ville jeg nok starte med at spørge forhandleren du købte den af, forsigtig og åbent uden sure miner og så høre hvordan han stiller sig over for dit problem med bilen.

    Nogle er imødekomne og vil kikke på bilen andre råber dig ud af butikken.
    Sidst nævnte er desværre ofte meget mere reglen end undtagelsen.
    Og så gør man hjem og skriver sin reklamation og sender det anbefalet.
    Og ser hvad han svare, men ud fra erfaring så skal der advokat på som skriver et sagsoplæg til hvordan man ser loven og hvordan han så står og at hvis ikke han svare eller gør noget, at man så køre sag mod ham.

    Det kan du få dækning til via din Kasko forskrings retshjælps sikring.
    Så er du ikke medlem af FDM osv. så kan du evt. bruge Advodan advokat firma via din retshjælps sikring, så skal du ikek betale noget hvis sagen komemr til at koste mange penge og at du taber den.

    Men prøv nu at føre en sund samtale med forhandleren først, der er også en del gode og service minded derude.

    Kan jo også bare være olien er forsvundet på anden vis, utæthed måske eller for kort olie pind smiley


  • #2   11. maj 2011 Man når jo som regel længst med at tage en fornuftig saglig og rolig dialog smiley
    Den ryger ikke nej, og havde den oppe på lift igår, der er godt nok lidt olie ved bundproppen men er sgu ikke meget.

    Burde den ikke have sagt noget i instrumentbordet inden?


  • #3   27. jul 2012 Hej, jeg tror det er helt normalt at de bruger så meget olie, fik tjekket min igår, og den var næsten helt tom for olie :0)


Kommentér på:
Altea 2,0 TFSI Olie mangel!!!

Annonce