{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilforsikring Under 18år?!
  • #1   14. maj 2011 Det kan du ikke nej

• #2   14. maj 2011 Min stedfar har fået en bil forsikret i min søsters navn, som først bliver 18år til Juli. Hvordan kan det lade sig gøre? Kan se på reg attest hun står som ejer og han står som bruger, kan det være derfor?

Af personlige årsager snakker jeg ikke med ham.

• #3   14. maj 2011 Det er fordi det er hende der "ejer" bilen, og din stedfar der bruger den, dermed står bilens forsikring i brugerens navn - din stedfar.

• #4   14. maj 2011 Man kan jo også sagtens forsikre bil, selvom man ikke har kørekort. Men kan ikke forstå hvordan hun kan have den forsikret når hun ikke er myndig. Det lyder som noget fusk..

• #5   14. maj 2011 Jeg har da haft en del knallerter forsikret inden jeg blev 18, i mit navn, så at man ikke kan have forsikringer inden er en direkte løgn.

Mikkel P: Er Visa Electron ikke et kreditkort?

• #6   14. maj 2011 Anders N: Et Visa Elektron er ikke et kreditkort. Du kan ikke overtrække. Det er et simpelt hævekort.

• #7   14. maj 2011 rune K
    Den bliver kørt i den billigste ansinitet(staves) har selv gjort det der med min mor, at jeg står som ejer og hun står som bruger, og den kører i hendes ansinitet, selvom jeg oprettede den.

• #8   14. maj 2011 Det er jo brugeren der er forsikret og ikke ejeren af bilen... Derfor er det faktisk ikke lovligt at være "ejeren" af bilen og køre rundt i den på brugerens forsikring. Sååå det er faktisk fusk og strafbart.

• #9   14. maj 2011 det ved jeg godt rune.
    Men det heller ikk min bil, det er hendes. jeg står der bare af personlige årsager.

• #10   14. maj 2011 Rune K
    Ja men det kunne sagtens lade sig gøre her. Men optjener ikkk noget på det selv.

• #11   14. maj 2011 rune K . hendes bil og forsikring står med mig som ejer, og hende som bruger, jeg optjener intet på den, da den står med hende som bruger og det er hendes anciennitet den kører i. har nemlig snakket med forsikrings selskabet om det.

• #12   14. maj 2011 Rune K
    De sagde at jeg ikk optjente noget på det.

Mikkel P
    nej ikk når det gælder en 30'er. fordi tænk på alle dem der er kørt galt og/eller har smadret en bil eller andet, hvor forsikringen står i deres eget navn, hvor det er blevet dækket af forsikring selskabet.

• #13   14. maj 2011 Min kone forsikrede en Polo inden hun fyldte 18? Tror hun var 17½

• #14   14. maj 2011 Hun ringede til dem?
    Gav dem CPR nr og hun fik et brev smiley

Ganske vidst nogle år siden men stadig smiley

• #15   14. maj 2011 rune og mikkel.
    Ingen af jer har åbenbart bevist noget af det. så vær lige søde at stoppe det der. nu den godt nok ved at være lang trukken. men self kan du underskrive en købskontrakt om du så er 12, 14 16 eller 18. så længe det er mellem 2 private er den lige så gældende som hvis begge parter var over 18.
    Men når nu vi snakker forsikring kan du sagtens skrive en scooter forsikring i eget navn, men går du ud og køber mobiltlf, kan du ikk hvis du er under 18. det er simpelthen fordi den danske regering har gjort det lovligt at køre knallert som 16 årig, og ejeren skal have forsikring for at må køre. Har læst det et sted men gider ikk finde link. så stop jeres pis.og afslut denne diskusition(staves?)

• #16   14. maj 2011 Mikkel.
    Skrev ikk det der fordi jeg gider diskutere, bare for at få stoppet det her. det er ved at være for langt ude, trukket alt for langt ud i lang drag, så mikkel bare drop at få det link, du kan jo selv søge på det, Og rune stop nu bare, inden det bliver værre end det er . fordi i er så langt ud nu at det er for lamt at sidde og læse med på.

• #17   14. maj 2011 så i langt om længe fremme ved det samme, som i så os har været helt fra starten, man kan sagtens under skrive som 16 årig, så det lige gyldigt om det holder i retten eller ej, den er stadig godkendt, derfor kan det stadig lade sig gøre.

• #18   15. maj 2011 Rune - blev du tabt på gulvet som lille? Ejeren af en bil er ikke forsikret hvis der er bruger på. Længere er den ikke. Tag et kik i medierne for at se hvad jeg siger frem for at prøve at være klogere end systemet. Der er en far og en søn der blev idømt 30 dages fængsel for sådan et forhold... over and out!

• #19   17. maj 2011 Rune, det er dig der skal få revideret dit syn på tingene.

Brugeren af bilen er den der skal være forsikret. Hvis du som den eneste kører i bilen og du står som ejer er det forsikringssvindel. Idet du kører på en falsk beregnet præmie.

HVIS forsikringen opdager dette forhold ved en skade vil der blive ebregnet præmie ud fra det faktiske forhold. Hvis der er tale om en elitebilist i forsikring og en nybilist som ejer vil udbetalingen kun være 1/6 af det brugeren ville have fået hvis det var ham der havde kørt. Så lad os sige du låner 100.000 kr til en lækker vogn som nybilist og gør som du siger. Så ender du i værste fald ud med 16.667 kr ved en totalskade... Mega fedt smiley

P.S forholdet er samtidig strafbart og kan medføre hæfte.

• #20   17. maj 2011 hvis du står som bruger er det dig der har forsikringen. Det har jeg skam selv prøvet... men jeg gider ikke blive ved... gør som du vil. Det er heldigvis ikke mig den hænger på hvis det går galt

• #21   18. maj 2011 Nej du skal ikke stå som bruger. Du skal tilføjes dine forældres bilforsikring. At du låner deres bil lidt her og der gør dig ikke til bruger af bilen i den forstand. Det står faktisk godt beskrevet på bagsiden af en omregistreringsblanket hvad en bruger er.

Kommentér på:
Bilforsikring Under 18år?!

Annonce