{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Bombastiko E
Bombastiko E
Biler: 2 Emner: 118 Svar: 254

Polering af fælgekant {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har nogle fælge med alu kant som er iret.
Det jeg har tænkt mig at gøre at at;
Vandslibe dem med :
120 korn
240
400
600
800
1000
1200

Er der nogen som har en ide til hvad man skal behandle fælgene med bagefter ?
Er det noget grov voks og finish voks?
Hvad for noget skal man købe ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af fælgekant
  • #1   16. maj 2011 Det afhænger af hvor mere glans du er tilfreds med, jeg ved ikke hvor meget vandslibning d uskal køre på til det er spejlblankt.

Men ellers så autosol, som jo er et okay krads slibemiddel, og så eventuelt vores All Metal Polysh, som polerer meget fint, og lukker overfladen med en polymer forsegling.

Bruger du voks (carnauba) kan du risikere at det giver hvide skjolder (det svinger meget, nogen har jeg ikke set det overhovedet, og andre får sådan en hel hvid hinde).

Der findes jo masser af mærker, men kig eventuelt i mit galleri - der er et par billeder af det i aktion...

• #2   16. maj 2011 slib med 180 240 og poler med maskine for resten....behandel evt med voks

det er ikk nødvendigt med så mange processer, dog skal du sørge for at være helt færdig hver gang.....

et fint tip, sæt fælgen på din bag aksel(den som ikk er træk på) det giver godt styr på fælgen og vil hjælpe til et ensartet resultat...

du kan kontakte mig for flere spørgsmål....kig evt min scirocco...de fælge har jeg selv lavet

• #3   16. maj 2011 Ps. De der udtryk som "grov voks" og "fin voks" er meget misvisende generelt. En voks er typisk lavet af carnauba, og er det samme som er på tic tac og får dem til at skinne. Eller på vingummi bamser for den sags skyld (bemærk eventuel dine fingre, hvis du fråder sådan en pose eller indersiden af posen). Det er voksen.

Alt andet er tilsætning i form af slibemidler osv. Så hvad der hos os fx hedder en "cleaner wax" (en voks som indeholder en let lakrens samtidig og er et alt i et produkt) hedder noget andet hos vores konkollegaer i branchen.

• Bombastiko E
    Bombastiko E Tilmeldt:
    sep 2009

#4   16. maj 2011 Vil lige høre en sidste ting
    Er det den her autosol man evt kan anvende :
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=719752831&n=1227177116&pn=1227208965

• #5   16. maj 2011 ja det kan du godt bruge...ved dog ikk om der evt er noget bedre på markedet,men det er det jeg bruger til vedligeholdelse...

• Bombastiko E
    Bombastiko E Tilmeldt:
    sep 2009

#6   16. maj 2011 Takker for hjælpen smiley

Kommentér på:
Polering af fælgekant

Annonce