{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skat til dhb igen
  • #2   25. maj 2011 Ja, politi og skat kommer og knepper jer alle sammen

  • #3   25. maj 2011 det er jo lidt af en guld grube for dem, og stå ved sådanne arrangementer.

    der skraber de jo en del penge ind, uden at skulle lave særlig meget arbejde


  • #4   25. maj 2011 det er jo nemme tjente penge, især fordi der stadig er folk derude der mener de ikke skal betale afgifter osv af deres ombygninger og grovtuninger samt kører rundt i pivulovlige biler som en synsmand ville kassere inden den overhovedet er kommet ind i synshallen.

    hvis folk sørgede for at disse ting var iorden ville skat nok finde noget andet at give sig til, men der er jo stor stor gevinst hver eneste gang de møder op til sådan noget


  • #5   25. maj 2011 Tigger : Hvis folk gjorde som du siger, så villle der jo slet ikke være noget der hedder DHB... det jo derfor man tager derovre, det jo for at se hurtige og specielle biler.

  • #6   25. maj 2011 kan godt grine lidt .. når de unge kommer i en bil der er gejlet med store fælge og kæmpe anlæg .og slæber hend af jorden .. HVIS BIL ER DET ..

    det er min mors ... eller som ham der blev stoppet i politi jagt på tv 5
    hvis bil er den gejlede bil så .. det er min morfars .. haha...

    forstår ikke at man bare kommer igang med forsikring fra starten ..
    det bliver jo ikke billigere i sidste ende .. så heller købe en mindre bil ..
    og så bare komme igang


  • #7   25. maj 2011 Bobbel: det bliver da en hel del billigere efter man er fyldt 25, kan da godt forstå hvis man er lærling eller lign. at der er sjovere ting at bruge penge på og man alligevel ikke gider kører i 1,nærig af den grund smiley

  • #8   25. maj 2011 Kim P, det ville der jo nok være alligevel, for hvis folks biler er så ulovlige at de ikke kan komme på plader så ville man jo nok bare kører dem ind på pladsen på en trailer. og helt ærlig hvor er konkurencen henne hvis nu peter har ombygget sin bil og betalt afgift for ombygningen så den er lovlig og jens har ombygget sin bil på samme måde, men forsøger at snyde sig igennem systemet ved ikke at betale afgift

  • #9   25. maj 2011 kan du godt regne med

  • #10   25. maj 2011 Peter: alt hvad der hedder turbo/kompressor osv. er nærmest umuligt at få godkendt, åbent filter og bagpotte er ulovligt, og det er det stadigt selvom du vælger at betale afgift, så DHB ville bestå af standard biler, mon folk gider se det, jeg tvivler..

  • #11   25. maj 2011 Og som du siger med konkurrencen, så er det jo ham med flest penge der kan købe den hurtigste org. bil der vinder, er det bedre så? Hvis det kun skal være som du siger biler der kun er bygget til bane, så ender det med Danmarks hurtigste bil bliver en mælkekasse med mc motor på, det sku heller ikke så fedt, jeg vil personligt gerne se ombygget gadebiler der kan kører fra div. superbiler osv. det er da det som er sjovt.

  • #12   25. maj 2011 Kim P >> Det er lidt af en underlig holdning du har, jeg tager hatten af for dit arbejde, men hvis man kan smide 100.000 kr i en ombygning af en bil, så må man da i det mindste overveje at den skal være i lovlig stand.
    Der er heller ingen der forbyder dig at komme med bilen på en trailer, altså du kører ikke på vejen.

    Jeg er også af den fuldstændige overbevisning at bilerne til DFB burde kunne synes, og at der således burde være en synsmand i jury'en. Ja, det indskrænker nogle ombygninger, men det gør at der er flere der kan være med i længden.
    Ellers kan man jo bare bygge hvad som helst, det er jo ikke sjovt. Det er Danmarks flotteste bil, ikke Danmarks flotteste Et-eller-andet.

    Bobbelpower >> Jeg er enig med dig, forsikring og bil bør man starte med fra starten af.
    Problemet med at vente er at når man har nået en alder af 25, så vil man måske gerne have en nyere eller bedre bil, så er det ikke så billigt alligevel.
    En kammerat købte en ny Peugeot 206 da han blev 28, han havde ikke haft bil i eget navn tidligere, og det kom til at koste ham 28.000 kr/år, det var det billigste tilbud (det er godt nok nogle år siden nu, men alligevel).
    Jeg selv startede i en Polo 2F som 20 årig, jeg kom af med 5500 kr i ansvar, og 2 år efter kunne jeg forsikre en Polo 6N for 7500 kr incl. kasko, til næste år kan jeg forsikre min Polo 6R for omkring 3700 kr incl. Kasko (8 års skadefri).
    Jeg betaler lidt mere i dag (6500 kr/år), men med en selvrisiko på 1659 kr og friskade. Jeg kunne nok få det billigere ved at vælge en højere selvrisiko.


  • #13   25. maj 2011 Brian : jeg snakkede om hurtigste bil, ikke flotteste, men nu du er inde på det, så ville det sku være kedeligt med en masse standard biler med 15" alu på osv.fordi de skal kunne komme 100% gennem et syn.

  • #14   25. maj 2011 kim P >> Hvis tingene er lavet ordentligt, så kan du godt lave både flotte og hurtige biler, selvom de er lovlige.

    Men til de hurtigste biler, hvis de ikke er godkendt på vejen, så skal pladerne af og de skal op på en trailer.

    De flotteste, de skal kunne synes. Du kan jo godt både montere andre lygter (også fra andre biler), og laver ombygninger af pladedele, uden at de bliver ulovlige af det. Det er bare et spørgsmål om at lave det ordentligt.


  • #15   25. maj 2011 enhvert valg af interesse giver en udgift. Leger du med både eller fjernstyrede flyvemaskiner eller MC, så koster det også...

    har man som person tid og råd til at bruge $ på sin bil, så har man også råd til at gøre den lovlig....derved kan man fint og uden problemer snakke med både politi og skat.

    Hvis man ikke INDEN man går igang sætter sig ind i hvad det koster, så er man unødigt stupid og i min verden et retfærdigt offer for både skat og police.

    Ja, jeg ønsker at se tunede flotte gejlede og specielle biler....men jeg ønsker at se dem lovlige hvis jeg også skal møde dem på alm. offentlig vej.

    Har man ikke råd til at lovliggøre sin bil-interesse, så skal man lege med lego biler istedet. og jeg klapper i mine hænder over dem som bliver taget af enten police eller skat grundet en ulovlig bil. Så slipper min datter for at blive kørt ned den dag, skidtet ikke kan bremse eller chaufføren ikke kan styre de ekstra 100hk.,....

    /A


  • #16   25. maj 2011 uden at sidde og være hellig, så har folk herinde den lidt sjove attitude at de mener det er ok fordi de er NØDT TIL at snyde grundet de danske regler.

    Gu er I røv.....I VÆLGER at snyde da I ikke orker at gennemgå syn og afgiftsvurdering samt tage dialogen med synsmyndigheder grundet de meget hjernedøde regler i DK....men det er ALTID et valg og når man som bil-ejer vælger at lave bil, så vælger man også om man vil gøre det korrekt eller the-other-way. Dem som vælger at gøre det uden syn, forsikring og skats godkendelse er i mine øjne fine og retfærdige ofre i enhver raccia...

    Mvh. Anders


  • #17   25. maj 2011 Brian M >> Hele meningen er jo at der IKKE skal være nummerplader til bilerne.

    Og jo, der kører desværre mange tunede og ikke godkendte biler rundt i det danske land, og mange af dem har hverken bremser eller sikkerhedsudstyr i orden.


  • #18   25. maj 2011 Brian D : det jo noget du gætter dig til.. har du belæg for at sige at der kører mange tunede biler rundt uden orderntlige bremser osv. Nej vel, tværtimod så er store bremser osv. da noget af det første man mont. på tunede biler, men det er jo heller ikke lovligt!

    Anders T : det er rimeligt tydeligt for mig at se du intet aner om hvad du snakker om, og du så var oliesheik ville du aldrigt kunne få synet og godkendt at f.eks bygge turbo en nyere bil, der er dog et par enkelte undtagelser.


  • #19   25. maj 2011 Brian M >> Hvad er forskellen på en banebil og en ulovlig gadebil der er bygget som en banebil? Altså udover nummerpladerne, og den sidstnævnte har risiko for en større hilsen fra Skat samt ordensmagten?

  • #20   25. maj 2011 kim P >> Jeg har set flere biler med eftermonteret tun, chip og lignende som IKKE har fået opgraderet hverken bremsere eller sikkerhed generelt.
    Mange af dem er kørt af unge mennesker, som tror de har styr på alt, hvilket ofte bliver modbevist fordi de vitterligt ikke kan styre det.


  • #21   25. maj 2011 Brian D: Det kunne jo tænkes at det er fordi at de regler du synes er så geniale, siger det er lovligt at bla. chiptune din bil, men at forbedre dine bremser er jo livsfarligt og dermed ulovligt smiley

  • #22   25. maj 2011 Brian D : og en urutineret kører, er jo ikke farligere i en bil med 200HK end i en med 100 smiley

  • #23   25. maj 2011 altså uanset hvordan man vender og drejer det skal biler være lovlige for at kører rundt, om de så er tunede,ombyggede el har fået bedre bremser osv. lovgivningen i dk siger at man skal betale afgift for sådanne ombygninger.
    at reglerne på dette område så er helt ude i skoven er en anden snak.

    personligt er jeg vild med ombyggede biler og vilde motorer, men det skal være lavet rigtigt ellers går det sjove af syntes jeg


  • #24   25. maj 2011 Tigger : problemet er jo ikke at der skal betales afgift, men at det ikke er lovligt. Så de motore du kan lide er sikkert ikke lovlige alligevel.

  • #25   25. maj 2011 Kim P, det har du måske nok ret i, osse derfor jeg ikke selv gider bøvle med at ha biler der er tvivlsomme lovlige.
    og jo der findes nu engang masser af biler på markedet som lovligt har masser af hk og som indbyder til sjov, den eneste grund til at der ikke er mange der triller rundt i disse biler er økonomien el mgl på samme.

    jeg giver gerne thumbs up når jeg ser en bil der er gjort noget ekstra ud af og som skiller sig ud fra mængden


  • #27   25. maj 2011 Anders T, ja det ku da være genialt og jeg er sikker på at det udtryk der kommer i synsmanden/skattefars ansigt er guld værd

  • #28   28. maj 2011 Selvfølgelig kommer skat og politi, men man kan jo bare stille op i outlaw. Der er jo ingen der siger man ikke kan have noget sjovt til gadebil også, men så kører ræs i en uden plader. Det er også rart nok med en ekstra bil hvis nu skidtet sku gå hen og gå i stykker, for det kan jo ske.

Kommentér på:
Skat til dhb igen

Annonce