Den frie motorsport. TAK {{forumTopicSubject}}
Tar ofte mig selv i at sidde og se gamle F1 løb på nettet, dengang bilerne kunne køre hurtigt og man kunne høre dem!!!
.
- Det plager mig lidt at der hvert år bliver lavet regler, som modspil til den tekniske udvikling, for at bremse de ellers så hurtige biler. Det er over hele linjen, bare se hvad der er ændret i LMP1 i Le Mans. I mit hovede burde den klasse være, der hvor det sker, men ikke mere. Nu hedder det sig det max er 8 cyl. ved diesel på max 3700cc.
Det er da trist at man bare finder på regler for at omgangstiderne ikke kommer under 3:30
Jo der er da lavet et forsøg i F1 for at gøre det spændende at se på, men i mit hovede er det stadig kun et sølle forsøg. At man sætter et batteri og en vinge der kan åbne sig er altså ikke godt nok.
Jo det er da sikkert sikkerheder man tænker på, næste er sikkert miljøet!
Fremtiden bliver EL/Hybrid (Brint) hvilket jeg personligt nok lidt modstander af det der hybrid i motorsport. Det ender med alle biler i Le Mans er drevet af el via brint . Jeg er med på at effekten ville kunne ligge meget op af det vi kender fra Le Mans i dag. Men hvor pokker skal lyden komme fra???
Det er da det der lidt er motivationen ved at sidde foran skærmen om natten, det er da at høre bilerne kommer!
Vi gerne se flyvende Mercedes CLK CTR i motorsport, men tror ikke det kommer til at ske, før der kommer en "pirat liga" som der var snak om i F1 år tilbage.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 113
Se evt:
http://ing.dk/artikel/119441-tidligere-le-mans-vinder-derfor-holder-nye-regler-farten-nede-paa-dieselbiler?bund
http://bilmagasinet.dk/article/47829
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 113
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 28 Emner: 14 Svar: 295
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 113
• Attermann • Hmm. syntes jeg nu ikke... Kan være jeg skal til at tælle.
Men jo, der vil da sikkert os være overhalinger i et snegleløb
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
hvis der var fri pumpede de bare flere cc i motoren istedet for at udvikle ny stempler plejlstænger mm.
jeg gider ikke sætte flere eks. op, men sådan er det hele vejen rundt.
dog er det syndt med at deres begrænsning af lyd (DB), for det er sku en del af oplevelsen
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 544
Der da heller ikke noget ved at se den samme vinde hvert år fordi han har flest penge ?
Min mening
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 544
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
Det var federe at se formel 1 før, der handlede det lige så meget om hvem der kunne lave en god holdbar bil og hvem der var bedst til at optimerer den til køreren, ikke som nu hvor forskellen næsten kun er farven og sponsoreren og strategien er flyttet fra asfalten ind i pitten...
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 113
Tror da det kun er noget der er blevet forstærket, efter der er kommet alle de begrænsninger. Det der koster kassen er vel udvikling af nye ting, og ikke at optimerer et setup på en bil.
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 544
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.637
Den frie motorsport. TAK