Flinke Betjente...Helt seriøst {{forumTopicSubject}}
Ovenpå denne debat med de tumper i Volsmose, synes jeg lige at vi skal have et billede fra dagligdagen, som den udspillede sig for mig i går formiddags..
Kommer kørende igennem Tørring, ikke midt by, men alligevel bymæssig bebyggelse..Opdager igennem bakspejlet, at der kører en eller anden hvid Passat med blink i lygter og saftblanderen, som åbenbart vl have mig til at stoppe..
Betjent: Har du et kørekort jeg må se?
Mig: jo jo.
Betjent: Er det din bil.. ( Vw Golf 2...Hvem gider at..)
MIg: jo, det er det da..
Betjent: Vi har ikke en måling på dig, men vi måtte op på 90 for at følge med..
Mig: Ups, ikke for smart.
Betjent: "Går tilbage til bilen og chekker kørekort..Vender tilbage" Vi kunne faktisk have taget dit kørekort pga af din hastighed, da du stadig kører i byen..Men få lige chekket din højre baglygter..
Mig: Ja, det skal jeg nok..Mange tak.
Betjenten: Pas nu på farten og fortsat god dag..
Sådan kan betjente faktisk være..Jeg vidste godt, at det gik lidt stærkt, men havde ikke set nøjagtigt på speedometeret..De kunne have taget kørekortet, givet mig en 3-4 bøder for bilen oveni hatten..Men ikke det mindste..Kun en løftet pegefinger..
Respekt til Politiet i Tørring herfra..
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 133 Svar: 1.354
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
Jeg er helt sikker på, at de kunne have givet mig en flok bøder, hvis de havde synes det var på sin plads..
mar 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 165
jan 2005
Følger: 144 Følgere: 165 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 1.401
En kammerat og jeg havde lige holdt ind på en bus plads, lige ud for McD ved Kolding Storcenter, for og vente på en kammerat.
Jeg holder kun med mit gule tågelys tændt.
Lige pludselig ser jeg en bil vende rundt i krydset og parkerer så bag mig. Yep det var policen.
Betjent: Kørekort?
Mig: Yep.
Betjent: Er det din bil?
Mig: Ja! (svarer jeg med et kæmpe smil)
Betjent: Vi skulle lige se hvad det var for en mærkeligt lys du havde
Han tager et par rundter om bilen.
Betjent: Hvorfor har du din nr. plade i forruden?
Mig: Butikkerne har lukket i disse dage da der er påske så har ikke kunne købe montage tape til den. (Den var nemlig blevet bøjet da en var bakke i den)
Betjent: Okay. Men den får du lige monteret
Mig: Skal jeg nok!
Så hver nr. plade eller bus pladsen fik vi bøde for.
Respekt til Kolding Politi
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 91 Svar: 1.454
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
Dejligt at der er flere som oplever dem fra deres flinke side...Måske tumperne fra Volsmose skulle have tænkt på det noget før..
Lækker Polo ellers..
jan 2005
jan 2005
Dagen efter fik jeg så en for og køre med tågelygter om aftenen på Striben Esbjerg! ,oP
Dog venter jeg stadig på den kommer ind af døren.
jan 2005
maj 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 66 Svar: 702
Da jeg havde fri fra arb skulle jeg lige forbi Køge Torv og hæve penge.. Parkerer firmaslæden og går målrettet over mod hæveautomaten på den anden siden af vejen.. Ser der kommer en p-vagt og skynder mig tilbage til bilen.. Han griner da han går forbi og siger, at han havde set mig parkere og at jeg så målrettet ud med hvor jeg skulle hen, så han gider intet gøre ved det.. I stedet vender han sig om og giver ham ved siden af en bøde .. heheh ..
jan 2005
aug 2007
Følger: 1 Emner: 304 Svar: 358
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Husker da jeg blev stoppet i seirraen.. OK vi havde kørt ret frisk inde i byen dog ikke over hastigheds grænserne men med lidt hjulspin i kryds osv
Der er så en civil mondeo der følger efter os og vi kan høre på scanneren at de tjekker nummerpladen hvor efter vi bliver stoppet.. Skal siges at bilen står da stadig i min fatters navn
Betjenten spørger som om det er min bil hvilket jeg nok lidt flabet svare nej til .. "Du har jo lige fået afvide af stationen at ejeren er en årgang 43.. ser jeg kanske så gammel ud?" (var 20 dengang)
Det var ved at koste en tur i håndjern m.m. da betjenten var overbevist om at bilen var stjålet
jan 2005
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
betjent: hvordan fanden er det du køre
mig: skulle lige lufte bagtøjet og smilede
betjent. har du et kørekort jeg må se
mig ja
han gik hen til hans bil i 5 min og kom tilbage. nå anders, jeg er i julehumør idag så du slipper med en advarsel... jeg har selv haft en BMW som ung så ved godt at bilen kan smutte lidt i svingene siger han og smiler og siger fortsat god aften og pas godt på dig selv i trafikken og så køre han sin patrulje videre
feb 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 359
feb 2007
jan 2005
Får nemlig spacer på i morgen! Dog kun 8mm i hver side, men det jo stadig spacer! ,oP
jan 2005
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 127
feb 2007
Da vi røg i jern da var vi egentlig stukket af fra dem .. det mente de ihvertfald
Vi var på druk cruise (ædrug chauffør resten drikker)
Havde godt set at de fulgte efter os .. Tog så et lyskryds for gult og forsvandt ned i de små gader i Kolding (Var ved det gamle kvickly)... 10 min sener havde de fundet os igen også skal jeg da ellers lige love for at vi fik tur.. men OK vi bad selv om den
feb 2007
jan 2005
Ej okay, det lød forkert!
Kan da håbe det lyse lange hår hjælper! ,o)
feb 2007
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
jeg blev for nogle år siden stoppet af et par betjente kl midt om natten på en stor indfaldsvej her til århus, skal gerne indrømme at det gik stærkt meget stærkt endda, jeg var på mc og kom bankende ind af motorvejen med ca 200, da motorvejen så ophører og bliver til alm vej fortsætter jeg med den fart med det resultat at henne ved lyskrydset kan jeg ikke få bremset ned, så jeg drøner over for rødt og hvem holder ved sidevejen, det gør politiet så jeg bliver stoppet og ja han fortæller så at mit kørekort nok er et overstået kapitel pga af de lovovertrædelser jeg lige havde lavet, det siger jeg jo så at det er vel fair nok , fordi det var på ingen måder smart det jeg havde lavet. vi får os en hyggesnak om min mc og dens ombygning som han syntes er gjort godt og derefter siger han så at hvis jeg lover aldrig aldrig at gøre det igen så slipper jeg med en advarsel og selvfølgelig lover jeg da det. han siger så osse at det er mit held at de faktisk var på vej hjem på stationen for at holde fyraften og de gad ikke skulle til at skrive en rapport, derefter ønskede de god tur hjem og bad mig kører pænt og fornuftigt.
er sikker på at jeg slap fordi jeg var ydmyg og høflig
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 526
tror faktisk at de fleste folk selv er ude om det når de ikke er flinke!! først og fremmest de der små latterlige svin der tror at de ved en masse og skal spille heste over for deres kammerater... Hvor svært kan det være at indrømme at man har været et fjols i trafikken??
Tager man det stille og roligt, og lader vær med at stiille sig på bagben, plejer det sgu at gå smertefrit.
Er du flink er de det som regel også... (min erfarring)
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 53 Svar: 295
Så flinke er måske ikke ordet! ..
feb 2007
jan 2005
feb 2007
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
og så er folk der laver lovovertrædelser altså blevet meget kyniske og kolde de sidste 10 år og det gør jo så at politiet er nød til at følge dne udvikling
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 1.612
jeg var så dum at holde inde ved rådhuspladsen i KBH, jeg holdt for rødt en anden hurtig st. car kom op på siden og han sad rigtig og spillede smart "tror ikke han kendte min bil" de der bliver grønt trykker vi speederen i bund og afsted går det dog kun til næste lyssignal "skal lige siges at det var nat og der var ingen på gaden"
vi holder dog for rødt og ud af det blå kommer en betjent løbende ja han løb sku og bankede på ruden jeg kører ruden ned og han siger vil du midste dit kort til min kammerat "min bil der sidder rettet i the right side" og han siger så jeg har ikke noget rat hvor politimanden kigger helt sjovt han siger så kør derover..
"den anden bil stak af og kørte over for rødt" den lod de køre
det gør jeg så fordi jeg gør altid bare hvad de siger da jeg syntes man kommer langt med at være flinke mod dem.
politimanden:
må jeg se dit kort
Mig:
Ja da
politimanden:
tjekker det og kommer tilbage
han siger så: at han forstår godt at jeg ville vise ham den anden en rigtig bil og nu var der jo heller ingen mennesker på gaden og vi kørte jo pænt selvom vi kørte for hurtigt og så sagde han nogle flere ting som at han undskyldte at han havde stoppet mig.
Jeg kører os med xenon. og stor potte men det var han os ligeglad med.. så sagde han bare at jeg måtte have en forsat god nat.. og jeg sagde bare i lige måde "jeg havde sku regnet med en pæn bøde men nej"
Jeg har os prøvet en anden ved bella centeret hvor jeg blev stoppet at civil politiet de ville bare lige se min bil og høre lidt om den da de så jeg sad i den forkerte side.. og efter det så sagde de giv den lige lidt gas når du køre så lagde de sig og lukkede vejen lidt af så jeg kunne køre derfra mens de kunne se og høre den gå derfra i jævn fart og ved næste lyssignal kom de bare op og sagde den køre da meget godt hav en godt dag tak i lige måde
jeg syntes altid jeg slipper men en advarsel
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.994
første gang i en påske sprit razzia hvor jeg bare skulle blæse og anden gang fik jeg en bøde på 500 kr for en paragraf 80, stk 1 (sele)
ja det er træls at skulle af med 500 kr men jeg erkendte med det samme da det jo var min egen fejl.
til gengæld sagde han intet til at jeg havde skovle til minigraver både på ladet af bilen og på traileren der ikke var spændt fast.
og div. markeringslys virkede heller ikke men det sagde han heller ikke noget til
Flinke Betjente...Helt seriøst