1.511 visninger
|
Oprettet:
Vægt/effekt forhold {{forumTopicSubject}}
Har tænkt over:
Hvis to biler med hver især et vægt/effekt forhold på 1, men forskellige vægte og effekter blev sat op mod hinanden i et dragrace.
Hvordan ville det så tage sig ud?
Tænker nok mest teoretisk frem for praktisk nu.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 480
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Emner: 9 Svar: 148
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Emner: 9 Svar: 148
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Den letteste bil vil umiddelbart vinde, indtil den begynder at accelerere langsommere end den tunge bil...
Den tunge bil vil have nemmere ved at accelerere hurtigere når den når de højere hastigheder..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 45
skide med gearing, vejgreb og kørernes evner bag et rat. Hvad er det afgørende for hvem der trækker fra hvis distancen nu er de 402m?
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 147
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 45
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 147
feb 2009
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.090
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men der er utroligt mange "praktisk" ting som spiller ind, squat, vejgreb, underlag, gearring, motortybe vægtfordeling, undervogn mm.
Et ex. kunne være 2 biler på en 402 bane...
Den ene har 500Hk og vejer 1000Kg
Den anden har 1000Hk men vejer 2000Kg
Det er meget svært praktisk bare at smide 1000Hk i asfalten i starten, så her vil den lette bil ofte have en stor fordel ind til hastigheden kommer højre op.
Men det vil være de nævnte ting som vil afgøre hvem af dem der kommer først
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 147
Vægt/effekt forhold