{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

ibiza cupra 2011 van eller 2008 PUG 207 RC? {{forumTopicSubject}}

Hey Gutter, jeg står og skal til at have ny bil så 206eren kommer kæresten til at køre i, anyways jeg har kig på 2 biler, men vil gerne høre for og imod da jeg selv er lidt vaklende på hvad jeg skal vælge smiley

1. Seat Ibiza Cupra 2011 (1,4TSI DSG 180HK) på gøjeplader. pris: 215.000

2. Peugeot 207 RC (1,6T 177hk) cirka 3 år gammel. pris cirka 180.000

jeg har indtil nu været meget varm på en 207 rc hvid med glastag, den køre ikke helt så langt på literen men ok til at jeg kan leve med det (køre 35k om året)
jeg kender fint til 207eren, men synes sku den er lidt "kassevognsaktig :(" indeni med rat/midterkonsol...

Jeg er nu blevet MEGET interesseret i ibiza cupra da jeg synes den er fed i designet og fin nok indeni også + den har DSG det kunne jeg godt tænke mig smiley
den køre længere pr. liter og er lige så hurtig.

men kan 1,4 holde til det, er det problemer med DSG som efterfølgende giver mega regninger ved service?

det skal bruges som pendlerbil (og nej skal ikke have diesel)

bagsæder har ikke den store værdi for mig da jeg alligevel har en nr. 2 bil der kan være passagere i.

dertil skal det nævnes at ingen af dem skal tunes da jeg ønsker en sjov bil, men uden at gå på kompromi med driftsikkerheden.

jeg forventer at skulle have bilen i omkring 6 år...

any thoughts ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ibiza cupra 2011 van eller 2008 PUG 207 RC?
  • #1   24. jun 2011 Hvis du har de penge ville jeg hellere kigge på noget golf 5 GTI på hvide plader, noget Seat Leon Cupra på gule

men vil helst have ibizia cupra da kvaliteten i den er rigtig god, og bilen er helt ny

• #2   24. jun 2011 Hej L K, jeg er ikke så meget til Leon Cupra, heller ikke golf...

så de er udelukket...
    tingen er også at den gerne må køre ok økonomisk smiley

• #3   24. jun 2011 35k om året og så turbobenzin?

• #4   24. jun 2011 jeps, er vanne til 13-14 km/l det skal helst ikke meget under det, men gider ikke diesel uanset hvad, jeg kan ikke ha den måde de trækker på, jeg vil have rpm hvis jeg ønsker det smiley

men husk nu at begge forslag er ret økonomiske!

• #5   24. jun 2011 Hvis man skulle tage sådan ren look mæssig, så synes jeg Ibizaen er rigtig flot og rå at se på. Men synes også selv det mangler viden omkring hvad dens motor kan holde til med DSG i tanke.

Jeg ville nu foretrække det lidt mere "sikker" valg, og købe Ibiza, da den er med fabriksgaranti, så kan du "tæske" den i to år, og hvis du er "heldig" vil den vise dig de fejl der kan opstå med den inden for de 2 år. Plus det DSG er jo bare helt fantastisk, unik køreoplevelse.

• #6   24. jun 2011 Vil sige man skal køre pænt hvis man skal derop. Kørte lige under 10 i en 1.6 turbo astra, som jeg havde som lånebil. Kørte på samme måde og tur, hvor jeg i min egen ligger på 15

• #7   24. jun 2011 hvis ikke du vil under 13-14 km/l så skal du helt sikkert holde dig fra de turbobenzinere der.. Min Corsa OPC lå på under 10 i snit .. Også selvom konen kørte den

• #8   24. jun 2011 Hvorfor ikke en diesel..?

• #9   24. jun 2011 Havde jeg været ligeglad med bagsæder, så havde jeg valgt en BMW 330D. Eller Audi a4 3.0 tdi

• #10   24. jun 2011 ok, vi går lige tilbage, jeg har sagt hvorfor jeg ikke ønsker diesel...

kan der komme nogle relevante kommentarer til topic ?

• #11   24. jun 2011 corsa opc?

• #12   24. jun 2011 ps. jeg kunne snildt få ibizaen til at rulle pænt ifølge computeren (så er spørgsmålet bare hvor meget den lyver :-))

jeg tøffer primært motorvej ved 110km/t det betyder en del for økoen

• #13   24. jun 2011 jeg tror du bliver gladest for en sprit ny Ibiza - og Peugeot falder desuden så voldsomt i værdi, at de nok taber lige meget på de 6 år, på trods af, at man jo taber et stort beløb på nykøb. Desuden er en 6 år gammel bil nok nemmere at sælge, end en 9 år gammel bil?
    Plus, at har man set Le Mans, er det jo VAG der vinder igen igen smiley
    Angående DSG, har jeg kun hørt rosende ord omkring det . Har kun hørt bøvl fra leon cupra (med manuelt 6 trins) der skulle volde problemer.

Kommentér på:
ibiza cupra 2011 van eller 2008 PUG 207 RC?

Annonce