1.365 visninger
|
Oprettet:
golf r32 ?????? {{forumTopicSubject}}
det er måske et dumt spørgsmål. men er en golf 4 r32 std med turbo !????
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 524
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 47
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 2.818
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
men hva helvede er forskellen på en suge motor og en trykmotor??
just can just flame me now
jul 2004
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 326
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
bare lige for at få stille min nysgerrighed
og tak
jun 2010
Følger: 110 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
Det er hellere ikke smart at gøre, da du så skal betale afgift og have den godkendt osv og det koster knaster Hellere købe en med turbo også pille lidt ved den i stedet.
jun 2010
Følger: 110 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
Tryk: Fordi turboen "trykker" ekstra luft ind.
Sug: Fordi motoren selv "suger" luften ind.
maj 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 177
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
samme motorstørrelse sug vs tryk = tryk vinder stort. = )
en tryk motor skal bare køres "rigtigt". dessuden er der flere forskellige måder at tune en tryk motor. vil man ha response... eller mere topend effekt osv osv
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
nov 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 15 Emner: 12 Svar: 113
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
"en turbo og kompressor lave tryk på motoren der af navnet tryk. og en alm motor uden torbo suger benzinen ind, i dag sker det via dyser, men på ældre motor med karburator, der af navnet suge og tryk"
jeg tror lige du skal læse lidt på din teori brændstoffet bliver trykket ind via benzin dyserne og trykket kommer fra benzin pumpen men rigtigt nok på en gammel karburator bilen bliver det suget ind men det er nu ikke det der er forskellen på sug og tryk det er luften sug der suger motor selv luften ind kontra tryk hvar du har sat en kompressor eller et kompressor hus ind for og tryk luften ind i motoren
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Jeg havde en vr6 3,0 med ca 240 hk(sug) har så prøvet en vr6 turbo med 450 hk siden og der er ingen tvivl om at min sucks big time i forhold til den vr6 turbo men projekterne har ca kostet det samme +/-
Når du tuner med turbo bliver dit moment meget højere end hvis du tuner på sug, en v-tec vil måske ha en 170-180nm ved 4-5000omdr en r32 turbo ligger måske 500nm ved 3500 omdr!(tallene er fiktive men nok ikke helt ved siden af)
Turbo er vejen frem hvis man skal ha en fornuftig hurtig bil.
MVH Simon J(nu endelig ejer af en g4 tdi 180hk som er meget sjovere end en vr6 3,0)
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Troede de var hurtige indtil jeg prøvede en. crx med 175hk.. det var sgu en sløv oplevelse så jeg valgte at købe en trykkoger raket istedet. ^^
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Som et eksempel kan du tage Golf 4 1.8T vs Golf 4 V5. Begge med 150 hk. Turbomodellen er hurtigst i optræk.
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Min bil har da max effekt ved ca. 4.500 RPM. Her ville det ikke hjælpe af kunne komme op i 9.000 RPM. Bare lige for at illustrere, at det selvfølgelig ikke bare er derfor, en VTEC er hurtig.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 47
er en r32 std med 4 motion ??
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 2.818
Ja.
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 47
golf r32 ??????