{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.197 visninger | Oprettet:

Mekaniker pris - Fair? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kørt min kærestes Citroën C5 1.8 2001 på værksted for at få den synet..

Det korte af det lange er, at de mener at kalibere for og bag, samt skiver foran og klodser for og bag skal skiftes..
Da den ikke gik igennem pga håndbremse ( som virker på forbremserne på denne model )
Samt rust på bagerste højre skive bagpå..

Bilen har gået 160.000..

Pris: 10.000.- inkl moms osv osv.

Hvordan lyder det i jeres ører


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekaniker pris - Fair?
  • #1   29. jun 2011 De er syge i hovedet, hvis det er det eneste der er galt....

  • #2   29. jun 2011 det lyder jo helt vildt !

  • #3   29. jun 2011 nu er den jo også fra 2001. men hvis du ikke selv kan lave det, så er det vel billigt nok ???

  • #4   29. jun 2011 Drone696

    Selv om de skiftede det hele så tage de sgu sig godt betalt...

    For de sætter jo nyt på, ingen bøvl med udluftningsskruer osv.

    Klodser komme jo sammen med kalibrene.. så er det kun skiver, 4 stk. og 2 bremsekalibersæt....

    Men tvivler også stærkt på at en bil med de kilometer har defekte kalibre....


  • #5   29. jun 2011 prisen taget i betrakning er det jo ikke dyrt, da momsen udgør de 2000,00kr så er der 8000 tilbage, hvor af bremsedele nok udgør de 4000.00kr så er der arbejdsløn tilbage og med timepris på en plovmand, ser det ud for mig at det er OK
    Men om du skulle have skiftet alle dele, det skulle du have aftalt inden de begyndte at rode med din bil.
    vh
    Tommy


  • #6   29. jun 2011 Kalibre foran :2x1100
    klodser: 500
    Skiver foran: 2x400
    Skiver bag 2x300
    Kldser bag 200
    Kalibre bag 2x800

    5900 i stumper, 4000 i arbejdsløn lyder vel lige i overkanten.


  • #7   29. jun 2011 Kalibre i for kan drille fordi de er slemme til at få utætte mancheter, endnu værre er det hvis man ikke er god til at bruge håndbremsen.

    Kalibre i bag har jeg 7-9-13 aldrig prøvet at skifte på en Xantia eller C5 endnu !


  • #8   29. jun 2011 Reservedels priser er jo relativt..... det afhænger jo helt af hvor man køber sine stumper....

  • #9   29. jun 2011 tja hvis det er nye kaliber og ikke brugte så er det fint nok


  • #10   29. jun 2011 Det er meget normalt at calibrene går sig en tur på denne model

    Håndbremsen sidder jo i de foreste calibre og sidder tit fast fordi de ikke bliver brugt nok

    og angående pris så synes jeg ikke det er skudt helt ved siden af med de reservedele der er skiftet



  • #11   29. jun 2011 Fordi man så kan bruge den som nødbremse, det er faktisk en rimelig god håndbremse,,, og ikke mindst så bruger den jo det samme som fodbremsen....

    Hvis bilen er blevet vedligeholdt så går 4 kalibre ihvertfald ikke på samme tid..

    I Mine ører lyder det bare som et værksted der bare udskifter, og i reglen ikke har kunden i højsædet....

    Traders : Hvorfor har du ikke selv lavet det, havde du ikke gang i noget værksteds opstart... ? (eller var det bare en tanke)


  • #12   29. jun 2011 Fin pris.

  • #13   29. jun 2011 Jeg er også lidt rystet over prisen, for det kan ikke passe, at man skifter dele istedet for at lave dem. Det er helt sikkert muligt at smøre caliberne op, evt skifte pakninger i dem.

    Jeg tror bare de har, fundet ud af, at de måske ikke har kendskab til det og så vælger at foreslå at udskifte det hele..

    Vi tager den selv ind og laver det, for det kan ikke passe, at det er nødvendigt..med alle de dele..

    Jeg har ikke betalt noget endnu, bare fået en pris på den omgang.


  • #14   29. jun 2011 Drone, håndbremsen bliver brugt flittigt..Trukket hver gang bilen bliver parkeret..

  • #15   29. jun 2011 Ja, jeg tror bare vi smider nye skiver og klodser på den foran og bag..Er selv momsreg så betaler ikke så meget for dem i forvejen..

    Men det er jo det med at have tid til sin egen, istedetfor alle andres biler..


  • #16   29. jun 2011 hos FTZ er prisen ca 8000kr incl moms for de dele, så er der 2000kr tilbage til arbejdsløn hvor der så skal trækkes moms...

    det kan man vist ikke sige er specielt meget i arbejdsløn, ved dog selvfølgelig ikke hvor din mekaniker køber sine reservedele henne..


    men måske en god ide at lade en anden mekaniker kigge på den og se om han har samme vurdering...


  • #17   29. jun 2011 David, jo jo, men et Automester værksted betaler ikke fuld pris..Jeg tror simpelthen ikke på at det burde være nødvendigt at skifte de dele for at lave de små fejl til synet..

  • #18   29. jun 2011 Jeg synes det lyder fair.
    Den er dyr i stumper, og specielt de bagerste bremsedele kan være et helvede at skifte.

    Det kan jo godt være den kan synes hvis der kommer 2 nye calibere på, men det gør man jo ikke hvis der f.eks kun er 2500 km tilbage i bremserne.

    Og traders-->
    Den pris der står på ftz's webkatalog er kundens pris.


  • #19   29. jun 2011 find de dele på ebay det meget biligere. Fandt skiver og klodser til min bmw foran til 500 med fragt. Skiftede det selv på en time.

  • #20   29. jun 2011 Jesper !

    Så er FTZ da vist en anelse dyrer end mekonomen og andre,,


  • #21   30. jun 2011 Drone696 ja du undre dig nok

    Nu står der jo ikke hvor tit han bruger håndbremsen

    men kan ud fra dine meldinger konstatere at din iq er en anelse i underkanten, da du åbenbart ikke har lært kunsten at forstå en simpel tekst

    Men nu skal jeg gøre et forsøg på at oversætte denne åbenbart svære tekst

    nu har brugen af fodbremsen jo ikke en skid med håndbremsen på de foreste hjul at gøre, så de kan sagtens sidde fast mens fodbremsen stadig virker som den skal da klodser og glidere stadig køre som det skal
    men håndbremsedelen sidder fast

    og da der ikke er nogen af os der har set på bilen er der vel ingen der kan udtale sig om hva der skal til af reservedele, vi skal bare forholde os til prisen




  • #22   30. jun 2011 billigt.


    på min transit fra 2007/2008 koster skift af KUN skiver og klodser bagi kr. 9.800 inkl moms :o)


  • gel @
    gel @ Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 13
    #23   31. jul 2011 hvorfor skulle det være et helvede at skofte klodser bag på en C5 ??

Kommentér på:
Mekaniker pris - Fair?

Annonce