E320 CDI aut.gearskift mystisk efter gearolieskift {{forumTopicSubject}}
Fik fornyligt skiftet gearolie og ny si/filter. Motorolien + oliefilter blev også skiftet.
Bilen har 7 trins aut.gear (2007)
Efter gearolieskift har jeg nu 2 gange oplevet, at hvis jeg kommer lidt hurtigt i et kryds, hvor jeg skal dreje - bremser ned og giver gas - så er det som om den enten ikke finder rette gear eller ikke tager ved med det samme.
Egentligt lidt følelsen af, hvis noget får for meget brændstof / drukner kortvarigt. Lidt svært at beskrive.
Det er først noget jeg har oplevet efter gearolieskift og derfor er det nærliggende at tro, at det har en forbindelse.
Er der noget der skal nulstilles eller lignende i forbindelse med gearolieskifte ? (komplet 8,0L).
Jeg ved ikke om mekanikeren har gjort noget.
Tidligere gav den et lidt "skarpt hak" mellem 1. og 2. gear, men nu er overgangen større / tager længere tid - måske for lang tid, men mere blødt.
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 1.148
jul 2004
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 102 Svar: 205
Er der en computer i bilen der fortæller, hvis den mangler?
jul 2004
Skal oliepinden til gearkassen hives op mens bilen kører/løber i drive.
Eller skal den blot stå i drive, mens den er tændt og bremsen holdes nede.
Ønsker lige en helt klar forklaring. Hvor sidder oliepinden til gearkasse?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 52
en målepind.da den ikke har et målerør, olien bliver påfyldt gennem bundproppen i gearkassen. så du skal nok et smut forbi din mekker...
jul 2004
Mente heller ikke at kende til en oliepind til gearolien, men derfor kunne den nu godt findes
Jep, gearolien er fyldt op nedefra - har jeg hørt før.
Man fylder vel den korrekte mængde over i noget (8L) og fortsætter til alt er inde. Regningen må komme inden for 1 uge. Der skulle gerne stå 8L påfyldt.
jul 2004
Inden er det 5 trins aut.gear og række motor 3,2
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 67 Biler: 14 Emner: 27 Svar: 611
mvh claus
E320 CDI aut.gearskift mystisk efter gearolieskift