{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.073 visninger | Oprettet:

Jan J
Jan J
Tilmeldt:
19. okt 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 31

Rids i ny bil - Ansvarsforsikring {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens,

Jeg har brug for lidt vejledning / gode råd.

Er kommet i lidt af en uheldig situation.

Fik ny bil for kort tid siden. Var en tur i tyskland med svigermekanikken på bagsædet og en eller anden spasser kørte en indkøbsvogn i min motorhjelm - uden at efterlade en seddel vel og mærke. Der var både bule og dyb rids og bilen havde kørt ca. 2500km. Well.... ikke noget at gøre, afsted til maler med den. Det blev lavet proff. og alt var i den skønneste orden.

Så skulle svigermekanikken igen køres - denne gang til noget fest. De bruger begge stok da de er dårligt gående. Svigerfar sidder på passagersædet. Jeg bemærker på et tidspunkt et lille "klunk" da han på et tidspunkt skal ind med sin sammenklappelige "alu-stok" men tænker ikke videre over det.

Vi kommer hjem sent om aftenen og næste dag skal jeg ud og hente noget jeg havde glemt i vognen om aftenen. Jeg åbner passager døren og opdager til min store ærgelse en ca. 2 cm lang, skarp rids i "bund-panelet".

Jeg snakker med konen om det, og beder hende lige høre svigerfar ad hvordan og hvorledes. Han er en gammel gnaven mand og bliver pisse sur - "Jah...så skal vi i hvert fald aldrig køre med Jer igen"

Turen vi skulle køre dem var forholdsvis lang (250km) og jeg fik knapt nok til at kunne dække brændstoffet - Det var også fint nok. Går ikke i små sko - men den rids er jeg godt nok træt af.

Kan svigerfars ansvarsforsikring eller andet dække denne skade? Kunne forestille mig at det blev pænt dyrt da det nok er hele panelet som skal males om, og da min bil er i en lys farve gør det det ikke bedre (udtalelse fra maleren da han ordnede motorhjelmen)

Er ikke sikker på at svigerfar vil være ved at det er ham der har lavet ridsen, men kan ikke se hvem/hvad det ellers skulle være.

Hvad faen gør jeg lige?

/mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rids i ny bil - Ansvarsforsikring
  • #2   18. jul 2011 jaah der er ikke så meget og gøre der. det skal din egen forsikring dække hvis du ikke bare får en maler til og sprøjte det sort.

  • #3   18. jul 2011 Morten S:

    Et eller andet sted er jeg lidt "kold" - forholdet har aldrig været super - da han anser mig for den lille forkælede knægt som er hoppet på hans datter. Jeg forsøger på at være flink ved at sige ja til at køre dem, og det man får ud af det er bare udgift til brændstof samt en rids i bilen smiley

    /mvh


  • #4   18. jul 2011 morpheus .:

    Det jeg tænkte var om man ikke har en ansvarsforsikring ifbm. sin inbo til at dække skader på andres ting?

    /mvh


  • #5   18. jul 2011 Næste gang du skal køre dem, så sprøjt bilen inden, så kan du se om der er maling på hans stok:)

  • #6   18. jul 2011 Allan R:

    Det bliver der ikke mere af - kørsel af dem that is - med mindre de vil vedkende sig skaden.

    Mig bekendt har alle med en inbo en ansvarsforsikring som lige netop dækker sådan noget - eller tager jeg fejl?

    /mvh


  • #7   18. jul 2011 Prøv at kør til en autolakere og hør hvad det skal koste, derefter kan du tage beslutningen..

    Men alligevel, lorte situation, typisk ældre mennesker..


  • #8   18. jul 2011 Din egen kasko skal dække. Evt tab af selvrisiko kan du gøre gældende over hans private ansvarsforsikring, der er en del af hans indboforsikring. det fordrer bare at han anerkender at have lavet skaden, og han hænger jo så på sin evt selvrisiko på hans forsikring. Ring til dit selvskab og hør hvordan de vil tackel det. I nogle tilfælde er der ikke selvrisiko eller bonustab hvis der er en kendt skadevolder der ikke er erstatningsansvarlig jvf Erstatningsansvarsloven ( læs:hændeligt uheld) Læs dine forsikringsbetingelser eller ring til dit eget selskab. Det vil være spændende om du gider følge op på hvad der sker i sagen i form af et nyt indlæg i denne tråd. Held og lykke.

  • #9   18. jul 2011 Alexander K:

    Har overvejet det, og gør det nok også.

    Men jah...totalt lorte dilemma at stå i.

    /mvh


  • #10   18. jul 2011 xxx X:

    Det er jo bare skod - Det resultere jo i at jeg med stor sandsynlighed skal betale højere præmie hvis jeg skulle vælge at skifte selskab da der bliver registreret en skade "på mig" - F****** l***

    Tak for input

    /mvh


  • #11   18. jul 2011 lige præcis som xxx X skriver foregår det.

  • #12   18. jul 2011 Billigste løsning: Find en dygtig maler, de kan helt sikkert lave det pænt. Og hvis det er inde i selve falsen (når døren er åben), så tror jeg ikke det er hele panelet der skal have tur.
    Derefter, betal det selv! og lad være med at sige ja til at køre dem igen, uden at du selv hjælper dem ind, og folder deres stok.

    Bøvlet med forsikring og stigninger i præmie mv. det er næppe det værd. Og jeg tvivler på at du får ham til at vedgå skaden.


  • #13   18. jul 2011 Derudover har xxx X ret. Men det kræver så vidt jeg ved at han erkender skaden, før du kan få dækket selvrisiko den vej.
    Derudover tror jeg det er billigere at betale det selv, end at betale selvrisikoen.

    Ps. Fed Superb smiley


  • #14   18. jul 2011 Brian D:

    Tror det bliver pænt dyrt at få lavet smiley

    Her kan I se skaden:

    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=81835

    /mvh


  • #15   18. jul 2011 Ork, den er ikke slem.. Jeg er sikker på at din lokale maler kan fikse det med en lille reperation. Ellers kan vi, der hvor jeg arbejder. Hvor er du fra?

  • #16   18. jul 2011 PT Gerken :D:

    Da jeg fik lavet bulen og ridsen i motorhjelmen malede de hele hjelmen, da maleren sagde at alt andet ville blive at se. Der er så heller ikke antydningen af at der nogensinde har været noget på hjelmen. Rigtigt flot arbejde de lavede!

    Jeg kommer fra Esbjerg.

    /mvh


  • #17   18. jul 2011 Det er noget andet med panelet. Hjelmen ville jeg også lave helt til en hver tid. Panelet kan man godt lave! smiley Jeg arbejder i Ribe, men firmaet har lukket i 14 dage nu, og jeg har ferie i 3. Det er Gram Autolak i Ribe. Er selv fra Esbjerg.

  • #18   18. jul 2011 PT Gerken smiley :

    Det kunne være vi skulle finde ud af et eller andet?

    Har intet imod at køre til Ribe / Gram.

    Jeg fik hjelmen lavet ved Brandts Autolakering i Varde. Rigtigt flot stykke arbejde og til billige penge med moms og regning!

    /mvh


  • #19   18. jul 2011 Rigtig træls ridse, men jeg er enig med PT Gerken smiley
    De fleste malere kan fikse den der med en reparation. Så svær skulle din farve heller ikke være.

    Men der er forskel på malere, hvis du havde været fra Herning-området, så ville jeg godt have anbefalet dig et sted, men det kan jo ikke betale sig når du bor så langt væk.


  • #20   18. jul 2011 Kan se du bor i vestjylland .... og der er ikke langt til Aarhus.. der ligger noget der hedder chipsaway... eller lakreperationer idag og de er vildt gode til at få ridser og skrammer til at forsvinde..

    Jeg har været ude ved dem med et sæt gennemknoklede alufælge , og dem fiksede de lige for 3200,- .... og de stod virkelig som sprit nye... og den lille øv.ridse du har der kan de ordne med lethed smiley

    http://lakreparationer.dk/


  • #21   18. jul 2011 Hov smiley ... havde ikke lige set PT's indlæg ..... og lur mig om ikke han kan det samme som dem i Aarhus smiley

  • #22   18. jul 2011 Jan, du kan bare køre ned til firmaet der om 14 dage og aftale noget med min mester. Bare sig at du har snakket med mig og at jeg mener det sagtens kan repareres smiley

  • #23   18. jul 2011 Brian D:

    Jah...den er RIGTIG træls - Specielt på en ny bil. Man er jo en smule øm.

    * *KongeSkoda* * / PT Gerken smiley :

    Nu er jeg straks mere rolig!

    Tror det ville have været en meget bekostelig affære hvis det var hele panelet som skulle fixes, da den panelet strækker sig over ca. 3/4 af bilens længde.

    /mvh


  • #24   18. jul 2011 Jan J: Ring til din egen forsikring og hør dem ad, det er faktisk dem der skal tage sig af det - Det er muligt at skader han forvolder, kan dækkes, men det ved dit forsikringsselskab alt om. De skal blot ikke starte en sag op på noget.

  • #25   18. jul 2011 PT Gerken smiley :

    Det vil jeg så gøre!

    Overvejede i ca. 10 ns om jeg bare skulle lade lortet være, men nej....fanmer nej!

    Hvem skal jeg snakke med og hvem skal jeg sige at jeg har snakket med? smiley

    /mvh


  • #26   18. jul 2011 Hehe, jeg syntes du skal kigge ned og så lade være med at tænke for meget mere over det.. smiley Det er ikke så dyrt som det lyder.

  • #27   18. jul 2011 Du siger bare at PT sagde ''special prize for meee '' hehehehehe

    Men forstår godt din ømhed over en ny bil.... jeg var nok ligeså øm over vores Superb da den var ny....... det er så gået lidt over ( 3 børn, 1 hund og en kone der ikke kan holde afstand til kantstenen )


  • #29   18. jul 2011 * *KongeSkoda* *:

    Det bliver nok sådan noget smiley

    Jah... Hunden er væk,konen og knægten er blevet "opdraget" - Så den skulle gerne holde sig pæn lidt endnu smiley

    Giessing:

    Det bliver også enden af det!
    Ingen ting at undskylde - det er også lige mine ord! Det var også sidste gang de skulle køre med mig det er HELT sikkert.

    Konen er lige kørt ud til dem nu for at vise dem skaden - om de vil give et tilskud eller ej er jeg faktisk blevet lidt lige glad med. Jeg håber faktisk at de ikke vil - da det giver mig en helt "legal undskyldning" for ikke at skulle servicere dem igen!

    De har "heldigvis" ikke mange penge at rutte med (2x pensionister) hvilket også er een af grundene (tror jeg) til at svigerfar har et problem med mig da jeg kommer fra en familie af selvstændige som ikke mangler noget overhovedet og selv har helt styr på min økonomi!

    /mvh


  • #30   18. jul 2011 Jan J :Hehehehehe.... når nu skaden er fikset og bilen er helt fin .... skulle du så ikke smutte ud til et skiltefirma/autofoliefirma af en eller anden slags og få dem til at lægge klar folie på de dørpaneler ?? det forhindre fremtidige uheld og de almindelige indstigningsridser der jo kommer med tiden ..... blot en ide.
    Min bror fik det på hans nye A4 og det kan sgu slet ikke ses.... det er faktisk skide smart.... også på læssekanten ved bagklappen.. smiley


  • #31   18. jul 2011 hvis du har kosko med friskade, er det bare og ordne det der.. eller har din svigerfar vel en ulykkesforsikring? den dækker det.

  • #32   18. jul 2011
    Mackie A >> Ulykkesforsikringen dækker ikke sådan noget, hvordan skulle det kunne lade sig gøre?


  • #33   18. jul 2011 Ridser på biler er skideirriterende. Jeg er selv pedant og hjælper altid bedsteforældre og svigerfamilie ud og ind af bilen, så jeg slipper for sådan noget. Jeg parkerer endda så langt væk fra alle andre, at folk spørger mig hvad der er galt med alle de p-pladser jeg passerer i jagten på en god, så jeg kender dit dilemma.

    Havde det været mig, der havde fået sådan en ridse af dem, havde jeg intet gjort. Vær nu et større menneske ! To folkepensionister har ikke alverden som du også skriver, så at skulle belaste deres økonomi, med en totalt omlakering af området er for langt ude.

    Læg noget maling i fra et lakstift og vådslib området bagefter. Herefter polerer du området og så ses det ikke mere.

    Vær glad, kør din nye bil og smil og giv dem en hjælpende hånd. Jeg er sikker på, at de sætter pris på din kørsel i din nye fine bil!


  • #34   18. jul 2011 * *KongeSkoda* *:

    Jo,...det var HELT sikkert en rigtig go ide.
    Det skal jeg have gjort!

    Tak for ide!

    Der kommer også snart nye billeder op. Har fået lagt toning på de lovlige ruder.

    /mvh


  • #35   18. jul 2011 Div ridser vil komme også på en helt ny bil

    Så skal du prøve at køre taxa.. De gamle damer med rollator skal ALTID have rollatoren til at ramme bilen før de mener de er tæt nok på.. Dety giver ridser

    Men køre man med familien og der skule komme en bette ridse .. så er det bare shit happends.. Kunne jo være sket for enhver .. evt. en unge med en sten under skoen.. Faktisk mere sandsynligt som at det er en stok der har gjort det. Stokke har normalt gummidutter på og sådan en laver altså ikke store fede dybe rdiser


  • #36   18. jul 2011 Mackie A:

    Vil helst ikke blande min egen forsikring ind i det da det ikke ser godt ud med skader på papiret.

    Simon:

    Uanset hvad så skal den rids fikses, det er bare spørgsmålet om hvem som skal bære den økonomiske byrde!
    I dette tilfælde ville Svigermekanikens indbo's-ansvarsforsikring uden tvivel dække den, såfrem altså at de ville vedkende sig skaden hvilke de højest sandsynlig ikke vil - ergo står jeg selv tilbage med lortet for at have gjort en tjeneste.

    Det synes jeg ikke er fair!

    /mvh


  • #37   18. jul 2011 Erik A >> Når bilen er så ny som denne, så ville jeg også ærgre mig gul og grøn, og den ville irritere mig hver gang jeg så den. Så jeg ville også få det lavet.

    Der er bestemt også forskel på om det er en Taxa eller en privatbil.


  • #38   18. jul 2011 Erik A:

    Ting sker...det har du ret i. Har allrede fået udbedret den første, fordi en eller anden ikke kunne styre indkøbsvognen. Og det var sq for egen regning.

    Men i dette tilfælde er der en "skyldig" og jeg mener ikke at jeg bare kan trække på skulderen og betale ved kasse 1.

    Deres stokke er sådan nogle sammenklappelige aluminiums sataner med skarpe kanter, og det er uden tvivel dén som har lavet skaden, da ridsen er placeret meget længere tilbage end der hvor man hiver sine sko op over kanten.

    /mvh


  • #39   18. jul 2011 Brian D Stadig , kan man ikke tåle at bilen får en bette rids ja så bør man stille den i garagen låse porten og smide nøglen væk
    En bil vil få ridser specielt i dørene det kan ske efter 100km eller 100.000km


  • #40   18. jul 2011 Simon . Det med parkering kender jeg alt for godt, min kæreste bliver sur hver gang jeg kører langt væk fra indgangen til bilka, for at undgå at holde for tæt smiley

  • #41   18. jul 2011 Erik A:

    Det er meget muligt at det er mig som er yderst krakilsk, men nej,...sådan nogle ridser skal der ikke være i en bil som ikke engang har rundet 4000km endnu!

    Det kan jeg ikke bare se igennem fingre med, og det skal sq fikses. Det er bare spørgsmålet om hvem der skal op med muldvarpen.

    /mvh


  • #42   18. jul 2011 Erik A >> du har fuldstændig ret i at det kan ske, men der er nogen (mig selv incl.) der går op i at der er orden på tingene. Jeg er træt af de små-ridser min bil har fået efter 1½ år, jeg ved der ikke er så meget at gøre ved det, men derfor ville jeg stadig helst være foruden.
    Og en ridse som den i Jans fine Skoda, den ville jeg helt sikkert få repareret. For det er et irritationsmoment, og det ser bedre ud den dag man skal af med bilen, hvis man har holdt den ordentligt.


  • #43   18. jul 2011 Cralle . >> Sådan er min kæreste også, men jeg har valgt at ignorere hendes kommentarer, eller også får hun lov at køre i hendes bil i stedet, så bliver min hjemme smiley

  • #44   18. jul 2011
    Den med parkeringen har jeg lært en anden metode til ... Man finder de 2 pæneste at holde imellem

    Også bakker jeg altid ind i båsen


  • #45   18. jul 2011 Erik A >> Det bruger jeg også, hvis der er nogen der er pæne. + Jeg holder aldrig ved siden af nogen der har tegn på børn, eller ældre mennesker.

  • #46   18. jul 2011 Medmindre der er skydedøre smiley

  • #47   18. jul 2011 Hold ALDRIG på et hjørne, hav altid mindst en P-plads hen til hjørnet, Bilka osv, nogen gange bakker jeg ind, men ikke hvis jeg ved jeg skal ha en masse i bagenden.

  • #48   21. jul 2011 Hvad sagde hendes forældre så, da hun kørte ud med den? smiley

  • #49   21. jul 2011 Mikkel F:

    Hendes Far mente statigvæk at det ikke var ham som havde lavet noget som helst og nægtede kategorisk at betale for noget som helst.

    Det gør mig egentligt ikke så meget - Det resultere jo bare i at jeg slipper for at køre dem igen.

    /mvh


  • #50   22. jul 2011 Har du været en tur nede ved Gram Autolak ??

  • #51   22. jul 2011 * *KongeSkoda* *:

    Ikke endnu. De holdte jo ferie i 14 dage, skrev PT Gerken smiley

    /mvh


  • #52   22. jul 2011 Åhh ... klart nok..... og jeg skal lige bruge weekenden på at kigge ungernes '' LÆS & FORSTÅ '' bøger igennem smiley .... hehehehe

Kommentér på:
Rids i ny bil - Ansvarsforsikring

Annonce