Rids i ny bil - Ansvarsforsikring {{forumTopicSubject}}
Halløj folkens,
Jeg har brug for lidt vejledning / gode råd.
Er kommet i lidt af en uheldig situation.
Fik ny bil for kort tid siden. Var en tur i tyskland med svigermekanikken på bagsædet og en eller anden spasser kørte en indkøbsvogn i min motorhjelm - uden at efterlade en seddel vel og mærke. Der var både bule og dyb rids og bilen havde kørt ca. 2500km. Well.... ikke noget at gøre, afsted til maler med den. Det blev lavet proff. og alt var i den skønneste orden.
Så skulle svigermekanikken igen køres - denne gang til noget fest. De bruger begge stok da de er dårligt gående. Svigerfar sidder på passagersædet. Jeg bemærker på et tidspunkt et lille "klunk" da han på et tidspunkt skal ind med sin sammenklappelige "alu-stok" men tænker ikke videre over det.
Vi kommer hjem sent om aftenen og næste dag skal jeg ud og hente noget jeg havde glemt i vognen om aftenen. Jeg åbner passager døren og opdager til min store ærgelse en ca. 2 cm lang, skarp rids i "bund-panelet".
Jeg snakker med konen om det, og beder hende lige høre svigerfar ad hvordan og hvorledes. Han er en gammel gnaven mand og bliver pisse sur - "Jah...så skal vi i hvert fald aldrig køre med Jer igen"
Turen vi skulle køre dem var forholdsvis lang (250km) og jeg fik knapt nok til at kunne dække brændstoffet - Det var også fint nok. Går ikke i små sko - men den rids er jeg godt nok træt af.
Kan svigerfars ansvarsforsikring eller andet dække denne skade? Kunne forestille mig at det blev pænt dyrt da det nok er hele panelet som skal males om, og da min bil er i en lys farve gør det det ikke bedre (udtalelse fra maleren da han ordnede motorhjelmen)
Er ikke sikker på at svigerfar vil være ved at det er ham der har lavet ridsen, men kan ikke se hvem/hvad det ellers skulle være.
Hvad faen gør jeg lige?
/mvh
aug 2004
Følger: 100 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 75 Svar: 1.747
okt 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 31
Et eller andet sted er jeg lidt "kold" - forholdet har aldrig været super - da han anser mig for den lille forkælede knægt som er hoppet på hans datter. Jeg forsøger på at være flink ved at sige ja til at køre dem, og det man får ud af det er bare udgift til brændstof samt en rids i bilen
/mvh
okt 2007
Det jeg tænkte var om man ikke har en ansvarsforsikring ifbm. sin inbo til at dække skader på andres ting?
/mvh
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
okt 2007
Det bliver der ikke mere af - kørsel af dem that is - med mindre de vil vedkende sig skaden.
Mig bekendt har alle med en inbo en ansvarsforsikring som lige netop dækker sådan noget - eller tager jeg fejl?
/mvh
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 440
Men alligevel, lorte situation, typisk ældre mennesker..
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.635
okt 2007
Har overvejet det, og gør det nok også.
Men jah...totalt lorte dilemma at stå i.
/mvh
okt 2007
Det er jo bare skod - Det resultere jo i at jeg med stor sandsynlighed skal betale højere præmie hvis jeg skulle vælge at skifte selskab da der bliver registreret en skade "på mig" - F****** l***
Tak for input
/mvh
aug 2004
Følger: 100 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 75 Svar: 1.747
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Derefter, betal det selv! og lad være med at sige ja til at køre dem igen, uden at du selv hjælper dem ind, og folder deres stok.
Bøvlet med forsikring og stigninger i præmie mv. det er næppe det værd. Og jeg tvivler på at du får ham til at vedgå skaden.
sep 2004
Derudover tror jeg det er billigere at betale det selv, end at betale selvrisikoen.
Ps. Fed Superb
okt 2007
Tror det bliver pænt dyrt at få lavet
Her kan I se skaden:
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=81835
/mvh
sep 2004
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 7 Emner: 135 Svar: 1.716
okt 2007
Da jeg fik lavet bulen og ridsen i motorhjelmen malede de hele hjelmen, da maleren sagde at alt andet ville blive at se. Der er så heller ikke antydningen af at der nogensinde har været noget på hjelmen. Rigtigt flot arbejde de lavede!
Jeg kommer fra Esbjerg.
/mvh
sep 2004
okt 2007
Det kunne være vi skulle finde ud af et eller andet?
Har intet imod at køre til Ribe / Gram.
Jeg fik hjelmen lavet ved Brandts Autolakering i Varde. Rigtigt flot stykke arbejde og til billige penge med moms og regning!
/mvh
sep 2004
De fleste malere kan fikse den der med en reparation. Så svær skulle din farve heller ikke være.
Men der er forskel på malere, hvis du havde været fra Herning-området, så ville jeg godt have anbefalet dig et sted, men det kan jo ikke betale sig når du bor så langt væk.
dec 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.099
Jeg har været ude ved dem med et sæt gennemknoklede alufælge , og dem fiksede de lige for 3200,- .... og de stod virkelig som sprit nye... og den lille øv.ridse du har der kan de ordne med lethed
http://lakreparationer.dk/
dec 2006
sep 2004
okt 2007
Jah...den er RIGTIG træls - Specielt på en ny bil. Man er jo en smule øm.
* *KongeSkoda* * / PT Gerken :
Nu er jeg straks mere rolig!
Tror det ville have været en meget bekostelig affære hvis det var hele panelet som skulle fixes, da den panelet strækker sig over ca. 3/4 af bilens længde.
/mvh
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
okt 2007
Det vil jeg så gøre!
Overvejede i ca. 10 ns om jeg bare skulle lade lortet være, men nej....fanmer nej!
Hvem skal jeg snakke med og hvem skal jeg sige at jeg har snakket med?
/mvh
sep 2004
dec 2006
Men forstår godt din ømhed over en ny bil.... jeg var nok ligeså øm over vores Superb da den var ny....... det er så gået lidt over ( 3 børn, 1 hund og en kone der ikke kan holde afstand til kantstenen )
okt 2007
Det bliver nok sådan noget
Jah... Hunden er væk,konen og knægten er blevet "opdraget" - Så den skulle gerne holde sig pæn lidt endnu
Giessing:
Det bliver også enden af det!
Ingen ting at undskylde - det er også lige mine ord! Det var også sidste gang de skulle køre med mig det er HELT sikkert.
Konen er lige kørt ud til dem nu for at vise dem skaden - om de vil give et tilskud eller ej er jeg faktisk blevet lidt lige glad med. Jeg håber faktisk at de ikke vil - da det giver mig en helt "legal undskyldning" for ikke at skulle servicere dem igen!
De har "heldigvis" ikke mange penge at rutte med (2x pensionister) hvilket også er een af grundene (tror jeg) til at svigerfar har et problem med mig da jeg kommer fra en familie af selvstændige som ikke mangler noget overhovedet og selv har helt styr på min økonomi!
/mvh
dec 2006
Min bror fik det på hans nye A4 og det kan sgu slet ikke ses.... det er faktisk skide smart.... også på læssekanten ved bagklappen..
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
sep 2004
Mackie A >> Ulykkesforsikringen dækker ikke sådan noget, hvordan skulle det kunne lade sig gøre?
jan 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 129
Havde det været mig, der havde fået sådan en ridse af dem, havde jeg intet gjort. Vær nu et større menneske ! To folkepensionister har ikke alverden som du også skriver, så at skulle belaste deres økonomi, med en totalt omlakering af området er for langt ude.
Læg noget maling i fra et lakstift og vådslib området bagefter. Herefter polerer du området og så ses det ikke mere.
Vær glad, kør din nye bil og smil og giv dem en hjælpende hånd. Jeg er sikker på, at de sætter pris på din kørsel i din nye fine bil!
okt 2007
Jo,...det var HELT sikkert en rigtig go ide.
Det skal jeg have gjort!
Tak for ide!
Der kommer også snart nye billeder op. Har fået lagt toning på de lovlige ruder.
/mvh
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Så skal du prøve at køre taxa.. De gamle damer med rollator skal ALTID have rollatoren til at ramme bilen før de mener de er tæt nok på.. Dety giver ridser
Men køre man med familien og der skule komme en bette ridse .. så er det bare shit happends.. Kunne jo være sket for enhver .. evt. en unge med en sten under skoen.. Faktisk mere sandsynligt som at det er en stok der har gjort det. Stokke har normalt gummidutter på og sådan en laver altså ikke store fede dybe rdiser
okt 2007
Vil helst ikke blande min egen forsikring ind i det da det ikke ser godt ud med skader på papiret.
Simon:
Uanset hvad så skal den rids fikses, det er bare spørgsmålet om hvem som skal bære den økonomiske byrde!
I dette tilfælde ville Svigermekanikens indbo's-ansvarsforsikring uden tvivel dække den, såfrem altså at de ville vedkende sig skaden hvilke de højest sandsynlig ikke vil - ergo står jeg selv tilbage med lortet for at have gjort en tjeneste.
Det synes jeg ikke er fair!
/mvh
sep 2004
Der er bestemt også forskel på om det er en Taxa eller en privatbil.
okt 2007
Ting sker...det har du ret i. Har allrede fået udbedret den første, fordi en eller anden ikke kunne styre indkøbsvognen. Og det var sq for egen regning.
Men i dette tilfælde er der en "skyldig" og jeg mener ikke at jeg bare kan trække på skulderen og betale ved kasse 1.
Deres stokke er sådan nogle sammenklappelige aluminiums sataner med skarpe kanter, og det er uden tvivel dén som har lavet skaden, da ridsen er placeret meget længere tilbage end der hvor man hiver sine sko op over kanten.
/mvh
feb 2007
En bil vil få ridser specielt i dørene det kan ske efter 100km eller 100.000km
okt 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 839
okt 2007
Det er meget muligt at det er mig som er yderst krakilsk, men nej,...sådan nogle ridser skal der ikke være i en bil som ikke engang har rundet 4000km endnu!
Det kan jeg ikke bare se igennem fingre med, og det skal sq fikses. Det er bare spørgsmålet om hvem der skal op med muldvarpen.
/mvh
sep 2004
Og en ridse som den i Jans fine Skoda, den ville jeg helt sikkert få repareret. For det er et irritationsmoment, og det ser bedre ud den dag man skal af med bilen, hvis man har holdt den ordentligt.
sep 2004
feb 2007
Den med parkeringen har jeg lært en anden metode til ... Man finder de 2 pæneste at holde imellem
Også bakker jeg altid ind i båsen
sep 2004
sep 2004
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.352
okt 2007
Hendes Far mente statigvæk at det ikke var ham som havde lavet noget som helst og nægtede kategorisk at betale for noget som helst.
Det gør mig egentligt ikke så meget - Det resultere jo bare i at jeg slipper for at køre dem igen.
/mvh
dec 2006
okt 2007
Ikke endnu. De holdte jo ferie i 14 dage, skrev PT Gerken
/mvh
dec 2006
Rids i ny bil - Ansvarsforsikring