Bilen ska til syn - hva syns du?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle BG'er!!
Jeg er så heldig og have en bil, hvis man kan kalde den det.. ej, jeg har en Fiat Uno der ska til syn her om lidt og der er stadig noget mangel som ska laves. Det er første gang jeg ska til syn med den, da den lige var gået igennem syn da købte den for to år siden. Dengang gav jeg 7 for den.
Jeg har fået den lokale mekaniker til at lave en liste over, hva der skulle laves inden syn. Og jeg fik et tilbud på 7000,- på at lave det og jeg syns godt nok det er meget. Men jeg kan desværre ikke selv lave det, og vil self gerne spare da jeg studerer.
Men det der ska laves er , at der ska udskiftes en vakumdåse, nogle støddæmpere og så er der lidt rust.
Så ville høre om i havde nogle tanker , anbefalinger eller måske kender nogle.
Eller om det overhovedet kan betale sig,
Håber I skriver!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
jun 2008
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 113 Svar: 451
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Jeg synes du skal køre den til syn som den er, og så få lavet et tilbud efter synsrapporten. Synsfolkene overset meget ofte mange ting, så du kan måske slippe lidt billigere, eller slippe for først at betale for at få bilen repareret, og derefter finder synsmanden måske noget mere.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Min gamle sunny da mente mekkeren også at den skulle reppes for henad 10K
Efter enb tur i synshallen fik den nye klodser i for renset bremser i bag også lappe et bette rusthul i bunden.. kostede 500.- ho den lokale .. Bremserne ordnede jeg selv
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Ja det oplever vi også tit. Ikke fordi bilen ikke fejler det mekanikeren (vi) har sagt, men fordi synsmanden ikke opdager fejlene fordi det skal gå så hurtogt som muligt med at få bilerne igennem.
Indimellem opdager de ikke meget graverende fejl.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
Jeg har altid haft en bekendt til at kigge bilen igennem, som ved at han ikke skal tage røven på mig. Dog har jeg brugt Peugeots gratis synstjek sidste år, og hvis jeg skulle have lavet det ved dem, så havde jeg skullet bruge 10.000 på min bil, ved at få lavet det "selv" så tror jeg at jeg brugte 3 i alt + lidt drikkevarer under arbejdet.
Men som de andre siger - 2000 til skrot og så sig at du har 9 at bruge på en anden bil, så er du hurtigt længere fremme end en uno
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 865
vh
Tommy
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 98
jul 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Altså med hensyn til at skrotte min kasse med 4 hjul, så ville det være synd.. for den kører skide godt selvom det er en gammel bil.. Den har ellers intet fejlet mens jeg har haft den. Ved godt man kan finde noget bedre, men syns ikke der er meget andet der kan betale sig og købe lige nu. Desuden er det en fremragende studenterbil, når den kører self.
Men min plan er og køre den til syn og hører hva de siger.. Medmindre jeg finder en som kan gøre det hurtigt og til en fornuftig pris.. med hensyn til det tilbud jeg fik af min mekaniker, syns jeg er selv det er lidt overdrevet.. Men det er self med delen og timeløn..
Sorry, jeg er lige flyttet til odense..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
maj 2006
Følger: 63 Følgere: 87 Biler: 11 Emner: 266 Svar: 683
Bilen ska til syn - hva syns du??