M52 + 5 hulsombygning? BMW E30 {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg går og tænker lidt på at købe en e36 328 og flytte så meget som muligt over på min E30 320/325 cabriolet.
Jeg har læst lidt om motorskift på et andet forum men kan kun finde M50 ombygninger og en 328 er en M52 (Har jeg ihvertfald fået afvide). Spørgsmålet er så om man kan følge de forskellige guides der er derinde, eller om der er forskel på de to motor ombygninger og hvad er forskellen på de to?
Den ene af dem er her: http://bmwe30.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=94:m50-i-e30&catid=47:e30&Itemid=93
5huls ombygning, Altså skift af forbro og bagbro + divs. Er der nogen der har lavet det og kan forklare hvad der ikke passer og hvad der skal laves om?
Jeg har os læst lidt frem og tilbage angående godkendelse af sådan en ombygning og nogen siger at det kan man godt få godkendt og andre siger nej. Hvad er rigtigt?
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 84 Svar: 451
Undervogn er beskrevet flere steder, men i korte træk:
For:
Fjederben og nav komplet med bremser fra e36, parres med toplejer fra e30. Bøsninger i vognbund til bærearme skiftes til de-centreret type så hjulene flyttes så de er midt i hjulkassen.
Bag:
Komplet bærearme, med bremsedele fra e36 compact flyttes over på e30 bagbro, alternativt flyttes hele bagbroen komplet fra e36. Men dele til bagenden dur kun fra compact.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 1.156
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 84 Svar: 451
M52 + 5 hulsombygning? BMW E30