{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

M52 + 5 hulsombygning? BMW E30 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg går og tænker lidt på at købe en e36 328 og flytte så meget som muligt over på min E30 320/325 cabriolet.
Jeg har læst lidt om motorskift på et andet forum men kan kun finde M50 ombygninger og en 328 er en M52 (Har jeg ihvertfald fået afvide). Spørgsmålet er så om man kan følge de forskellige guides der er derinde, eller om der er forskel på de to motor ombygninger og hvad er forskellen på de to?

Den ene af dem er her: http://bmwe30.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=94:m50-i-e30&catid=47:e30&Itemid=93

5huls ombygning, Altså skift af forbro og bagbro + divs. Er der nogen der har lavet det og kan forklare hvad der ikke passer og hvad der skal laves om?


Jeg har os læst lidt frem og tilbage angående godkendelse af sådan en ombygning og nogen siger at det kan man godt få godkendt og andre siger nej. Hvad er rigtigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  M52 + 5 hulsombygning? BMW E30
  • #1   20. jul 2011 M50 og m52/54 er samme opskrift hvad angår ophæng osv.

    Undervogn er beskrevet flere steder, men i korte træk:

    For:
    Fjederben og nav komplet med bremser fra e36, parres med toplejer fra e30. Bøsninger i vognbund til bærearme skiftes til de-centreret type så hjulene flyttes så de er midt i hjulkassen.

    Bag:
    Komplet bærearme, med bremsedele fra e36 compact flyttes over på e30 bagbro, alternativt flyttes hele bagbroen komplet fra e36. Men dele til bagenden dur kun fra compact.


  • #2   20. jul 2011 du kan nok ikke lige få din e30 synet med den motor i.

  • #3   20. jul 2011 det kan sku da sagtens synes det rette sted,... bare ikke lovlig fuck det smiley

  • #4   21. jul 2011 e30 kan godt godkendes med 24v, men man skal sætte sig ind i tingene...

Kommentér på:
M52 + 5 hulsombygning? BMW E30

Annonce