{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.282 visninger | Oprettet:

Mågelort på ny lak... {{forumTopicSubject}}

jeg har haft et par fugle klattersidende på min ny lakkeret bmw i ca 2 dage, idag ville jeg så vaske det af, da jeg syntes jeg lige havde tiden til det... men da jeg får det vasket af og nærstudere min ene forskærm har det været gået i lakken... har aldrig hørt om det men har snakket med, et par enkelte om det og de mente det var fuglelortens skyld... at lakken havde fået lidt mat overflade... da jeg så det kunne jeg allerede mærke tegnebogen nappe, da jeg straks tænker omlakkering... men har prøvet at polere med ferrecle og en multi polish fra byens maler, resultatet blev bedre med skindende overflade igen, men ikke som ønsket da man kan se små microskopiske spor i lakken, så spørger nu om nogen har erfaring med det her problem og hvad kan der gøres for at det bliver som det var igen????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mågelort på ny lak...
  • #1   22. jul 2011 det skal lakkeres...

• #2   22. jul 2011 Fugleklatter ætser lakken, og alt efter hvor slemt det er så kan det godt redes med en grundig polering (vandslibning først - det kan en maler klare for dig)
    Ellers er det desværre en omlakering!
    Det er noget giftigt stads der er i de fugle, noget rigtig lort for at sige det mildt smiley

• #3   22. jul 2011 det er sgu lidt træls :S har fået det polert rimelig så det skinder men man kan godt se det på skærmen hvor det er hvis man kommer tæt på og ser :S det er lidt træls og så lige op til sommerferie os smiley

• #4   22. jul 2011 det er jo lige før man skal ud og bruge penge på sådan en lille slave dreng med hagl gevær til at holde øje med de lorte måger smiley for det koster jo en del at få lakkeret en skærm om, og hvis det er noget der skal til at ske rimelig ofte det her... smiley

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #5   22. jul 2011 gad vide hvad forsikringen siger til det

mads M "hej min bil har været udsat for hærværk, er det noget i dækker?"

damen i tlf "ja i de fleste tilfælde gør vi da, kan du beskrive skaden og ved du hvem gerningsmanden er?"

mads M "ja både og, min lak er skidt i stykker og det var en måge der gjorde det, kan desværre ikke beskrive den da den bar sort hætte på hovedet"

håber du får klaret det billigt hos en maler, så du kan nyde ferien rigtigt smiley

• #6   22. jul 2011 hehe ja smiley man kan da godt joke lidt med det... men har aldrig i min vildeste fanstasi forestillet mig at en lille klam måge kunne smadre en lak på en bil ved at skide på den smiley

• #7   22. jul 2011 Det er jo værre når det er ny lak, men når man ser en fugleklat, så vask den af hurtigst muligt, det tager jo ikke mange minutter.

Men tag til den maler der har malet bilen, og hør ham ad hvad du kan gøre.

Det ville jeg forøvrigt have gjort før jeg ville begynde at bruge alle mulige polermidler på det, da det er så ny lak.

• #8   22. jul 2011 altså lakken er hærdet ordentlig op det er ½ år siden den blev malet... glemte jeg at skrive... så den er jo relativ ny.. men ja ville prøve at snakke til min maler da jeg ikke selv ved hva jeg mere kan gøre og tør ikke begynde med at vandslibe selv... da jeg hverken ved hvor mange gange lak den har fået og om det kan redes overhovedet så må lige få ham til at kigge på det...

• #9   22. jul 2011 Hvor er derfra i verden? Sydsjælland? så kan jeg hjælpe dig

Kommentér på:
Mågelort på ny lak...

Annonce